PracaGrupypl.praca.dyskusje › przejecie firmy a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-11-04 12:29:39
    Temat: przejecie firmy a wypowiedzenie
    Od: "Robi" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanko, z tego co sie oreintuje pracownik firmy przejmowanej przez inną
    firmę może nie przyjąc nowych warunków u pracodawcy przejmujacego. Skutkuje
    to wypowiedzeniem z winy pracodawcy. Czy w tym przypadku nalezy mi sie
    odprawa (gdyby przejmowany mnie zwalniał mam taka odprawe jako iz pracuje
    ponad 3 lata i firma zatrudnia ponad 20 osob)?
    Prz okazji jak wyglada moja sytuacja gdybym przyjal te warunki, czy wtedy
    staż u nowego pracodawcy zaczyna się od nowa czy jest kontunuacją stażu u
    starego pracodawcy?

  • 2. Data: 2006-11-04 18:14:46
    Temat: Re: przejecie firmy a wypowiedzenie
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "Robi" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Czy w tym przypadku nalezy mi sie
    > odprawa (gdyby przejmowany mnie zwalniał mam taka odprawe jako iz pracuje
    > ponad 3 lata i firma zatrudnia ponad 20 osob)?

    Niestety nie. Art. 23(1) par. 4 wyraznie mowi, ze w razie przejecia w
    terminie 2 miesiecy moze Pan bez wypowiedzenia za 7-dniowym uprzedzeniem
    rozwiazac stosunek pracy. Taki tryb rozwiazania powoduje skutki takie jak
    przy rozwiazaniu za wypowiedzeniem. Ale co gorsze dla Pana nie oznacza to,
    ze ma Pan prawo do odszkodowania za okres wypowiedzenia (uchwala SN z 10
    pazdziernika 2000r).

    > Prz okazji jak wyglada moja sytuacja gdybym przyjal te warunki, czy wtedy
    > staż u nowego pracodawcy zaczyna się od nowa czy jest kontunuacją stażu u
    > starego pracodawcy?

    Po przyjeciu warunkow kontynuuje Pan staz pracy.
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl