PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie i list motywacyjny

  • 1. Data: 2003-05-23 11:02:37
    Temat: pytanie i list motywacyjny
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    mam taki problem: pisze list motywacyjny do konkretnej osoby, w naglowku
    wymieniam jego nazwisko i tak dalej, a jaki zwrot grzecznościowy? Szanowny
    Panie? jakos mi to nijak brzmi...

  • 2. Data: 2003-05-23 11:14:50
    Temat: Re: pytanie i list motywacyjny
    Od: f...@t...pl

    > mam taki problem: pisze list motywacyjny do konkretnej osoby, w naglowku
    > wymieniam jego nazwisko i tak dalej, a jaki zwrot grzecznościowy? Szanowny
    > Panie? jakos mi to nijak brzmi...

    najlepiej właśnie taki, nie wymyślaj nic innego, to pismo oficjalne przecież.

  • 3. Data: 2003-05-23 11:29:30
    Od: "tomek" <t...@i...pl>

    W nagłówku piszesz dane o ardresacie, natomiast w grzecznościowy zwrot
    powienien brzmieć, np. Szanowny Panie Kowalski (przynajmniej tak się stosuje
    w przypadku listów biznesowych po angielsku - zdaję właśnie LCCI, więc mam
    jakieś pojęcie - piszesz np. Dear Mr Kowalski). Wymienianie konkretnego
    nazwiska pomijasz dopiero w sytuacji, gdy go po prostu nie znasz.

  • 4. Data: 2003-05-23 11:34:42
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "tomek" <t...@i...pl> wrote in

    /ciach.../

    > Wymienianie konkretnego nazwiska pomijasz dopiero w sytuacji, gdy go
    > po prostu nie znasz.

    Powodzenia w zdawaniu LCCI, jednak rady na temat Business English maja sie nijak do
    omawianej sytuacji (list po polsku).

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 5. Data: 2003-05-23 11:37:50
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakieś pojęcie - piszesz np. Dear Mr Kowalski). Wymienianie konkretnego
    > nazwiska pomijasz dopiero w sytuacji, gdy go po prostu nie znasz.

    wierz mi LCCI zdalam ponad rok temu i tak naprawde ma sie on nijak do
    rzeczywistosci (a zdalam goz wyroznieniem)- w kazdej praktycznie firmie
    inaczej sie pisze urzedowe dokumenty niz tego ucza na kursach LCCI i
    wymagaja na egzaminie, nie mowiac juz o tym ze co chwila zmieniaja wymagania
    co do wygladu tych dokumentow - a poza tym po polsku chyba tez inaczej sie
    to robi no nie? dlatego wlasnie mam watpliwosci jakto zrobic po polsku

  • 6. Data: 2003-05-23 12:13:36
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl> wrote in

    /ciach.../

    > a poza tym po
    > polsku chyba tez inaczej sie to robi no nie? dlatego wlasnie mam
    > watpliwosci jakto zrobic po polsku

    "Szanowna Pani / Szanowny Panie / Szanowni Panstwo
    Z powazaniem,"

    Twoje dane na gorze po lewej, ich nizej i bardziej z prawej strony.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.

  • 7. Data: 2003-05-23 12:15:36
    Od: "Gosiaczek" <g...@N...buziaczek.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <u...@h...pl> napisał w wiadomości
    ..
> [...]
    > Z powazaniem,"
    >
    > Twoje dane na gorze po lewej, ich nizej i bardziej z prawej strony.

    dzieki wielkie za pomoc :)
    Gosia

  • 8. Data: 2003-05-23 15:17:21
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    tomek <t...@i...pl> napisał(a):

    > W nagłówku piszesz dane o ardresacie, natomiast w grzecznościowy zwrot
    > powienien brzmieć, np. Szanowny Panie Kowalski (przynajmniej tak się
    stosuje

    Litości ! W języku polskim, jak się do kogoś zwracasz, nie używasz nazwiska.
    Nie zwracasz się przecież - panie Kowalski ! - to brzmi strasznie obcesowo.

    W prawym górnym rogu piszesz dane adresata np.

    Pan Władysław Drakula

    Ponurak i Zombie spółka z o.o.
    ul. Wiązów 1
    Siedmiogród

    Szanowny Panie

  • 9. Data: 2003-05-23 15:25:23
    Od: "Spiderman" <s...@p...onet.pl>

    A nie brzmi lepiej "Szanowny Pan" Jan Kowalski ? Panie to tak mi sie kojarzy
    z filmami Bareji, "Panie ogłupiał pan?"

  • 10. Data: 2003-05-23 15:29:27
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    > Litości ! W języku polskim, jak się do kogoś zwracasz, nie używasz
    nazwiska.
    > Nie zwracasz się przecież - panie Kowalski ! - to brzmi strasznie
    obcesowo.

    i wlasnie pan leszek ma racje
    pozdrawiam