PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jakim terminie dostarczyć pracodawcy zwolnienie lekarskie?

  • 1. Data: 2004-10-25 18:11:23
    Temat: w jakim terminie dostarczyć pracodawcy zwolnienie lekarskie?
    Od: "tomasz" <m...@t...pl>

    no właśnie, poinformowałem go o zwolnieniu, ale nie chcę, żeby się rzucał,
    więc możecie mi powiedzieć w jakim terminie muszę to uczynić?
    pozdr

  • 2. Data: 2004-10-25 18:47:30
    Od: Anya <a...@w...pl>

    tomasz wrote:
    > no właśnie, poinformowałem go o zwolnieniu, ale nie chcę, żeby się rzucał,
    > więc możecie mi powiedzieć w jakim terminie muszę to uczynić?
    > pozd

    W ciagu trzech dni powinieneś dostarczyć lub wysłać do działu Kadr -
    o terminie decyduje date stempla pocztowego lub odbiór przez kuriera.

  • 3. Data: 2004-10-25 19:22:18
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 25 Oct 2004 20:47:30 +0200, Anya <a...@w...pl> napisał:

    > W ciagu trzech dni powinieneś dostarczyć lub wysłać do działu Kadr - o
    > terminie decyduje date stempla pocztowego lub odbiór przez kuriera.

    powiadomic

    dostarczyc 7 dni
    http://www.poradaprawna.pl/index_pytania.php?co=pozy
    cja&id=20623

    Zgodnie z § 2 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15
    maja 1996 r. w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz
    udzielania pracownikom zwolnień od pracy (Dz. U. z 1996 r. Nr 60, poz.
    281) w razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiających stawienie się do
    pracy, pracownik jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o
    przyczynie swojej nieobecności i przewidywanym okresie jej trwania, nie
    później jednak niż w drugim dniu nieobecności w pracy. Jeżeli przepisy
    prawa pracy obowiązujące u danego pracodawcy nie określają sposobu
    zawiadomienia pracodawcy o przyczynie nieobecności pracownika w pracy,
    zawiadomienia tego pracownik dokonuje osobiście lub przez inną osobę
    telefonicznie lub za pośrednictwem innego środka łączności albo drogą
    pocztową, przy czym za datę zawiadomienia uważa się wtedy datę stempla
    pocztowego.
    Niedotrzymanie wyżej wymienionego terminu może być usprawiedliwione
    szczególnymi okolicznościami uniemożliwiającymi terminowe dopełnienie
    przez pracownika obowiązku określonego w tym przepisie, zwłaszcza jego
    obłożną chorobą połączoną z brakiem lub nieobecnością domowników albo
    innym zdarzeniem losowym. Przepis ten stosuje się odpowiednio po ustaniu
    przyczyn uniemożliwiających terminowe zawiadomienie pracodawcy o
    przyczynie i okresie nieobecności pracownika w pracy.
    Zwracam jednakże uwagę, iż należy odróżnić czynność polegającą na
    zawiadomieniu pracodawcy o przyczynie nieobecności i przewidywanym okresie
    jej trwania, od samego dostarczenia zwolnienia lekarskiego.
    Otóż, zgodnie z art. 92 § 1 pkt 1 Kodeksu pracy, pracownik niezdolny do
    pracy wskutek choroby lub odosobnienia w związku z chorobą zakaźną
    zachowuje prawo do wynagrodzenia łącznie za okres do 33 dni w roku
    kalendarzowym, a począwszy od 34. dnia niezdolności do pracy w roku
    kalendarzowym pracownik ma prawo do zasiłku chorobowego finansowanego ze
    środków Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
    W związku z powyższym na mocy ustawy z dnia 25 czerwca 1999 r. o
    świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i
    macierzyństwa (Dz. U. nr 60, poz. 636 z późn. zm) zaświadczenie lekarskie
    o czasowej niezdolności do pracy ubezpieczony jest zobowiązany dostarczyć
    odpowiednio płatnikowi zasiłku albo płatnikowi składek w ciągu 7 dni od
    daty otrzymania. Przy ustalaniu terminu 7 dni nie uwzględnia się dnia, w
    którym ubezpieczony otrzymał zaświadczenie lekarskie. Jako datę otrzymania
    zaświadczenia lekarskiego przyjmuje się datę wystawienia zaświadczenia
    przez lekarza, chyba że ubezpieczony udowodni, że otrzymał zaświadczenie w
    terminie późniejszym. "

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##