PracaGrupypl.praca.dyskusje › Agencja rekrutująca do UK pobiera z pensji?

  • 1. Data: 2007-09-14 21:00:53
    Temat: Agencja rekrutująca do UK pobiera z pensji?
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

    Dostałem propozycję zatrudnienia w Wlk. Brytanii. W ofercie agencji
    rekrutacyjnej jest napisane, że minimalne wynagrodzenie to 32500 funtów na
    rok, a zaraz obok, że zarobki miesięczne "na rękę" będą wynosić ok. 1600
    funtów.

    I tu jest niezgoność, bo 32500/rok = ok. 1980 na rękę/miesiąc

    Czy to znaczy, że agencja pobiera z mojej pensji ok. 380 funtów miesięcznie?
    W swojej ofercie nigdzie o tym nie mówią, ale przecież na czymś muszą zarabiać.
    Jakie mogą być źródła przychodów agencji? Przychodzą mi do głowy tylko 2
    możliwości:
    - opłata od klienta agencji za każdego zrekrutowanego pracownika
    - prowizja pobierana z pensji pracownika

    Czy mój wniosek jest słuszny? Powinienem chyba dać sobie spokój z tą agencją i
    poszukać bezpośrednio u pracodawców brytyjskich...

  • 2. Data: 2007-09-15 04:01:12
    Temat: Re: Agencja rekrutująca do UK pobiera z pensji?
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > I tu jest niezgoność, bo 32500/rok = ok. 1980 na rękę/miesiąc
    do przybliżonych wyliczeń możesz użyc kalkulatora ze strony:
    http://www.listentotaxman.com

    > - opłata od klienta agencji za każdego zrekrutowanego pracownika
    > - prowizja pobierana z pensji pracownika
    Dopytaj się:) w sumie najłatwiejsze wyjście z sytuacji, bo nie bedzie
    zgadywania a ty będziesz miał wyjaśnione u źródeł. A może wypłaty nie sa
    miesiecznie tylko np. co 4 tygodnie? albo jakaś inna przyczyna?

    > Czy mój wniosek jest słuszny? Powinienem chyba dać sobie spokój z tą agencją i
    > poszukać bezpośrednio u pracodawców brytyjskich...
    tu się możesz zdziwić, bo większość pracodawców bazuje właśnie na
    agencjach rekrutacyjnych. To leniwy naród, czasem ma to swoje
    uzasadnienie, ale w wiekszości wolą zapłacić może trochę więcej ale mieć
    sprawe załatwioną w pełni profesjonalnie.

    Dodam jeszcze, że przy pierwszej pracy i przy wyjeździe na wyspy
    zaprzątałbym sobie głowę zupełnie innymi problemami, jak np. kontem
    bankowym (chociaż zdaje się ze hnbc i natwest pozwalaja juz zaożyć konto
    "paszportowe" już w pl, to nic ze kosztuje bodajże 2 funty w pierszym
    okresie, potem chyba 8 miesięcznie), z mieszkaniem (bez referencji
    będziesz mieć spory problem) jak i kilkoma innymi rzeczami. A przy tej
    kasie ja bym nie wybrzydzał, bo zawsze możesz zmienić pracę na lepszą.
    Pokój plus jedzenie na tydzień nawet w lądku powinieneś zamknąć w ok.
    100 funtach, co i tak by było (wg mnie) drogo.

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 3. Data: 2007-09-16 09:36:32
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

    Dzięki za cenne uwagi. Rzeczywiście, wyślę e-maila do agencji i zobaczę, czy
    będą kręcić, czy mi jasno wytłumaczą, skąd ta różnica.

    100 GBP na tydzień? Ja liczę, że utrzymanie POZA Londynem będzie mnie
    kosztować ok. 1000 GBP.

  • 4. Data: 2007-09-16 10:09:53
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > 100 GBP na tydzień? Ja liczę, że utrzymanie POZA Londynem będzie mnie
    > kosztować ok. 1000 GBP.
    w sumie nie wiem gdzie ty chcesz mieszkać, ale:
    1. zakładając twoje wyliczenia na prawie 2000 funtów miesięcznie wydatek
    1000 tygodniowo nie jest chyba opłacalną decyzją (może masz inne
    priorytety i mozliwości)
    2. moze tego tysiaka zakladasz na caly okres pobytu w uk? hmmm...
    pozostawie bez komentarza, bo nie wiem jak długo chcesz zostać
    3. jednak najbardziej prawdopodobne jest że starasz sie liczyć
    miesięcznie. ja mieszkam zdecydowanie poza londynem, mieszkanie 3
    pokojowe + living+kuchnia, łazienki, toalety, miejsce parkingowe itp,
    koszt miesięczny to max 1100 gbp (stały jest koszt wynajmu - 775 i
    council tax - 130). to zdecydowanie najwyzsza czesc utrzymania.

    ja pisałem o zyciu na poczatek, wynajęcie pokoju a nie domu itp.
    A co ty dalej zrobisz to juz sam bedziesz liczyć, bo będziesz
    bezpośrednio znał realia angielskie

  • 5. Data: 2007-09-16 19:17:04
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    ja juz sie dowiedzialem te agencje zyja z kazdej przepracowanej twojej
    godziny, umawiaja sie z pracodawca ile procent dostaje agencja i tyle
    i tak tobie sie oplaci przynajmniej na poczatku bo oni maja kontakty a ty
    nie i to kosztuje chyba proste prawda?
    bedziesz mial swoj kontakt tez go nie zechcesz za darmo oddac a poza tym
    agencje zalatwiaja szereg formalnosci a jak ci praca nie odpowiada szukaja
    dla ciebie innej. myslisz ze jak sam bedziesz szukal to wyjdzie ci taniej?

    powodzenia

  • 6. Data: 2007-09-19 19:16:49
    Od: "saintos" <s...@w...pl>

    podatek?
    z tego co wiem (przynajmniej w polsce) to firmy rekrutujace maja osobna
    umowe z twoim przyszlym pracodawca..

    .. saintos
    .. mail: www.mail2.me.z.pl

  • 7. Data: 2007-09-20 17:33:43
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    saintos napisał(a):
    > z tego co wiem (przynajmniej w polsce) to firmy rekrutujace maja osobna
    > umowe z twoim przyszlym pracodawca..

    Ale w UK jest inne prawo. W Polsce agencja rekrutujaca *nie moze* brac
    kasy od pracownika. Moze *tylko i wylacznie* brac kase od pracodawcy. W
    UK jest inaczej - agencje moga brac kase od pracodawcy i czesto to robia.

    --
    badzio