PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem z pracodawca - delegacja a nie delegacja

  • 11. Data: 2007-03-04 08:25:14
    Temat: Re: problem z pracodawca - delegacja a nie delegacja
    Od: "Maestro" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Jackare" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:es93ai$3o6$1@news.interia.pl...
    > Ogólnie
    > Zgodnie z KP pracodawca ma prawo oddelegować czasowo pracownika na okres
    > do 3 miesięcy do _wykonywania_innych_zadań bez konieczności zmiany
    > warunków umowy.
    > To jeden fakt.

    wlasnie, tak sie to ma odbyc
    widzialem wzor polecenia sluzbowego pisemnego, jest w nim zapis ze"... na
    podstawie art 42.&4 w zwiazku z art. 100&1..."

    mam watpliwosc jak interpretowacart zapis art. 42&4, czy podchodzi pod ten
    art. rowniez zmiana miejsca pracy czy nie,
    bo jesli nie to musza mi placic koszty oddelegowania zgodnie z
    obowiazujacymi przepisami i nie powinno miec tu znaczenia to ze jestem w
    poblizu zameldowany
    a jesli tak no to 3 m-ce moga mnie wyslac gdzie chca i nie naleza mi sie
    diety i inne naleznosci z tytulu odbywania podrozy sluzbowej

    no i jak sie to ma do art. 77^5 &1, ktory wyraznie mowi o tym ze za zadanie
    sluzbowe wykonywane poza stalym miejscem pracy przysluguja pracownikowi
    naleznosci na pokrycie podrozy sluzbowej itd.
    i nie powinno miec tu znaczenia ze akurat zbiegiem okolicznosci jestem
    zameldowany w poblizu chyba?

    > Drugi jest taki, że przy istotnych zmianach warunków umowy powinieneś:
    > a) otrzymać aneks do umowy jeżeli warunki zmieniają sie dla Ciebie na
    > lepsze
    > b) otrzymać wypowiedzenie zmieniające - jeżeli na gorsze.

    wiem, koledzy juz o tym pisali
    nie podpisalem wiec tego polecenia poniewaz powiedzialem pracodawcy ze takie
    zmiany wymagaja aneksu do umowy o prace. trochu chyba zglupial, wyslal
    jeszcze jakies pytanko do kadr i na razie stanelo na tym ze jade na
    delegacje

    [tylko ze dowiedzialem sie nieoficjalnie ze mam nie miec placonych kosztow
    del. tj. dziennej diety 23 zl oraz ryczaltu za nocleg, no bo jestem
    zameldowany w poblizu miejsca oddelegowania... i ktos w kadrach sie tego
    czepil]

> [...]
    > - istotna zmiana miejsca wykonywania pracy jest zmianą warunków na gorsze
    > Pozostaje ustalić czy i która z możliwości opisanych w KP ma pierwszeństwo
    > i znaczenie nadrzędne. Na chwilę obecną tego nie wiem bo to co napisałem,
    > napisałem z głowy - z pamięci.
    >
    > Jeżeli nie ma jakiejś nadrzędności w obydwu zapisach - pracodawca jeżeli
    > zna te możliwości, wybierzez i zastosuje wariant korzystniejszy dla
    > niego. Jeżeli macie odmienne zdanie pozostaje sąd pracy ale proponowałebym
    > poszukać czegoś w orzeczwnictwie na ten temat bo to najlepsze materiały

    gdzie tego szukac, nie jestem prawnikiem, nie mam dostepu do lexa - a tam
    cos takiego chyba jest, pozostaje mi tylko internet
    a jesli chodzi o sadzenie sie to narazie nie chce tak sprawy rozwiazywac, bo
    zalezy mi na tej pracy (choc ostatnio juz mniej), i chcialbym jeszcze z rok
    popracowac, aby miec wieksza sile przebicia na rynku pracy(doswiadczenie i
    uprawnienia)

    dzieki za odpowiedz
    mam nadzieje ze znajedziesz jeszcze chwilke i rozwiklasz moje watpliwosci

    pozdr.
    Maestro