PracaGrupypl.praca.dyskusje › przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia

  • 1. Data: 2003-04-01 08:24:19
    Temat: przymusowy urlop w okresie wypowiedzenia
    Od: "r_k" <r...@N...gazeta.pl>

    Witam szanownych grupowiczow...

    W ubieglym miesiacu otrzymalem wypowiedzenie umowy o prace na czas
    nieokreslony. Dzis mija pierwszy dzien miesiecznego okresu wypowiedzenia i
    wlasnie dopiero dzis zostalem poinformowany, ze powinienem wykorzystac
    przyslugujacy mi urlop tj. kilkanascie dni z roku biezacego + kilka dni z
    roku ubieglego (dodam ze pracodawca nie poinformowal mnie o tym ze zalegly
    urlop powinien byc wykorzystany w pierwszym kwartale).

    Z jednej strony wiem ze obowiazuje mnie KP, a co za tym idzie art. 167^1, ale
    z drugiej strony zaslyszalem gdzies ze pracodawca powinien mnie o
    konsekwencjach tego przepisu poinformowac przynajmniej 30 dni wczesniej
    (czyli o tym ze wysyla mnie na urlop). Slyszalem rowniez o orzeczeniu SN,
    ktore moze rowniez jakos przemawiac na moja korzysc.

    Gdzie moge znalezc jakies zrodla, ktore przemawialyby za tym ze nie chce
    wykorzystywac urlopu, a chce otrzymac ekwiwalent pieniezny...???

    pozdrawiam,

    r_k