PracaGrupypl.praca.dyskusje › pracownik wzbrania sie przed urlopem

  • 1. Data: 2004-05-20 15:11:49
    Temat: pracownik wzbrania sie przed urlopem
    Od: "Grzegorz" <g...@b...pl_nospam>

    czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    jesli tak to moze jakis link

    Grzesiek

  • 2. Data: 2004-05-20 15:14:44
    Temat: Re: pracownik wzbrania sie przed urlopem
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    On Thu, 20 May 2004 17:11:49 +0200, "Grzegorz" <g...@b...pl_nospam>
    wrote:

    >czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    >jesli tak to moze jakis link

    hehe, a co, woli ekwiwalent za urlop ;-)

    z tego co wiem na pewno, to pracodawca decyduje o terminie urlopu,
    (pomijajac 1 dzien gdy musi dac komus na pogrzeb bliskiej
    rodziny) a wiec pewnie tym samym moze przymusic do urlopu.

    PS. Nie mam w tej chwili dostepu do kodeksu pracy.

  • 3. Data: 2004-05-20 16:55:29
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2004-05-20 17:11, osoba przedstawiająca się jako "Grzegorz"
    napisała co następuje:

    > czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    > jesli tak to moze jakis link

    Tak. Kodeks Pracy.

    Art. 152. § 1. Pracownikowi przysługuje prawo do corocznego,
    nieprzerwanego, płatnego urlopu wypoczynkowego, zwanego dalej urlopem.
    § 2. Pracownik nie może zrzec się prawa do urlopu.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /
    ooO--(_)--Ooo--// /---------------//---------------//-------------// /-

  • 4. Data: 2004-05-20 19:52:43
    Od: "Halszka" <h...@g...pl>

    > czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    > jesli tak to moze jakis link

    Tak. Jezeli pracownik nie wykorzystal urlopu do konca roku pracodawca ma
    obowiazek udzielic mu ten urlop do konca marca nastepnego roku, oraz w
    przypadku rozwiazania umowy o prace o ile jest na to czas. Placenie za
    niewykorzystany urlop moze drogo kosztowac pracodawce. Wyjatkiem jest
    niemoznosc udzielenia urlopu np. z powodu rozwiazania umowy o prace w trybie
    natychmiastowym lub w kresie wypowiedzenia skroconym albo z powodu choroby
    pracownika.

    Pozdrawiam
    Janusz S.

  • 5. Data: 2004-05-21 12:28:07
    Od: "JP" <j...@N...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <g...@b...pl_nospam> napisał w wiadomości
    > czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    > jesli tak to moze jakis link

    Zrób plan urlopów. He, he.
    Pozdr. JP

  • 6. Data: 2004-05-22 12:19:51
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 5/20/2004 5:11 PM, Grzegorz wrote:

    > czy istnieje prawo ktore przymusza pracownika do wykorzystania urlopu
    > jesli tak to moze jakis link

    Moje ego dyżurnego paranoika podpowiada, że jeżeli pracownik nie chce
    wziąc urlopu, to:

    - ma ważna robotę, za którą odpowiada (albo coś spieprzył i naprawia)
    - nie lubi mieć urlopu, bo woli siedzieć w pracy (teściowa)
    - jest walnięty w dekiel
    - boi sie, że go zwolnią
    - kombinuje coś na boku (np. zbiża się termin wzięcia łapówki - za
    sprawę, w której decyzja wymaga obecności).

    Może lepiej poznać przyczynę i ją leczyć, zamiast zamachiwać się paragrafem?

    Pzdr: Catbert

  • 7. Data: 2004-05-23 10:41:10
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    "Catbert" <v...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > - kombinuje coś na boku (np. zbiża się termin wzięcia łapówki - za
    > sprawę, w której decyzja wymaga obecności).

    A moze za malo zarabia zeby gdzies wyjechac, a w domu mu sie nie chce
    siedziec? :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak