PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytanie do informatyków?????

  • 1. Data: 2002-04-29 12:08:09
    Temat: Re: pytanie do informatyków?????
    Od: Artur <a...@p...onet.pl>

    Micha? T wrote:

    > jaka jest wasza recepta na d?ugotrwa?y wzrok???? jak sobie radzicie z
    > o?mioma czasem i wi?cej godzinami przy komputerze???
    >
    > zdrowie dla oczu!!!

    Ano wspaniale
    Trzeba tylko oczy przyzwyczaic
    A tak na marginesie ja spedzam przy kompie 18 h

  • 2. Data: 2002-04-29 12:08:10
    Temat: pytanie do informatyków?????
    Od: "Michał T" <t...@N...poczta.gazeta.pl>

    jaka jest wasza recepta na długotrwały wzrok???? jak sobie radzicie z ośmioma
    czasem i więcej godzinami przy komputerze???

    zdrowie dla oczu!!!

  • 3. Data: 2002-04-29 12:32:49
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Michał T <t...@N...poczta.gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aajd3a$59r$...@n...gazeta.pl...

    > jaka jest wasza recepta na długotrwały wzrok???? jak sobie radzicie z
    ośmioma
    > czasem i więcej godzinami przy komputerze???

    LCD i wartwa antyrefleksyjna na szkłach.
    Plus wymagana "behapem" przerwa co najmniej kilkuminutowa co godzine-dwie.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 4. Data: 2002-04-29 12:39:05
    Od: "Golfiarz" <g...@i...pl>

    "Anyia" wrote:

    > Plus wymagana "behapem" przerwa co najmniej kilkuminutowa co godzine-dwie.

    Ano, wlasnie jak traktuja u Was pracodawcy te przerwe. Ja ja wykorzystuje na
    papieroska - akurat 5
    minut co 1 - 2 godzine odpoczynku dla moze nie tyle co oczu (te sie chyba juz od
    ladnych paru lat
    przyzwyczaily), ale dla kregoslupa itp.
    Czesto jednak spotkalem sie z nieciekawymi komentarzami z ich strony dotyczacymi
    "straty czasu":
    zamiast pracowac - pale.

    ---------------------------------------
    Golfiarz

  • 5. Data: 2002-04-29 12:49:22
    Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Golfiarz <g...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aajeus$elq$...@a...dialog.net.pl...

> [...]

    juz od ladnych paru lat
    > przyzwyczaily), ale dla kregoslupa itp.
    > Czesto jednak spotkalem sie z nieciekawymi komentarzami z ich strony

    Z mojego punktu widzenia: zamiast _odpoczywac_ - palisz. ;-)

    Ja mialam to szczescie, ze sama bylam wtedy owym "pracodawca", wiec sama
    sobie udzielalam pozwolenia ;-). Ale wielokrotnie widzialam (te osoby sie
    nawet nie kryly), ze przez godzine-dwie gadaly na GG, a potem sobie robily
    15-20 min przerwy i paląc paplały na korytarzu ..... ale jak wiem ze ktos
    pracowal, i potem robil sobie przerwe ktora miala 1015 min, po czym wracal i
    dalej pracowal.... czasem sama ich wyrzucalam do domu ;-)))).

    To co napisalam powyzej, nie jest sugestia, ze Ty sie tak zachowujesz.
    Opisalam to, co widzialam, ale tez wiem, ze czesto pracodawcy nie respektuja
    tych przerw, podobnie jak wielu innych rzeczy.

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Anyia

  • 6. Data: 2002-04-29 15:17:02
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał T" <t...@N...poczta.gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:aajd3a$59r$1@news.gazeta.pl...
    > jaka jest wasza recepta na długotrwały wzrok???? jak sobie radzicie z
    ośmioma
    > czasem i więcej godzinami przy komputerze???
    >
    > zdrowie dla oczu!!!

    Wszystko zależy od monitora, częstotliwości odświeżania, plamki itd..
    Do tego okularki z filtrem i możesz siedzieć 24h/dobę.
    a jak jeszcze masz przerwę na papierosa to możesz i więcej siedzieć ;)

    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2002-04-29 18:07:35
    Od: spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo)

    On Mon, 29 Apr 2002 14:08:09 +0200, Artur <a...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Ano wspaniale
    >Trzeba tylko oczy przyzwyczaic
    >A tak na marginesie ja spedzam przy kompie 18 h
    Buaahaha
    Po 10 latach przed pecetem (nie wszystko w pracy) stwierdzam ze
    ostrosc widzenia sie juz nie pogarsza za to zaczynam miec klopoty z
    akomodacja (dlugo trwa). Dlatego pytam jak dlugo wystarczy wzroku. Jak
    bedzie dostepny sprzeg neuronalny (Gibson-Neuromancer) to sobie fundne
    szkoda patrzalek.

    Pzdr
    Limfo

  • 8. Data: 2002-04-29 19:46:52
    Od: "Sebol" <l...@s...pl>

> [...]
    ośmioma
    > czasem i więcej godzinami przy komputerze???

    Polecam zainwestowac w dobry monitor. Dobra 19' w okolicy 2500 daje
    1280x1024 w 100Hz i najwazniejsze ustawic -> Large Font. Nie trzeba w ogole
    wytrzeszczac gal. Poza tym dobre rozplanowanie miejsca pracy: biurko
    komputerowe ktore daje w efekcie metr odleglosci do monitora. Poza tym
    polecam dobre krzeslo najlepiej takie z "rury" fajnie sprezynuje jak w rytm
    muzy ruszasz korpusikiem i dzieki temu nie sztywniejesz po chwili w
    bezruchu.

    --
    l...@s...pl
    "Każda kobieta zrobi z ciebie milionera - pod warunkiem ze jestes

  • 9. Data: 2002-04-29 19:54:37
    Od: Tadeusz Studnik <t...@w...pl>

    W artykule <3...@n...dialog.net.pl> Limfo napisal(a):

> [...]
    Tak sie martwicie o oczeta a co z reszta ciala? Praca siedzaca,
    brak ruchu itp.
    BTW na ile szkodliwy jest monitor na oczy a na ile jako zródlo
    promieniowania?

    Pozdrawiam,
    Tadeusz Studnik

  • 10. Data: 2002-04-29 20:31:34
    Od: "Dario" <d...@t...pl>

    Witam Was.
    No wlasnie, to jest problem. W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie
    znalazlem: http://www.resmedica.pl/zdart4014.html (o wplywie pracy przy
    komputerze na wzrok) oraz http://www.oko.info.pl/index.php3?body=18&mp= (o
    naturalnych metodach leczenia wad wzroku).
    Zycze pozytecznej lektury.
    Pozdrawiam.
    Dario