PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca - mity i fakty

  • 21. Data: 2004-07-06 16:26:38
    Temat: Re: praca - mity i fakty
    Od: "Ghost" <...@...com>

    Użytkownik "Tomasz Brzeziński" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cceit7$sfb$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości

    > No, to mów od razu, że masz niestandardową definicję biznesu i według niej
    > informatyk, i sprzątaczka są biznesmenami.

    Oczywiscie, tak jak kazdy pasazer samochodu jest kierowca.

  • 22. Data: 2004-07-06 17:13:07
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    > No, to mów od razu, że masz niestandardową definicję biznesu i według niej
    > informatyk, i sprzątaczka są biznesmenami.
    Czegoś tu w definicji nie rozumiem. Dlaczego informatyk albo sprzątaczka nie
    mogą prowadzić biznesu a tym samym być biznesmenami? I jeżeli uznać, że
    jeżeli mogą to tylko wg niestandardowej definicji biznesu? trochę to dziwne
    rozumowanie, ale może się nie znam

  • 23. Data: 2004-07-06 17:34:06
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > że jeżeli mogą to tylko wg niestandardowej definicji biznesu? trochę to
    > dziwne rozumowanie, ale może się nie znam

    Mogą, oczywiście. Sprzątaczka może sobie założyć firmę etc.
    Ale według tej niestandardowej definicji, jesli sprzątaczka zatrudniona
    przez jakąś firmę odkurza podłogę w biurze, to zajmuje się biznesem. Nie
    wiem, może ja jestem dziwny - ale trochę inaczej rozumiem zajmowanie się
    biznesem. W każdym razie - odróżniam biznes od pracy najemnej.

    Sigurd

  • 24. Data: 2004-07-06 18:08:58
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    a jeżeli założę firmę usługową i będę tylko podzleceniobiorcą? to kim będę?
    biznesmenem, który prowadzi własny interes czy najemnikiem?

  • 25. Data: 2004-07-06 18:24:06
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > a jeżeli założę firmę usługową i będę tylko podzleceniobiorcą? to kim
    > będę? biznesmenem, który prowadzi własny interes czy najemnikiem?

    A nie wiem (raczej biznesmenem).
    A jak to się ma do tej karkołomnej tezy, że każdy, kto w jakikolwiek sposób
    zarabia, zajmuje się biznesem?

    Sigurd

  • 26. Data: 2004-07-06 19:00:58
    Od: "Ghost" <...@...com>

> [...]
    >
    > A nie wiem (raczej biznesmenem).
    > A jak to się ma do tej karkołomnej tezy, że każdy, kto w jakikolwiek

    Alez moze byc i literalnie - czym Twoim zdaniem zajmuje sie osoba na
    stanowisku np. "business development manager", albo prosciej "business
    developer"? Jesli nie biznesem to czym? I czy te osoby mozna nazwac
    slowem-kluczem biznesmen?

  • 27. Data: 2004-07-06 19:11:54
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > stanowisku np. "business development manager", albo prosciej "business
    > developer"? Jesli nie biznesem to czym? I czy te osoby mozna nazwac

    Już jestem zmęczony, więc krótko: ok, niech będzie, że to biznesmen, choć ja
    jednak oddzielam managerów od biznesmenów.

    Przypominam, że teza wejściowa była taka, że _każdy_, kto zarabia, zajmuje
    się biznesem.
    Kwantyfikator ogólny falsyfikuje się jednym przykladem.
    Czy sprzataczka zatrudniona na etat zajmuje się biznesem? Jesli nie, to
    wystarczy, i nie trzeba dzielić dalej włosa na czworo.
    Zdanie "wszystkie owoce są czerwone" falsyfikuje się wskazaniem cytryny, i
    przywoływanie jabłek czy truskawek nic nie pomoże.

    Sigurd

  • 28. Data: 2004-07-06 19:58:06
    Od: "Ghost" <...@...com>

    > Użytkownik "Ghost" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Już jestem zmęczony, więc krótko: ok, niech będzie, że to biznesmen, choć
    ja
    > jednak oddzielam managerów od biznesmenów.

    Moim zdaniem, zaden z nich nie jest biznesmenem, w dodatku ten drugi nie
    jest nawet managerem.

    > Przypominam, że teza wejściowa była taka, że _każdy_, kto zarabia, zajmuje
    > się biznesem.

    Bynajmniej. Chodzi o to, ze jakies dziesiec lat temu "zajmowac sie biznesem"
    zaczylo "prowadzic wlasna firme", a obecnie tyle co "pracowac w okolicach
    zapewniajacych efektywnosc tego biznesu". Pewnie sprzataczke trudno tu
    wrzucic, ale ludzi ktorych dotyczyl watek od poczatku znacznie latwiej. Tak,
    wiec EKONOMISTA moze zajmowac sie biznesem (a ten z prawdziwego zdarzenia
    najczesciej to robi) wbrew temu co napisales spychajac dyskusje na ten
    "meczacy", do niczego nie prowadzacy tor.

  • 29. Data: 2004-07-06 22:07:16
    Od: Tomasz Brzeziński <s...@p...onet.pl>

    > ja
    >
    > Moim zdaniem, zaden z nich nie jest biznesmenem, w dodatku ten drugi nie
    > jest nawet managerem.

    a to zależy, co kryje się pod tą nazwą. Skłoniłeś mnie do refleksji - i
    faktycznie, jestem w stanie wyobrazić sobie, że "business developer" to może
    byc nawet nazwa komiwojażera. Ale prawdziwy "business developer" to chyba
    jednak jak najbardziej manager. Oczywiście, to, jak ja bym nazwał dane
    stanowisko, może się mieć nijak do poglądów innych. Nawet sprzątaczkę można
    określić jako "Clean Area Manager" ;-P

> [...]
    > biznesem" zaczylo "prowadzic wlasna firme", a obecnie tyle co "pracowac
    > w okolicach zapewniajacych efektywnosc tego biznesu". Pewnie sprzataczke

    no, Ty wrzucałeś... ;-)
    A i z Twoją definicją "zajmowania się biznesem" się nie zgadzam. Kierowałem
    działami w paru firmach, na efektywność firm miewałem znaczny wpływ, a w
    życiu bym się wtedy nie określił jako osoba zajmująca się biznesem. Nie, ja
    się zajmowałem pracą najemną.

    > ale ludzi ktorych dotyczyl watek od poczatku znacznie
    > latwiej. Tak, wiec EKONOMISTA moze zajmowac sie biznesem (a ten z
    > prawdziwego zdarzenia najczesciej to robi)

    Może, ale nie musi. Tak btw. ten z prawdziwego zdarzenia (znaczy, hobbysta)
    prędzej pójdzie pracować za relatywnie niewielkie pieniądze do NBP albo
    będzie uczył na uniwerku. "W biznes" idą Ci, którzy mają słabą wolę. A
    spora, naprawde spora część z nich to typowi pracownicy najemni - np. robią
    raporty i analizy, które zatrudniająca ich firma sprzedaje na zewnątrz. No i
    jak dla mnie oni nie zajmują się biznesem.

    Sigurd

  • 30. Data: 2004-07-06 22:30:11
    Od: "Ghost" <...@...com>

> [...]
    >
    > działami w paru firmach, na efektywność firm miewałem znaczny wpływ, a w
    > życiu bym się wtedy nie określił jako osoba zajmująca się biznesem. Nie,

    To nie ma nic wspolnego, nie ma sprzecznosci w pracy najemnej i zajmowaniu
    sie biznesem. Skrajny przyklad - wiekszosc prezesow duzych firm to najemnicy
    czy odmowisz im tego, ze zajmuja sie biznesem? Co prawda nie swoim ale
    jednak. Czy dyrektorzy finansowi nie zajmuja sie biznesem? I druga strona
    medalu coraz wiecej firm zarowno w polsce i na swiecie wogole nie zatrudnia
    na zwykla umowe o prace. Czy Ci wszsyscy tam pracujacy to bzinesmeni tylko
    dlatego, ze pracuja wg innych zasad? Nie, oni nadal sa najemnikami. I
    ostatnia sprawa po praz pierwszy wspominajac w tym watku o biznesie raczej
    mialem na mysli specyficzny rodzaj pracy, cos co inni nazywaja praca w
    przemyle, tyle, ze przemysl sie czasem zbyt konkretnie kojarzy. Po prostu
    biznes(y) to cos odrebnego od urzedu, dzialanosci charytatywnej itp. Cos co
    ma przynosic zyski, a to czy pracujesz dla kogos czy dla siebie nie
    znaczenia, dalej dzialasz na rzecz jakiegos (czyjegos) biznesu.

> [...]
    > prędzej pójdzie pracować za relatywnie niewielkie pieniądze do NBP albo
    > będzie uczył na uniwerku. "W biznes" idą Ci, którzy mają słabą wolę.

    Niby czemu ma to swiadczyc o slabej woli?