PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chcę, aby syn mógł mnie zastępować w kiosku wielobranzowym...

  • 1. Data: 2004-07-13 10:26:16
    Temat: Chcę, aby syn mógł mnie zastępować w kiosku wielobranzowym...
    Od: "JureK" <j...@w...pl>

    Chcę, aby w prowadzonym przeze mnie kiosku wielobranzowym(powiedzmy RUCH)
    mógł mnie okresowo legalnie zastępować mój syn studiujący na studiach
    wieczorowych. Jaka formę zatrudnienia najlepiej przyjąć, aby nie płacić ZUS,
    a wszystko było formalnie w porządku.
    Pozdrawiam
    JureK

  • 2. Data: 2004-07-13 14:14:43
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    umowa o dzieło. Jako pracodawca nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów,
    pracownik może mieć 50% koszty uzyskania przychodów, co sie objawia że np.
    podpiszecie umowę na 1000 zł, to de facto on dostanie do ręki 1000 - (50% *
    1000) * 19% czyli zostaje o 95 zł mniej niż na pracownika "wydałeś". i
    wydatek ten nie idzie na zus, tylko na konto pracownika w US ;)
    nop i jeszcze wypadało by podpisać tak umowę, żeby z niej jasno wynikało ze
    jest to umowa o dzieło, która nie ma znamion umowy o pracę czy umowy
    zlecenia

    gromax

  • 3. Data: 2004-07-13 16:18:55
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    > umowa o dzieło. Jako pracodawca nie ponosisz żadnych dodatkowych kosztów,
    > pracownik może mieć 50% koszty uzyskania przychodów,

    Te 50% to można sobie odliczyć kiedy praca jest faktycznie dziełem i stosują
    się do niej zapisy o prawie autorskim. Jakoś nie wyobrażam sobie możliwości
    podciągnięcia sprzedaży w kiosku pod definicję utworu.
    A jeśli zatrudniony jest studentem i nie przekroczył 26 roku życia to nawet
    na umowę zlecenie bez problemu można zatrudnić, też z tego co pamiętam
    żadnych kosztów nie było, przynajmniej wtedy kiedy ja pracowałem na
    podstawie takich umów, napewno ZUSu płacić w takim przypadku nie trzeba,
    ubezpieczenie zdrowotne chyba też odpada bo jest ubezpieczony na uczelni.
    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: m...@u...post.pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |

  • 4. Data: 2004-07-20 05:05:09
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 13 lip 2004 w liście [news:40f40c1d$1@news.home.net.pl]
    MariuszR [m...@n...post.pl] napisał(a):

    > napewno ZUSu płacić w takim przypadku nie trzeba, ubezpieczenie
    > zdrowotne chyba też odpada bo jest ubezpieczony na uczelni.

    Mi w Zus'ie powiedzieli coś zupełnie przeciwnego.

    --
    Pozdrawiam,

    Rafał Wawrzycki