PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca w Niemczech

  • 1. Data: 2002-10-08 08:02:39
    Temat: praca w Niemczech
    Od: "D." <dorota.gd#@p.pl>

    Mam wyksztalcenie wyzsze medyczne-planuje wyjazd do Niemczech /Berlin lub
    rejon Kolonii/ na dluzszy kurs jezykowy, ale chcialabym sie jakos utrzymac w
    tym czasie-czy ktos wie jak znalezc jakas prace? znamtylko jez ang:(
    prosze o odp na adres :d...@w...pl

  • 2. Data: 2002-10-08 11:58:40
    Temat: Re: praca w Niemczech
    Od: "MarcinP" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik D. <dorota.gd#@p.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:anu3ec$t65$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > rejon Kolonii/ na dluzszy kurs jezykowy, ale chcialabym sie jakos utrzymac
    > tym czasie-czy ktos wie jak znalezc jakas prace? znamtylko jez ang:(

    Moze powiem inaczej. Na kazda (legelna) prace w Niemczech musisz miec
    pozwolenie.

    O to mozesz sie ubiegac sama (znajdujesz sobie pracodawce, skladasz papiery
    w ktorych pracodawca pokazuje jak bardzo jestes mu potrzebna, wszystko trwa
    3 miesiace i konczy sie glownie odmowa i szkoda czasu).

    Sposob nr 2. Jedz na studia do Niemiec. Najlepiej gdybys dostala
    immatrykulacje
    na uczelni lub zalatw to przez swoja uczelnie. Plusem jest to, ze:
    1) kursy niemieckiego na uczelniach sa intensywne i bardzo tanie (wiem bo
    taki przechodzilem)
    2) jestes studentka a wiaze sie z tym kupa znizek i ulatwien
    3) jesli jestes immatrykulowana na uczelni (a nie na sam kurs niemieckiego)
    to automatycznie dostajesz
    pozwolenie na prace

    Sposob nr 3
    Chrzanisz pozwolenie i zalatwiasz sobie (musisz byc na miejscu) opieke nad
    jakas osoba
    (Twoje wyksztalcenie moze byc pomocne) lub sprzatanie itd

    Moze troche haotycznie,ale nie ma latwo ...

    MarcinP
    ps
    jak masz konkretne pytania to dawaj..

  • 3. Data: 2002-10-08 20:51:05
    Od: Michał Zaborowski <m...@w...pl>

    MarcinP wrote:
    > Użytkownik D. <dorota.gd#@p.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:anu3ec$t65$...@n...tpi.pl...

    [ciach]

> [...]
    > w ktorych pracodawca pokazuje jak bardzo jestes mu potrzebna, wszystko trwa
    > 3 miesiace i konczy sie glownie odmowa i szkoda czasu).

    Ciekawe czy informatycy też tyle czekają. Zwłaszcza, że na stronie
    www.ambasadaniemiec.pl można przeczytać, że wydanie wizy to 1-2 dni...

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 4. Data: 2002-10-09 09:27:16
    Od: Michał Zaborowski <m...@w...pl>

    > Ciekawe czy informatycy też tyle czekają. Zwłaszcza, że na stronie
    > www.ambasadaniemiec.pl można przeczytać, że wydanie wizy to 1-2 dni...

    Właśnie sprawdziłem.
    Rozpatrzenie wniosku to około 10 tygodni.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 5. Data: 2002-10-09 09:53:11
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    "Michał Zaborowski" <m...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

    > Właśnie sprawdziłem.
    > Rozpatrzenie wniosku to około 10 tygodni.

    Skad ta informacja? W moim przypadku dostalem wize w polsce (na 3 miesiace)
    w ciagu jednego dnia!, a nastepnie w Niemczech po przedstawieniu dokumentow
    w ciagu 15 minut. Calosc fromalnosci lacznie z podroza do Niemiec da sie
    zalatwic w tydzien. Dla scislosci - mowie o przypadku informatyka.

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 6. Data: 2002-10-09 11:41:30
    Od: Michał Zaborowski <m...@w...pl>

    SJ wrote:
    [...]

    > Skad ta informacja?

    Byłem dzisiaj w ambasadzie.

    > W moim przypadku dostalem wize w polsce (na 3 miesiace) w ciagu
    > jednego dnia!, a nastepnie w Niemczech po przedstawieniu dokumentow
    > w ciagu 15 minut.

    Chodzi o półroczne szkolenie.
    Tak z ciekawości - dawno to było?

    > Calosc fromalnosci lacznie z podroza do Niemiec da sie zalatwic
    > w tydzien. Dla scislosci - mowie o przypadku informatyka.

    Dobrze, a programista? ;)))
    Tak czy owak dziękuję za informację.

    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 7. Data: 2002-10-09 11:53:21
    Od: "SJ" <s...@N...klub.chip.pl>

    "Michał Zaborowski" wrote:

    > Chodzi o półroczne szkolenie.

    Ze szkoleniami to jest pewnie jakos inaczej.

    > Tak z ciekawości - dawno to było?

    U mnie dawno, ale znam kogos kto przeszedl te droge 2 tygodnie temu.

    > Dobrze, a programista? ;)))

    No a programista to kompletnie nie ma szans na wize :)))

    > Tak czy owak dziękuję za informację.

    Prosze

    Pozdrawiam,
    Slawek

  • 8. Data: 2002-10-09 16:16:01
    Od: Michał Zaborowski <m...@w...pl>

    SJ wrote:

    > No a programista to kompletnie nie ma szans na wize :)))

    LOL!

    Raz jeszcze dzięki.
    --
    Pozdrawiam,
    Michał Zaborowski (TeXXaS)

  • 9. Data: 2002-10-09 16:26:04
    Od: "D." <dorota.gd#@p.pl>

    widze zawzieta dyskusje rozpetalam:))))))))))))

    Użytkownik "Michał Zaborowski" <m...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:3DA45641.701@wp.pl...