PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w anglii

  • 1. Data: 2004-09-22 06:57:45
    Temat: praca w anglii
    Od: "Roasted_Bagel" <r...@y...com>

    Ponad 30 tysiecy kierowcow jest potrzebnych u wyspiarzy.
    Dlaczego?
    Bo tamtejsi nie chca pracowac za 7 - 8 tysiecy miesiecznie.

    http://info.onet.pl/982884,11,item.html

  • 2. Data: 2004-09-22 08:32:49
    Temat: Re: praca w anglii
    Od: "marek" <m...@b...com>

    "Roasted_Bagel" <r...@y...com> wrote in message
    > Ponad 30 tysiecy kierowcow jest potrzebnych u wyspiarzy.
    > Dlaczego?
    > Bo tamtejsi nie chca pracowac za 7 - 8 tysiecy miesiecznie.

    no, ja im sie nie dziwie, ze nie chca. 1000 funtow pensji za wozenie ludzi
    po waskich drogach??? 12 tys rocznie przed podatkiem i ubezpieczeniem
    (lacznie ok 30% z tej sumy) - gdy pensja sekretarki na dzien dobry od 13 do
    17 tys funtow w wiekszym miescie. Przy czym wiekszosc z tych kierowcow nie
    ma 20 lat, a raczej dwa razy wiecej, rodzine, dzieciaki, dom z hipoteka,
    samochod (mieszkaja na prowincji, gdzie komunikacja autobusowa (hahaha) -
    nie istnieje, a pociagi zlikwidowali 40 lat temu)
    no, ale wyglada na to, ze placa im na godzine niewiele ponad minimalna
    stawke krajowa, ciekawe, w jaki sposob zamierzaja placic Polakom legalnie?
    Pewnie potraca im za "mieszkanie" :(

    coz, wole, zeby Polacy zarabiali malo w Wlk Brytanii, niz zeby byli
    bezrobotni w Polsce, ale... outsourcing rulez, tyle, ze zysk glownie dla
    firmy, ktora zwolni brytyjskich kierowcow, i polskiego posrednika, ktory
    zatrudni tanich-polskich.

    a o firmie arriva wiem tylko tyle, ze ich pociagi "regularnie" sie spozniaja
    i sa brudne.

    marek

  • 3. Data: 2004-09-22 09:40:06
    Od: "sk" <s...@a...pl>

    >No to w związku z tym mógłbym być chętny. Gdzie w takim razie mam znaleźć taką
    ofertę, gdzie szukać, oczywiście musi to być wiarygodne źródło, a
    nie...kogucik:-)

  • 4. Data: 2004-09-22 10:24:31
    Od: "Darek" <...@...com>

    Użytkownik "Roasted_Bagel" <r...@y...com> napisał w wiadomości
    > Ponad 30 tysiecy kierowcow jest potrzebnych u wyspiarzy.
    > Dlaczego?
    > Bo tamtejsi nie chca pracowac za 7 - 8 tysiecy miesiecznie.
    >
    > http://info.onet.pl/982884,11,item.html

    No coz. Czytalem ostatnio ciekawy artykul o Chinach i outsourcingu. W
    Chinach jak wiadomo ludzi ponad miliard. Outsorcing doprowadzi do tego ze
    stawki miedzy Europa, Stanami i Chinami zaczna sie powoli wyrownywac.
    Wiadomo na czyja korzysc. Juz teraz General Electric zamierza do 2010 roku
    przeniesc 70%(!) miejsc pracy ze Stanow do Chin. Wiadomo bedzie to na
    korzysc samych firm i multispecjalistow. Natomiast kierowcy, szwaczki,
    rzeznicy itp. beda zarabiali znacznie mniej. Bycie kierowca bedzie dla
    Angoli niezla fucha ;)