PracaGrupypl.praca.dyskusje › prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego

  • 1. Data: 2006-02-26 17:23:13
    Temat: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
    Od: "Andrzej" <c...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów.

    Czytająć grupę zauważyłem, że niektórzy czytalenicy proszą na forum o ocenę
    swojego CV. Ja też bardzo proszę o zopiniowanie mojego CV i listu
    motywacyjnego. Bardzo mi na tym zależy.
    Mam odnośnie tego 2 pytania:
    1. Obecnie uczęszczam na kurs języka angielskiego i obecnie zaczynamy 6 stage.
    Nie wiem czy dobrze to ująłem w cv. Napisałem znajomość jęzków obcych
    angielski - podstawowa, w trakcie nauki. Czy mam też o tym pisać w liście
    motywacyjnym?
    2. Czy rozsyłając swoją ofertę do firm, które nie prowadzą w danej chwili
    rekrutacji mam wysyłać tylko cv, czy cv + list motywacyjny?

    Moje dzieło znajdziecie tutaj:
    http://republika.pl/chrzan_a/

    Pozdrawiam i z góry dziękuję,

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-02-26 17:26:49
    Temat: Re: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
    Od: "informatyk-szukam lepszej pracy" <a...@t...pl>

    jest fajnie ale jak to lepiej na www ułożysz będzie bardziej czytelne.
    Użytkownik "Andrzej" <c...@p...onet.pl> napisał

  • 3. Data: 2006-02-26 18:05:52
    Od: Xyrion <x...@l...netTOROWNIEZ.pl>

    Andrzej napisał(a):

    <ciach>

    hmmm a przypadkiem w części z doświadczeniem nie powinno rozpoczynać
    się od najbardziej aktualnych do najstarszych? Podobnie wypisując szkoły

    --
    Pozdrawiam, Xyrion

  • 4. Data: 2006-02-26 18:33:01
    Od: "gsk" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Xyrion" <x...@l...netTOROWNIEZ.pl>
    napisał w wiadomości news:dtsqk7$bgf$1@theone.laczpol.net.pl...
> [...]
    >
    > hmmm a przypadkiem w części z doświadczeniem nie powinno rozpoczynać się
    > od najbardziej aktualnych do najstarszych? Podobnie wypisując szkoły

    Właśnie. Najpierw wymienia się najbliższe czasowo miejsca pracy i szkoly.\
    G.

  • 5. Data: 2006-02-26 18:43:31
    Od: Xyrion <x...@l...netTOROWNIEZ.pl>

    gsk napisał(a):

    > Właśnie. Najpierw wymienia się najbliższe czasowo miejsca pracy i szkoly.\

    to jednak nie przesłyszałem się na lekcjach w szkole 8-)

    --
    Pozdrawiam, Xyrion

  • 6. Data: 2006-02-26 20:54:44
    Od: "gsk" <c...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:dtssqe$hr4$1@theone.laczpol.net.pl...

    > to jednak nie przesłyszałem się na lekcjach w szkole 8-)

    a ja mam za to dobrą pamięć skoro nie zapomniałam, a już dobrych parę lat
    minęło:-)
    Pozdrawiam
    Gosia

  • 7. Data: 2006-02-27 10:31:15
    Od: "Andrzej" <c...@p...onet.pl>

    > a ja mam za to dobrą pamięć skoro nie zapomniałam, a już dobrych parę lat
    > minęło:-)
    > Pozdrawiam
    > Gosia
    Mam pytanie: czy dobrze określiłem znajomość języka obcego, bo teraz chodze na
    kurs metodą Callana?

  • 8. Data: 2006-02-27 14:30:11
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Andrzej [26 Feb 2006 18:23:13 +0100]:

    > 1. Obecnie uczęszczam na kurs języka angielskiego
    > i obecnie zaczynamy 6 stage. Nie wiem czy dobrze to
    > ująłem w cv. Napisałem znajomość jęzków obcych
    > angielski - podstawowa, w trakcie nauki.

    "Podstawowa - w trakcie nauki". Będzie wiadomo, że się na
    tej podstawowej nie zatrzymałeś funkcjonalnie.

    > Czy mam też o tym pisać w liście motywacyjnym?

    Nie, po co?

    > 2. Czy rozsyłając swoją ofertę do firm, które nie prowadzą
    > w danej chwili rekrutacji mam wysyłać tylko cv, czy cv
    > + list motywacyjny?

    Wtedy to już zdecydowanie LM, jako że musisz jakoś uzasadnić
    swoją chęć pracy w tej firmie - i przekazać tej firmie czemu
    przyda im się ktoś taki jak Ty.

    > Moje dzieło znajdziecie tutaj:
    > http://republika.pl/chrzan_a/

    "Cel Proszę o rozpatrzenie mojego podania o pracę"
    - A toto coto? Twoim celem jest proszenie o rozpatrzenie?
    Cel to np. "praca na stanowisku XYZ dająca możliwość ABC".

    "Data i miejsce urodzenia:" - zapewniam, w zupełności
    starczy zwykłe "ur.", chociaż data urodzenia tak czy siak
    jest całkowicie zbędna.

    Zaburzona kolejność prac i szkół - zaczynaj od "najnowszych".

    Doświadczenie... Ty masz jakieś? ;-) Bo ani słowa nie ma na
    temat tego, co w zasadzie robiłeś. "Referent" to może być
    cokolwiek, co akurat urzędnikom się wymyśliło, poczynając od
    obsługi ludzi, przez kserowanie papierów, po informatyka
    urzędowego (tak tak, takich referentów też znam).
    Miło byłoby kilka słów jednak dopisać.

    IMO jeśli "kandydujesz" na informatyka, co notabene dość
    swobodnie tylko wynika z LM a z CV wcale nie wynika, to
    możesz sobie darować wymienianie tego spawacza. Chyba, że
    zamierzasz im te systemy spawać? ;-) Tak samo możesz bez
    cienia niepokoju pominąć technikum mechaniczne, nie ma
    również najmniejszego związku ze stanowiskiem, o które Ci
    chodzi... Albo nie chodzi, bo jak piszę - z tego nic nie
    wynika kompletnie.

    Forma!
    Mało przejrzyste, rozjechane, szczątkowe, bez rzetelnego
    rozplanowania treści, bez większego zastanowienia nad
    zawartością merytoryczną. Do poprawki!

    "Do Dyrekcji" - ja wiem że jestem dyrekcja, słowo daję, nie
    musisz mi tego aż takimi wołami przypominać :-)

    Forma!!!
    Jak piszesz dokument, to tytuł jest na środku, Twoje dane
    z lewej, dane adresata z prawej, w pierwszej linijce od góry
    data i miejscowość.

    "Zwracam się z prośbą o przyjęcie mnie do pracy w wyżej
    wymienionej firmie." - jako kogo? Mam sobie zgadywać, czy
    siedzieć i próbować dopasowywać Cię do czego popadnie?
    Konkrety proszę :-)

    "pracowałem jako młodszy referent, ale moja praca polegała"
    - czemu deprecjonujesz tą pracę, skoro jako jedyna nadaje
    się pi razy oko do zaprezentowania pod kątem informatyki?
    Nie używaj w zdaniach "robiłem, ALE..." bo to "ale" od ręki
    wywala ze świadomości czytającego pierwszy człon zdania
    sprawiając, że całość informacji w zdaniu zostaje pominięta.

    Konkrety, konkrety, konkrety... Ani w CV ani w LM nie mam
    żadnych konkretów... Dopisz.

    Kira

    --
    _ _ ____ __________________________________________________
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|

  • 9. Data: 2006-02-27 16:55:34
    Od: "Andrzej" <c...@p...onet.pl>

    > Re to: Andrzej [26 Feb 2006 18:23:13 +0100]:

    > "Podstawowa - w trakcie nauki". Będzie wiadomo, że się na
    > tej podstawowej nie zatrzymałeś funkcjonalnie.
    A może lepiej jeszcze dopisać tę informacje w rubryce Kursy"
    i napisać od 2005 - kurs języka angielskiego

> [...]
    > możesz sobie darować wymienianie tego spawacza. Chyba, że
    > zamierzasz im te systemy spawać? ;-) Tak samo możesz bez
    To mam w ogóle nie podawać innych pracodawców? Mam podać tylko
    pracę w Urzędzie Gminy?

  • 10. Data: 2006-02-27 17:15:39
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Andrzej [27 Feb 2006 17:55:34 +0100]:

    Na marginesie:
    Naucz się cytować jednak i ciąć posty, bo naprawdę chwilę
    zajęło mi znalezienie tych Twoich wstawek ;-)

    > A może lepiej jeszcze dopisać tę informacje w rubryce Kursy"
    > i napisać od 2005 - kurs języka angielskiego

    IMO przy znajomości jednak - nie wiem, czy zapamiętałabym
    po pobieżnym przejrzeniu poszczególne kursy, ale notatka
    przy znajomości języka na pewno zostanie w pamięci.

    > To mam w ogóle nie podawać innych pracodawców? Mam podać
    > tylko pracę w Urzędzie Gminy?

    Wywal spawacza, z pozostałych tak dobierz opis pracy, żeby
    mniej więcej pokazywał związek zajęcia ze stanowiskiem, na
    które aplikujesz.

    Kira

    --