PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak najkorzystniej - umowa ?

  • 1. Data: 2005-03-16 19:53:39
    Temat: Jak najkorzystniej - umowa ?
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    Czesc
    Ktora z rodzajow umowy o prace jest najkorzystniejsza w momencie gdy osoba
    zatrudniona ma status studenta. Chbya jest to umowa o dzielo ? I jaki wtedy
    placi sie podatek(albo inaczej ile zostanie dla biednego studenta :).
    Jarod

  • 2. Data: 2005-03-16 20:30:41
    Temat: Re: Jak najkorzystniej - umowa ?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 16 Mar 2005 19:53:39 +0000 (UTC), "Jarod"
    <b...@g...pl> zakodował:

    >Ktora z rodzajow umowy o prace jest najkorzystniejsza w momencie gdy osoba
    >zatrudniona ma status studenta. Chbya jest to umowa o dzielo ?

    Zdefiniu "najkorzystniejsza".
    Umowa o dzieło (ani zlecenie) nie jest umową o pracę.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2005-03-16 22:02:51
    Od: Katarzyna Ciepłucha <r...@W...pl>

    Kaizen napisał(a):
    > Pięknego dnia Wed, 16 Mar 2005 19:53:39 +0000 (UTC), "Jarod"
    > <b...@g...pl> zakodował:

    > Zdefiniu "najkorzystniejsza".
    > Umowa o dzieło (ani zlecenie) nie jest umową o pracę.

    Umowa o dzieło lub umowa zlecenie są umowami cywilnoprawnych i mogą
    również dotyczyć wykonywanej pracy (jest to zgodne z prawem) np.
    dorywczej, jednak praca nie może mieć charakteru pracy stałej
    wykonywanej 5 razy w tygodniu po 8 godzin.
    Katarzyna Ciepłucha
    ---
    Profesjonalne strony WWW http://www.rmt.pl
    Szukasz legalnej dorywczej pracy - napisz: praca#rmt.pl (zamień '#' na '@')

  • 4. Data: 2005-03-16 22:10:01
    Od: Katarzyna Ciepłucha <k...@W...pl>

    Kaizen napisał(a):
> [...]
    dorywczej, jednak praca nie może mieć charakteru pracy stałej
    wykonywanej 5 razy w tygodniu po 8 godzin.
    I jeszcze jedna sprawa. Moim zdaniem korzystniej jest posiadać
    jakąkolwiek umowę z pracodawcą, niż pracowac na czarno.

    Katarzyna Ciepłucha
    ---

  • 5. Data: 2005-03-17 22:10:51
    Od: "Jarod" <b...@g...pl>

    > Zdefiniu "najkorzystniejsza".
    > Umowa o dzieło (ani zlecenie) nie jest umową o pracę.

    Najkorzystniejsza to jest taka, w ktorej jak najmniej odplywa w podatkach. I
    orientacyjnie ile ?
    Jarod

  • 6. Data: 2005-03-17 23:16:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 17 Mar 2005 22:10:51 +0000 (UTC), "Jarod"
    <b...@g...pl> zakodował:

    http://praca.onet.pl/kalkulator.html

  • 7. Data: 2005-03-18 11:12:57
    Od: " " <b...@g...pl>

    > http://praca.onet.pl/kalkulator.html

    Wlasnie jesli chodzi o umowe o dzielo, to ten kalkulator mi sie nie podoba.
    Przeczytalem gdzies, ze jesli mam umowe o dzielo to przyjmuje sie, ze 50% to
    koszty, a podatek wynosi 19%. Dodatkowo jesli jest sie studentem to
    pracodawca moze ( a nie musi ), placic za ZUS. czyli z 1000zl zostaje okolo
    905zl. Bo podatek 19% odlicza sie od polowy dochodu ( 500zl ). Gdzies cos
    takiego na sieci znalazlem. Powiedzcie mi na ile jest to zgodne z prawda i
    obecnymi przepisami(czy tak mozna nadal). Mam status studenta.
    Jarod

  • 8. Data: 2005-03-18 11:57:51
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    <b...@g...pl> napisał(a):

    > Przeczytalem gdzies, ze jesli mam umowe o dzielo to przyjmuje sie, ze 50%
    > to koszty, a podatek wynosi 19%.

    Jeżeli wskutek umowy powstaje dzieło chronione prawami autorskimi i następuje
    przeniesienie praw autorskich do tego dzieła to tak.

    JoP

  • 9. Data: 2005-03-18 15:17:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 18 Mar 2005 11:12:57 +0000 (UTC), " "
    <b...@g...pl> zakodował:

    >Wlasnie jesli chodzi o umowe o dzielo, to ten kalkulator mi sie nie podoba.

    Czemu Ci się nie podoba?
    Nie przyjmuje takich danych?