PracaGrupypl.praca.dyskusje › przedłuzanie umowy o prace

  • 1. Data: 2006-03-11 06:32:55
    Temat: przedłuzanie umowy o prace
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

    Witam

    Zakład pdpisał ze mna umowe o pracę najpierw na okres próbny 3mies. a nastepnie
    na 12mies. Teraz zbliża sie własnie koniec okresu 12 miesiecznej umowy. Jakie
    moga być warunki na przedłuzenie kolejnego okresu o pracę? Na kolejne 12
    miesięcy czy może dłuższy okres?. Podobno pracodawca nie moze w nieskończoność
    przedłużać umowy co rok a jednoczesnie też nie ma chyba zatrudniania na stałe -
    czyli na czas nieokreślony? Jak teraz to wyglada.
    Pzdr.

  • 2. Data: 2006-03-11 06:53:49
    Temat: Re: przedłuzanie umowy o prace
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    gomez zapodał(-a):
> [...]
    > jednoczesnie też nie ma chyba zatrudniania na stałe - czyli na czas
    > nieokreślony? Jak teraz to wyglada. Pzdr.

    Wszystko zależy od pracodawcy, idź porozmawiaj... Ogólnie umowa
    na czas określony, albo na nieokreślony pomoże Ci jedynie np. przy próbie
    wziecia większego kredytu - ale wcale nie świadczy o stabilności zatrudnienia...

    Idź do pracodawcy i porozmawiaj o tym - poproś o umowę taką, jaką chcesz - powiedz,
    że chcesz wziąć kredyt, etc. ...

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 3. Data: 2006-03-11 10:24:22
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dutr1g$qr1$1@nemesis.news.tpi.pl gomez <g...@w...pl>
    pisze:

> [...]
    > pracodawca nie moze w nieskończoność przedłużać umowy co rok a
    > jednoczesnie też nie ma chyba zatrudniania na stałe - czyli na czas
    Od wuniowstąpienia ponownie trzecia umowa o pracę na czas określony jest
    umową na czas nieokreślony bez względu na to, co na niej napisano (art. 25^1
    KP).
    Warunki:
    - jako pierwszą liczy się umowę zawartą najwcześniej 01.05.2004
    - między umowami nie było przerw dłuższych niż miesiąc.

    Jotte

  • 4. Data: 2006-03-11 15:17:00
    Od: "gomez" <g...@w...pl>

> [...]
    > - jako pierwszą liczy się umowę zawartą najwcześniej 01.05.2004
    > - między umowami nie było przerw dłuższych niż miesiąc.

    Czy w takim razie umowa na okres próbny jest liczona jako pierwsza umowa o
    pracę?

  • 5. Data: 2006-03-11 16:18:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duupo3$cah$1@nemesis.news.tpi.pl gomez <g...@w...pl>
    pisze:

    > Czy w takim razie umowa na okres próbny jest liczona jako pierwsza umowa o
    > pracę?
    Moim zdaniem - tak. Umowa na okres próbny jest jedną z 4 form umowy o pracę
    i nie widzę powodu aby nie miała być do nich zaliczona. Co wiecej, jeśli
    pracodawca określił w umowie na okres próbny czas jej trwania np. 6
    miesięcy, to po 3 miesiącach uważa się, że została zawarta umowa na czas
    nieokreślony.
    Nie mogę jednak stwierdzić w 100%, że się nie mylę i w takim razie proszę
    grupowiczów o skorygowanie mojej wypowiedzi.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-03-11 16:22:23
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:duut7n$rku$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

    > Nie mogę jednak stwierdzić w 100%, że się nie mylę i w takim razie proszę
    > grupowiczów o skorygowanie mojej wypowiedzi.
    Zresztą sam sie skoryguję:
    "Umowy zawierane na okres próbny nie są umowami na czas określony (zob.
    wyrok SN z 26.8.1999 r., I PKN 215/99, OSNP Nr 24/2000, poz. 890). Należy
    więc uznać, że umowa taka nie jest objęta zakresem art. 251 KP, zgodnie z
    którym zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nieokreślony, jeżeli
    poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas określony na
    następujące po sobie okresy, o ile przerwa między rozwiązaniem poprzedniej a
    nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie przekroczyła jednego miesiąca. Umowa
    o pracę na okres próbny nie może być identyfikowana z umową na czas
    określony, bo są to umowy różnego rodzaju, co wynika między innymi z art.
    251 KP, zaś nieporozumieniem jest twierdzenie, że ich cele są jednakowe
    (zob. wyrok SN z 7.2.2001 r., I PKN 229/00, Pr. i Pr Nr 3/2002)."

    Coż, człowiek sie ciągle uczy... ;)

    Jotte

  • 7. Data: 2006-03-15 00:30:02
    Od: "Dominix" <k...@o...pl>

    Czyli reasumując może zawrzec z Tobą jeszcze jedna umowe o prace na
    czas okreslony, ale równie dobrze może to byc umowa na okres 6 lat
    albo i więcej