PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w UK (IT) :-(

  • 1. Data: 2007-11-23 18:54:32
    Temat: praca w UK (IT) :-(
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Juz trzeci rok mija jak staram sie o prace w Londynie. Branza: IT -
    helpdesk/support/maitenance/administracja. Ale specyficzne, bo Apple Mac
    tylko.
    Cv mam chyba ok, branze znam (10 lat doswiadczenia w roznych, czesto
    duzych firmach), w Londynie czuje sie jak w domu - bywam - niezawodowo -
    od prawie 20 lat.
    Z tym ze scenariusz wciaz taki sam. Jest ogloszenie, gdzie spelniam
    warunki ( z reguly z nadmiarem). Wysylam cv. Zero rekacji. Albo czasem
    pytanie: Where do you base at the moment?
    Odpowiadam, ze Warsaw, PL, ale moge byc na rozmowie w ciagu tygodnia, i
    podjac prace w ciagu tygodnia od decyzji.
    No i nigdy nie bylo juz ciagu dalszego.
    Jak dzwonie, zeby sie dowiedziec, to ZAWSZE sie tlumaczyli, ze juz
    nieaktualne. Albo ze poszukuja kogos od zaraz (ostatnio na kontrakt
    roczny - i od zaraz?).
    Niektorzy mi znajomi radzili, zebym jakiegos Skypofona sobie zalozyl z
    londynskim numerem, ale kolega bedacy w podobnej sytuacji skorzystal z
    rady i sprawy mu sie do przodu nie posunely.

    Wyjazd do Londynu i szukanie tam nie ma sensu, bo
    1. w ciagu tygodnia slabe szanze zeby cos znalezc.
    2. i tak szukam przez internet
    3. po miesiacu bede polskim bezrobotnym szukajacym pracy (teraz mam
    dobrze brzmiacego pracodawce w Warszawie)
    4. raczej nie nadaje sie 'do lopaty', ale gdyby nawet to nie jest to
    przeciez ostatni pracodawca, na ktorego moglbym sie powolac

    Czy ktorys z obecnych tu rekruterow moglby poradzic jak z tymi
    brytyjskimi rekruterami postepowac, bo juz trace sily...

    Pozdrav
    TA

  • 2. Data: 2007-11-23 21:02:05
    Temat: Re: praca w UK (IT) :-(
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > Juz trzeci rok mija jak staram sie o prace w Londynie. Branza: IT -
    > helpdesk/support/maitenance/administracja. Ale specyficzne, bo Apple
    > Mac tylko.

    hm... może to specyfika Maca. Sorry, nie mam pomysłu. Chyba najlepiej
    zebrać oszczędności, zacisnąć zęby i przyjechać. Język znasz to nie
    zginiesz, i masz duuużo lepszą odpowiedź na strategiczne pytanie.
    Normalnie bym tego nie poradził, ale jeżeli tryb rektrutacji w Twojej
    działce tak wygląda ...

    B.

  • 3. Data: 2007-11-24 09:27:31
    Od: Jacek Wojnarowski <j...@g...com>

    A dlaczego Londyn? Przecież to najdroższe miasto w uk...
    Jeśli chcesz starać się o dobrą pracę na wyspach, nie pozostanie Ci
    nic innego, jak po prostu przenieść się tutaj. Dla potencjalnego
    pracodawcy jest bardzo ważne, czy masz adres brytyjski, nr telefonu
    oraz inne niezbędne do życia na wyspach papiery. Nie sądzę, aby chciał
    on tracić czas na pracownika, który świeżo po przyjeździe zaczyna
    zabawę w uzyskiwanie numeru NIN czy załatwianie konta bankowego.
    Jeśli jak piszesz, znasz dobrze Londyn, świadomie wybrałeś miejsce,
    moja sugestia to przyjechać, 'zahaczyć' się do obojętnie jakiej pracy,
    wyrobić sobie wszystkie niezbędne dokumenty do pracy na wyspach i
    dopiero wówczas zacząć poszukiwania.

  • 4. Data: 2007-11-24 12:21:28
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    Jacek Wojnarowski <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > on tracić czas na pracownika, który świeżo po przyjeździe zaczyna
    > zabawę w uzyskiwanie numeru NIN czy załatwianie konta bankowego.

    ale to chyba własnie specyfika działki w której OP szuka pracy. Ja mam
    zupełnie inne doświadczenie (programista C++) - tutaj firmy nie mają
    oporu przed zatrudnianiem pracowników zza granicy. Tak zacząłem swoją
    pierwszą pracę w Londynie (pracodawca przysłał mi podpisaną umową na
    adres w Warszawie) i tak niedawno zatrudniliśmy nowego programistę w
    zespole (świeżo z Rosji). Załatwianie NIN , konta itd nie stanowi dla
    pracodawcy specjalnie problemu, wystarczy odrobina elastyczności i
    jakieś pojęcie o przepisach. Acha, mój pierwszy pracodawca zapłacił mi
    nawet za przeprowadzkę, ale to już była jego dobra wola.

    B.

  • 5. Data: 2007-11-24 16:33:55
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <6...@e...go
    oglegroups.com>,
    Jacek Wojnarowski <j...@g...com> wrote:

    > A dlaczego Londyn? Przecież to najdroższe miasto w uk...
    Bo tak chce. To jest moja swiadoma decyzja. Rownie dobrz moglbys zpytac
    dlaczego UK?

    > Jeśli chcesz starać się o dobrą pracę na wyspach, nie pozostanie Ci
    > nic innego, jak po prostu przenieść się tutaj.

    Ale tlumacze, ze jak sie przeniose, to strace prace w Polsce. I bede
    bezrobotnym szukajacym pracy, a nie kims kto sie przenosi...

> [...]
    > on tracić czas na pracownika, który świeżo po przyjeździe zaczyna
    > zabawę w uzyskiwanie numeru NIN czy załatwianie konta bankowego.

    ?????
    Tez nie rozumiem. To sie przeciez w kilka dni zalatwia. Zreszta, numer
    telefonu (tylko, ze nie bede odbieral w roamningu w Polsce, a zreszta to
    i tak nie ma dla pracodawcy znaczenia) i konto bankowe mam od lat.

> [...]
    > moja sugestia to przyjechać, 'zahaczyć' się do obojętnie jakiej pracy,
    > wyrobić sobie wszystkie niezbędne dokumenty do pracy na wyspach i

    Ale co to znczy do 'obojetnie jakiej pracy'. Co ja wtedy powiem
    przyszlemu pracodawcy???
    Moim zdaniem - pomysl chybiony. Zreszta 2 lata temu przyjechalem na
    miesiac, ale bylem jescze bardziej bezradny, niz w sytuacji, gdy mam
    prace, ale w Polsce.
    Pozdrav
    TA

  • 6. Data: 2007-11-24 16:38:13
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Fri, 23 Nov 2007 19:54:32 +0100,
    T...@s...in.the.world wrote:

    >Czy ktorys z obecnych tu rekruterow moglby poradzic jak z tymi
    >brytyjskimi rekruterami postepowac, bo juz trace sily...

    Rekruterem nie jestem, ale ostatnio rozważałem prace w UK, pod
    Londynem. Rozmawiałem w sprawie jednej oferty, ale to dzięki temu, że
    zostałem polecony przez mojego obecnego klienta.

    Natomiast spotkałem się już na necie z opiniami, że szukanie pracy w
    UK mając dane kontaktowe poza UK to marne szanse.

    A jakbyś kupił sobie jakiś angielski numer telefonu (komórka), ustawić
    roaming? Twój rozmówca nie musi wiedzieć, gdzie jesteś, ważne kiedy
    możesz się pojawić osobiście. A jak podasz namiary w UK (może nawet
    jacyś znajomi pozwolą Ci podać swój adres), to przecież możesz
    powiedzieć, że jesteś w UK, ale teraz akurat wyjechałeś do znajomych w
    Polsce, wracasz za tydzień.

    Hm?

    --
    z/svc

  • 7. Data: 2007-11-24 16:40:40
    Od: T...@s...in.the.world

    In article
    <6...@e...go
    oglegroups.com>,
    Jacek Wojnarowski <j...@g...com> wrote:

    > Dla potencjalnego
    > pracodawcy jest bardzo ważne

    I jeszcze jedno. Rzecz w tym, ze mam kontakt wylacznie z rekruterami i
    to ONI maja tkie wymagania. Przez te 3 lata tylko raz dotarlem na
    interview do pracowawcy. Nie bylo zle, ale widocznie ostatecznie
    znalezli kogos lepszego. I o to nie mam pretensji.

    TA

  • 8. Data: 2007-11-24 16:54:44
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <2...@4...com>, z/svc <z/svc@>
    wrote:

> [...]
    > UK mając dane kontaktowe poza UK to marne szanse.
    >
    > A jakbyś kupił sobie jakiś angielski numer telefonu (komórka), ustawić

    Mam od dawna komorke angielska w roamingu, ale nie moge zawsze udawac,
    ze jestem w Londynie skoro nie jestem. Zreszta to wyjdze na pierwszej
    powazniejszej rozmowie. No i te oplaty roamingowe.
    Zreszta pisalem, ze kolega zalozyl sobie Skype z angielskim numerem i
    tez mu nie pomoglo.

    >Twój rozmówca nie musi wiedzieć, gdzie jesteś, ważne kiedy
    > możesz się pojawić osobiście.

    Ale wlasnie chodzi o to, ze to, ze moge pojawic sie osobiscie jest dla
    nich niewazne.

    Wciaz nie rozumiesz...

    Pozdrav
    TA

  • 9. Data: 2007-11-24 17:38:46
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    T...@s...in.the.world wrote:
    > I jeszcze jedno. Rzecz w tym, ze mam kontakt wylacznie z rekruterami i

    ... ach, to nieco wyjaśnia. Agencje są leniwe. Lepsze jest droga w
    której potencjalny pracodawca skieruje Cię do agencji - szukaj stron
    Careers na witrynach potencjalnych pracodawców.

    B.

  • 10. Data: 2007-11-24 18:59:02
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sat, 24 Nov 2007 17:54:44 +0100,
    T...@s...in.the.world wrote:

    >Wciaz nie rozumiesz...

    Nie twierdzę, że rozumiem, nigdy nie szukałem tak naprawdę pracy w UK
    (no, ten jeden raz, ale to było z polecenia). Napisałem tylko co mi
    przyszło do głowy.

    Pozdrawiam i życzę powodzenia, mimo wszystko.

    --
    z/svc