PracaGrupypl.praca.dyskusje › przerwane studia czy pisać w cv?

  • 11. Data: 2005-07-19 07:10:50
    Temat: Re: przerwane studia czy pisać w cv?
    Od: keisho <k...@0...pl>

    badzio napisał(a):

    > Nagle? Tzn ze wczesniej nie mialy?

    Nie, wcześniej nie miały. Ciekawe, nie?

    To nie jest oczywiście regułą i nie dotyczy wszystkich. Nie chcę wnikać
    w szczegóły czy to owi znajomi coś nie tak, czy może mają pecha
    trafiając właśnie tam gdzie faktycznie nikogo nie potrzeba albo
    stanowiska z góry są zaklepane.
    Ale fakt jest faktem.

    A z troszkę innej strony - koleś z którym niegdyś pracowałem, szukając
    pracy swojego czasu, pochwalił się podczas rozmowy kwalifikacyjnej
    posiadaniem certyfikatu jednej z firm informatycznych. Od tego momentu
    wyczuł drobną zmianę nastawienia rektrutującego po czym pracy nie dostał ;)
    Drobnostką jest już fakt, że spełniał wszystkie wymogi firmy zadane w
    ogłoszeniu.

    --
    pozdr keisho [odpowiadajac na maila usun cyfry z adresu]

    strony WWW :: grafika :: foto
    tymczasowo tu -> http://keisho.webpark.pl

  • 12. Data: 2005-07-19 07:49:38
    Od: Kanta <k...@n...onet.pl>

    Użytkownik badzio napisał:

    > Nagle? Tzn ze wczesniej nie mialy?

    wcześniej nie miały bo pracodawcy odpadał zus, za studentów płaci
    państwo. jak pracodawca ma wybór zatrudnić na umowe zlecenie studenta i
    nie-studenta, którzy mają pi razy drzwi takie same kwalifikacje to
    raczej wybierze studenta.

    papatki
    kanta
    --
    czy to nie czas na małe conieco?
    tak to jest właśnie ten czas..

  • 13. Data: 2005-07-19 09:13:15
    Od: "bez SCIEMY" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    pitos <p...@i...pl> napisał(a):

    > Przerwałem studia na trzecim roku nie uzyskując tytułu, czy mam to
    > uwzględnić w moim CV czy raczej nie wspominać o tym i napisać tylko że
    > skończyłem technikum? Z góry dzięki za odpowiedzi.

    Wszystko zalezy od:

    -jak pracodawca sformuowal ogloszenie,

    -jakie wymogi stawia,

    -na jakie stanowisko szuka,

    -czy wymog odnosnie wyksztalcenia sformuowal: wyksztalcenie wyzsze mile
    widziane, czy w wymogach wypunktowal: 1) ble... ble... ble... 2) ble...
    ble... ble... 3) wyksztalcenie wyzsze (banalny przyklad: czasami
    wyksztalcenie wyzsze jest bezwzglednym wymogiem, bo jezeli np. szukaja
    lekarza, to oczywistym faktem jest, ze pracownik musi miec studia ukonczone)

    Dla sensownego pracodawcy, Twoje 3 lata edukacji nie beda czasem straconym,
    jakas wiedze posiadles.
    Jezeli natomiast Twoje 5-letnie doswiadczenie zawodowe jest zbiezne z
    kierunkiem studiow, warto je mysle wspomniec w CV, nekoniecznie wspominajac
    w nim na papierze, ze studia przerwane na trzecim/po trzecim roku.

    Czasami pytaja czemu studia niedokonczone, warto miec "przygotowana"
    wczesniej sensowna odpowiedz.

    Wypunktuj w liscie motywajacyjnym, swoje zalety, szczegoly dotyczace
    doswiadczenia, Twoje cechy charakteru, ktore Twoim zdaniem sa niezbedne, aby
    dla tego konkretnego pracodawcy byc dobrym nabytkiem. Wodolejstwo, ale z
    konkretami (czesto jest w stanie ukryc wymog, ktory pracodawca stawia, my go
    nie spelniamy, ale zablysniemy wyciagajac jakis inny AS z rekawa).

  • 14. Data: 2005-07-19 20:22:52
    Od: cartman <...@...pl>

    pitos napisał(a):
    > tak wiem, że w tych czasach wykształcenie średnie to nie za dużo ale mam
    > nadzieję, że nadrobie to pięcioletnim doświadczeniem w pracy, chociaż w
    > większości ofertach pracy podstawa to wykształcenie wyższe. Trochę tego nie
    > rozumie bo przecież więcej jest wart pracownik z doświadczeniem ale bez
    > wykształcenie, niż pracownik z wyższym wykształceniem ale bez doświadzenia.
    > Tak przynajmniej mi się wydaje.

    ludzie czesto myla dwa pojecia: przedstawiciel jakiegos zawodu (np.
    informatyk) i specjalista w jakiejs dziedzinie

    moj poprzedni pracodawca zatrudnial osobe ze srednim wyksztalceniem na
    stanowisku programisty (zlecenie). i byli z niego bardzo zadowoleni.
    dlaczego ta osoba juz nie pracuje, nie wiem. ja sie dowiadywalem o
    mozliwosc pracy (bylem na praktyce) i mi powiedzieli, ze u nich przede
    wszystkim licza sie praktyczne umiejetnosci a nie papierek. ale wazne
    jest tez okreslenie sie, jakie studia zamierza sie skonczyc (lepiej byc
    juz na nie przyjetym) i ogolnie, jakie wyksztalcenie dana osoba ma
    zamiar zdobyc (np. szkolenia, wybrana sciezka specjalizacji)

    pozdrawiam
    patryk