PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowe zlecenie a zus

  • 1. Data: 2004-07-13 09:43:55
    Temat: praca na umowe zlecenie a zus
    Od: "Roy" <r...@p...onet.pl>

    Byc moze pytanie juz bylo, ale ciezko mi sie cos przekopac
    wiec pytam:
    mam umowe o prace na czas nieokreslny w pewnej firmie, gdzie
    oplacam wszystkie skladki.
    Dodatkowo wykonuje prace na umowe zlecenie w zupelnie innej firmie.
    I teraz moje pytanie, czy w tym momencie oplacanie skladki ZUS w tej drugiej
    firmie jest dobrowolne?
    I jezeli tak to jak sie praktykuje - czy ksiegowosc obliczajac place nalicza
    ja sama czy
    tez ma obowiazek zapytac pracownika w jaki sposob ma zadysponowac jego
    pieniedzmi, czy tez nalezy wczesniej zlozyc jakas deklaracje?
    pzdr Pracus801

  • 2. Data: 2004-07-13 10:24:30
    Temat: Re: praca na umowe zlecenie a zus
    Od: "fotech" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    nalicza
    > ja sama czy
    > tez ma obowiazek zapytac pracownika w jaki sposob ma zadysponowac jego

    na ogól ksiegowa przy zleceniach poprosi o zaświadczenie o tamtej pracy,
    albo przynajmniej oświadczenie Twoje, ze taka sytuacja ma miejsce, nic
    wiecej nie potrzeba

    Wojtek

  • 3. Data: 2004-07-13 11:27:06
    Od: "Ola http://www.mydlandia.pl" <r...@o...pl>

    Jeśli z tytułu umowy o pracę osiągasz 800 zł brutto to przy umowie zlecenie nie
    musisz placić składek ZUS. Dobrowolna jest składka na ubezpieczenie zdrowotne.
    Ale na 100% nie jestem pewna :)

    Pozdrawiam,