PracaGrupypl.praca.dyskusjepraktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp › praktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp
    From: Krzysztof S. <o...@h...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: praktyki a doświadczenie zawodowe, NIP, itp
    Date: Mon, 29 Mar 2004 19:23:32 +0200

    Witajcie.

    Mam trochę pytań. Aktualnie studiuje na V roku.
    Staram się o pracę.
    Od czasów liceum robie rozne projekty, praktykuje w roznych firmach.
    Te praktyki trawają po kilka lat, w zasadzie cały czas coś robię
    związanego z zawodem.
    Nie mam przydzielonego numeru NIP, gdyż nigdy nie miałem umowy o pracę
    i nie pobierałem nigdy pensji. Jedynie praktykuje dla zdobycia
    doświadczenia i ewentualnych referencji.

    Tak więc mam doświadczenie nieoficjalnie (bez żadnych umów) i
    referencje od ludzi z różnych firm.

    I teraz pytania...
    jak te praktyki wyglądają w praktyce ;-)

    Praktyki na studiach, brak zaświadczeń, praktyki poza - referencje.
    Jaką wartość mają takie referencje, mniejszą niż jakbym pracował
    normalnie?

    Mogę sobie bez problemu te praktyki wpisać w CV w doświadczenie
    zawodowe? Mam tylko referencje, choć nie dla wszystkich,ale brak umowy
    o prace, i brak NIP.

    Mogę się tym bez problemu chwalić, że pracowałem tu i tam?

    A co jeśli mam wypełniać kwestionariusz osobowy i tam wpisać NIP, a go
    nie mam, a za nim się miesiąc czeka?
    Jak wytłumaczyć to pracodawcy?

    Jaką wartość mają certyfikaty zdobywane online, np BrainBench?
    Amerykaństka firma, a jednak czy pracodawcy nie będę się do tego
    odnosić dość sceptycznie? Mam kilka, również w formie papierowej.

    Może komuś się te pytania mogą wydać głupie i podstawowe, ale byłbym
    wdzęczny za wszelką pomoc.

    Krzysztof.