PracaGrupypl.praca.dyskusje › problem z Umową o Dzieło - ciekawe kto za to beknie?

  • 1. Data: 2005-03-16 22:53:26
    Temat: problem z Umową o Dzieło - ciekawe kto za to beknie?
    Od: "kuba" <k...@p...pl>

    pracowałem jako przedstawiciel - miałem umowe o dzieło ( tekst umowu na
    samym dole)
    na 2 tygodnie przed koncem umowy poprosiłem o wolne od wyjazdów bo
    niewyrabiałem w szkole,zaproponowałem prace w biurze jednoczesnie
    poinformowałem ze od 1.04
    pracuje w innej firmie (u
    konkurencji). p.Prezes chce oddać sprawe do sądu ponieważ twierdzi, że
    naraziłem ją na straty.

    dokładniejszy opis sytuacji
    -------
    praca:
    --------
    godziny 7:30 do 15:30 w siedzibie firmy (wymagane)
    kontrola wykonywanych czynności
    zebrania narady itp.
    wykonywanie polecen p. Prezes
    ------------
    opis czynności (praca w biurze)
    -------------
    umawianie spotkań
    przygotowywanie ofert
    przez pierwsze 2 tygodnie prace remontowo budowlane
    naprawa komputerów
    praca na warsztacie
    montaż kasetonu reklamowego
    -------------
    opis czynności (praca na wyjazdach)
    -------------
    wyjazdy kilkudniowe - max tydzień
    Warszawa, Płock, Zielona Góra, Gorzów
    spotkania i rozmowy ze specjalistami ds. utrzymania ruchu.
    wyjazdy na koszt firmy, zaliczki potwierdzone i rozliczone
    samochód służbowy
    --------------
    ostatnia rozmowa:
    dnia 14 marca miałem wyjechać w kolejną trasę
    14 marca w rozmowie osobistej na pytanie dla czego nie wyjechałem
    odpowiedziałem:
    potrzebuje 2 tygodni wolnego aby nadrobić zaległości w szkole a od 1
    kwietnia pracuje gdzie indziej.
    i co teraz?
    ja na to: mogę do końca miesiąca pracować w biurze
    do biura masz zakaz wstępu
    p. Prezes stanowczym tonem powiedziała:
    Zachowałeś się nieodpowiedzialnie, wielu rzeczy jeszcze nie rozumiesz,
    naraziłeś firmę na straty i poniesiesz ich konsekwencje.
    zwróciłem wymienione w par 2 rzeczy oraz oddałem wszystko co nie było moje
    w sumie to nie jest tak, że ja sie niewywiązałem. Ja powiedziałem, że moge
    pracować do konca w biurze. To ona powiedziała, że mam zakaz wstępu - tym
    samym niemoge wykonywać "dzieła".

    straty wg p. Prezes to:
    leasing za auto - które nie pracuje tylko stoi
    koszty rozmów tel - chodzi o umówione spotkania na które nie wyjechałem
    wizytówki
    utrata wizerunku firmy - miałem być u klienta a mnie nie było

    podsumowanie mojej pracy:
    sprzedaż łączna 9 075zł
    ok 5-6 wyjazdów koszt wyjazdu 200-400zł
    wziąłem 2 wypłaty notowane w notatniku - 800zł

    a dniu 16,03,2005 r. p. Prezes zarządała zwrotu kalędarza na 2005.r oraz
    jakiejs ksiązki - zadnej z tych rzeczy nie miałem nawet w ręku!
    zarządałe równiez wizytówek, które dostawałem od klientów podczas spotkań.

    prosze o opinie:
    czy moze p.Prezes oddac do sądu?
    czy mogę twierdzić że dzieło zostało juz wykonane?, bo w sumie reklame
    zrobiłem
    zamówienia były itp;-) (projektu nie dostałem)

    z góry dziękuję za pomoc
    Kuba
    zadko czytam grupy wiec jak mozna to plis odpowiedz na maila k...@p...pl

    TEKST UMOWY

    W dniu xxxxxxxxxxxxxxxxx pomiędzy xxxxxxxxxxxxxx z siedzibą
    xxxxxxxxxxxxxx pod numerem krs.... zarząd w składzie xxxxxxxxxxxxxx ,
    kapitał zakładowy w wysokości xxxxxxxxxxxxxxxzł w imieniu którego działają:
    1. xxxxxxxxxxxxxx
    Zwani dalej Zamawiającym, a
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX adres...
    Zwanym dalej Wykonawcą została zawarta umowa nast. Treści:

    Par.1

    1. Wykonawca zobowiązuje się w terminie do 31 marca 2005 r. wykonać dzieło w
    postaci reklamy firmy na określonym terenie Polski zwanego dalej dziełem.
    2. Projekt dzieła dostarczy zamawiający w dniu zawarcia umowy. Projekt
    stanowi integralną cześć umowy. (żadnego projektu nie otrzymałem)
    3.Wykonawca zobowiązuje się wykonać dzieło według projektu o którym mowa w
    ust. 2.

    Par 2.

    1.Do wykonania dzieła zamawiający zobowiązuje się dostarczyć wykonawcy
    następujące materiały: (dostałem to w połowie stycznia)
    - katalog taśm transportujących - 1 szt
    - opakowanie chusteczek - 1 op.
    2.Po zakończeniu dzieła wykonawca zobowiązany jest rozliczyć się z
    otrzymanych materiałów i zwrócić zamawiającemu niewykorzystane materiały.
    3.Termin zwrotu materiałów wynosi 1 dzień od dnia przyjęcia dzieła przez
    zamawiającego.

    Par. 3

    Termin wykonania dzieła wynosi 3 miesiące licząc od dnia przekazania
    wykonawcy materiałów o których mowa w par. 2.

    Par 4.

    1.wynagrodzenie za wykonanie dzieła strony ustalają ryczałtowo na kwotę 800
    zł netto miesięcznie

    Par. 5.

    Wykonawca nie może powierzyć wykonania dzieła osobie trzeciej bez pisemnej
    zgody zamawiającego.

    Par. 6.

    1.Zamawiający może odstąpić od umowy gdy:
    -wykonawca bez zgody zamawiającego powierzy wykonanie dzieła osobie
    trzeciej.
    -wykonawca wykonuje dzieło wadliwie i mimo upływu terminu wyznaczonego przez
    zamawiającego nie zmienia sposobu wykonania.
    2.wykonawca może odstąpić od umowy jeżeli zwłoka zamawiającego w
    dostarczeniu materiałów trwa dłużej niż 30 dni.
    3.|W przypadku odstąpienia od umowy przez Zamawiającego może on żądać od
    wykonawcy zwrotu materiału i wydania rozpoczętego dzieła.

    Par. 7.

    W sprawach nieuregulowanych - przepisy kc - art. 627-646

    Par. 8.
    Wszelkie zmiany ... na piśmie.

    Par. 9.
    Umowę sporz....... w 2 egz.

  • 2. Data: 2005-03-16 23:32:43
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 16 Mar 2005 23:53:26 +0100, kuba <k...@p...pl> napisał:

> [...]
    > odpowiedziałem:
    > potrzebuje 2 tygodni wolnego aby nadrobić zaległości w szkole a od 1

    To akurat bylo szczeniackie.
    Planowales ten wyjazd, umawiales spotkania, wiedzac, ze na nie nie
    pojedziesz - uwazam, ze osobe, z ktora sie na cokolwiek umowiles,
    informuje sie o zmianie planow z takim wyprzedzeniem, zeby mogla
    zorganizowac zastepstwo - a nie w dniu wyjazdu. Powinienes pojechac (sam
    piszesz, ze wyjazdy sa krotkie) uprzedajac o decyzji wczesniej, tak aby
    szefowie mogli sie zdecydowac, czy na pewno chca, zebys to ty jechal, oraz
    zeby sie dokladnie porozumiec co do platnosci za ostatni okres - zeby nie
    jechac za darmo.
    Natomiast co do planow po zakonczeniu umowy - to juz ich problem, powinni
    sie liczyc z taka mozliwoscia i jesli sa zadowoleni, wczesniej podjac
    rozmowy, co dalej po zakonczeniu umowy.
    Nie sadze, zeby cos ci mogli zrobic, ale na mnie sprawiasz wrazenie osoby
    niesumiennej.
    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 3. Data: 2005-03-16 23:46:34
    Od: Katarzyna Ciepłucha <k...@W...pl>

    krzysztofsf napisał(a):

> [...]
    > podjac rozmowy, co dalej po zakonczeniu umowy.
    > Nie sadze, zeby cos ci mogli zrobic, ale na mnie sprawiasz wrazenie

    Radzę poczytac sobie o umowie o dzieło na internecie i dokładnie
    przeczytać własną umowę. Może się okazać, że musisz wykonać dzieło w
    sposób i w terminie zapisanym w umowie. Jeśli tego nie zrobisz,
    zamawiający może od umowy odstąpić lub zażądać zmiany sposobu wykonania
    i wyznaczyć nowy termin - jeśli i tego nie dotrzymasz, to może odstąpić
    od umowy albo nakazać poprawki czy dalsze wykonanie komu innemu na Twój
    koszt.

    Katarzyna Ciepłucha
    ---
    Profesjonalne strony WWW http://www.rmt.pl