PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca na umowe - przymusowy urlop

  • 1. Data: 2002-04-11 12:15:49
    Temat: praca na umowe - przymusowy urlop
    Od: <g...@p...onet.pl>

    czesc,
    w tym miesiacu konczy mi sie umowa o prace (do 30 kwietnia), pracodawca chce
    abym wziela urlop do konca miesiaca a on i tak wyplaci mi cala sume
    wynagrodzenia - oczywiscie urlopu mam jeszcze 4 dni, a pozostalosc do urlop na
    krzywke (formalnie nieplatny),

    jak to jest, czy musze sie wynosic i liczyc na laske = zaplaci, czy nie zaplaci?
    wiem, ze jest taka forma jak wypowiedzenie z jednodniowym wyprzedzeniem...

    umowa byla czasowa na dwa miesiace.

    pozdrawiam
    go

  • 2. Data: 2002-04-11 12:23:22
    Temat: Re: praca na umowe - przymusowy urlop
    Od: "Piotr Żebrowski" <p...@o...com.pl>

> [...]
    zaplaci?
    > wiem, ze jest taka forma jak wypowiedzenie z jednodniowym wyprzedzeniem...

    nie wiem czy przysluguje ci mozliwosc zwolnienia z obowiazku swiadczenia
    pracy ... niemniej jest taka mozliwosc i nie jest to urlop

  • 3. Data: 2002-04-12 10:34:05
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

> [...]
    > zaplaci?
    > wiem, ze jest taka forma jak wypowiedzenie z jednodniowym wyprzedzeniem...

    Pracodawca nie moze zmusic Cie do pojscia na urlop. To jest Twoj przywilej,
    czy i kiedy go wykorzystasz. Dla Ciebie najlepszym rozwiazaniem bedzie nie
    zgodzic sie. Rozwiazanie, ktore proponuje Ci pracodawca, jest optymalne dla
    niego. Ty na tym tracisz. Moze Ci zaproponowac wczesniejsze rozwiazanie
    umowy na mocy porozumienia stron, ale nie masz obowiazku sie zgodzic i
    lepiej sie nie godz. Pracodawca nie moze Ci umowy wypowiedziec, wiec masz
    prawo przepracowac u niego caly kwiecien. Potem jeszcze dostaniesz
    ekwiwalent pieniezny za niewykorzystany urlop.

    Pozdrawiam
    Michal Mokosa