PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w warunkach szkodliwych

  • 1. Data: 2004-06-21 14:08:33
    Temat: praca w warunkach szkodliwych
    Od: "Darek" <D...@o...pl>

    Może ktoś będzie umiał mi pomóc.
    Sprawa dotyczy mojego ojca. Podczas zwalniania z pracy przed przejściem na
    świadczenia przedemerytalne, dostał świadectwo pracy na którym kadrowa nie
    zaliczyła mu okresu pracy na stanowisku brygadzisty jako pracy w warunkach
    szkodliwych. W tym okresie pracował na odlewni w zawodzie formierza , a jest
    to z punktu widzenia przepisów praca w warunkach szkodliwych. Jego praca nie
    różniła się niczym od pracy zwykłego formierza, miał tylko dodatkowe
    obowiązki związane ze stanowiskiem brygadzisty.
    Zdaniem kadrowej zmieniły się przepisy i jeśli ktoś pracował na stanowisku
    brygadzisty to jego praca nie może być zaliczana do pracy w warunkach
    szkodliwych. Najśmieszniejsze jest to jak mówi mój ojciec, że jeszcze rok,
    dwa lata temu odchodzili na emerytury kierownik i dyrektor, i im zaliczono
    pracę w warunkach szkodliwych.
    Może ktoś wie jak to jest z przepisami związanymi z pracą w warunkach
    szkodliwych ( może jakiś link) ?
    Czy kadrowa ma rację ?

    Jeśli tak gdzie zasada, mówiąca że prawo nie działa wstecz.
    W końcu osobie, która przyjmowała się do pracy w warunkach szkodliwych,
    państwo obiecywało pewne dodatkowe korzyści, teraz mówi się jej, że tak
    naprawdę to ona nie pracowała w warunkach szkodliwych.

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-21 14:32:05
    Temat: Re: praca w warunkach szkodliwych
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [CIACH]
> [...]
    > państwo obiecywało pewne dodatkowe korzyści, teraz mówi się jej, że tak
    > naprawdę to ona nie pracowała w warunkach szkodliwych.

    Lap za telefon i dzwon do miejscowej inspekcji pracy.
    Jesli ojciec mysli o rencie to nie licz na wiele. Jak sie ZUS uprze to nie
    przeskoczysz tematu. Oni sa w stanie stwierdzic ze trup jest zdrowy. Moj
    staruszek od 4 lat wlaczy po sadach o rente (40 lat w warunkach szkodliwych)
    i chyba w tej walce doczeka emerytury, ktorej juz ZUS zabrac nie moze.

    Tomek

  • 3. Data: 2004-06-22 05:50:09
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

> [...]
    > państwo obiecywało pewne dodatkowe korzyści, teraz mówi się jej, że tak
    > naprawdę to ona nie pracowała w warunkach szkodliwych.

    Wrzuć na google pytanie "praca w warunkach szczególnych lub w szczególnym
    charakterze" a uzyskasz trochę więcej wiedzy na ten temat.
    Dodatkowo przeczytaj rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w
    sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych
    warunkach lub w szczególnym charakterze. (Dz. U. z dnia 18 lutego 1983 r.nr
    8 poz.43 ze zmianami).

    pozdrawiam