PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Szkocji

  • 1. Data: 2006-03-06 09:13:04
    Temat: praca w Szkocji
    Od: r_szuch <r...@w...pl>

    Witam!

    Pracuje wraz z dziewczyna w Szkocji w malym miasteczku.W moim przypadku
    pracuje sie dobrze, dopelnione sa wszelkie formalnosci zwiazane z
    legalnoscia pracy czyli rejstracja w Home Office, nadano mi nr National
    Insurance,dostaje cotygodniowe dokladne rozliczenia. Problem zwiazany
    jest z praca mojej dziewczyny, mimo ze pracuje juz ponad pol roku w
    jednej firmie, wciaz nie moze wymoc na pracodawcy formalnosci zwiazanych
    z legalnoscia pracy. Pracodawca nie chce podpisac dokumentow zwiazanych
    z Home Office, twierdzac ze to nie ma czasu lub "jak sie nie podoba to
    zmien prace".Wciaz ona pracuje na tymczasowym numerze National Insurance
    i bez rejstracji w Home Office. Moje pytanie brzmi czy to jest
    legalne?Podobno tylko miesiac mozna pracowac bez Home Office?Czy majac
    tymczasowy NIN odkladane sa skladki na emerytalne itd? Czy otrzyma zwrot
    podatku? Jezeli taka sytlacja to oszustwo ze strony pracodawcy dla zysku
    prosze o informacje gdzie mozna to zglosic w Szkocji? Dodam na koniec ze
    na jej cotygodniowym rozliczeniu brakuje ilosci godzin
    przepracowanych.Czesto pracuje ponad 40godzin tygodniowo a stawka
    nadgodzin pozostaje bez zmian! Dziekuje za wszelkie informacje.

    Pozdrawiam
    RadeK Sz

  • 2. Data: 2006-03-06 12:59:11
    Temat: Re: praca w Szkocji
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    r_szuch <r...@w...pl> wrote:
    > Moje pytanie brzmi czy to jest legalne?

    nie

    > Podobno tylko miesiac
    > mozna pracowac bez Home Office?

    "... bez rejestracji w Home Office" - tak . Pracodawca (nie pracownik!)
    zapłaci grzywnę ?5000 w razie kontroli. Ponadto ciekawe jak wygląda
    płatność podatków i ubezpieczenia. Generalnie Twoja dziewczyna głupio
    robi że daje się tak wykorzystywać, ale to do niej należą formalności.
    Powinna sama zgłosić się do Home Office po NIN oraz sama zarejestrować w
    Worker Scheme Registration. Więcej na http://www.workingintheuk.gov.uk/
    , ew. alt.pl.emigracja.londyn

    B.