PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca dla programisty - nietypowe wymagania

  • 1. Data: 2002-01-28 17:33:28
    Temat: praca dla programisty - nietypowe wymagania
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Firma informatyczna dzialajaca w branzy medycznej poszukuje
    programistow o nastepujacych cechach:

    Dodatkowymi atutami beda:
    - ...................................
    - brak doswiadczenia zawodowego na stanowisku "informatyk"

    Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego doswiadczenie przeszkada?
    Rozumiem, ze moze przeszkadzac dosw. np. w socjalistycznej firmie, ale wtedy
    werbuje sie absolwentow,
    stosuje ograniczenia wieku, ale tu nic takiego nie ma.

  • 2. Data: 2002-01-28 17:48:39
    Temat: Re: praca dla programisty - nietypowe wymagania
    Od: Arkadiusz Ryćkowski <a...@a...net>

    Dnia 01/28/02 18:33, Użytkownik A.B. napisał:

> [...]
    > werbuje sie absolwentow,
    > stosuje ograniczenia wieku, ale tu nic takiego nie ma.
    To proste- firma nie może/nie chce przeznaczyć dużo pieniążków na pensje

    Przypomomnij sobie okres np początku studiów kiedy niewiele umiałeś i za
    ile pracowałeś/gotowy byłeś pracować - 500, 1000, 2000 ? zgodził byś
    teraz na tyle
    Ostatnio na rozmowie gość powiedział mi że woli absolwentów bez
    doświadczenia bo mają dużo zapału i entuzjazmu

    Arek

  • 3. Data: 2002-01-28 17:50:13
    Od: "Marek Wiszenko" <s...@t...net-->

    bez do

  • 4. Data: 2002-01-28 20:54:12
    Od: Robert Drozd <r...@y...iq.pl>

    Stało się to Mon, 28 Jan 2002 18:33:28 +0100, gdy "A.B."
    <b...@k...onet.pl> napisał:

> [...]
    >- brak doswiadczenia zawodowego na stanowisku "informatyk"
    >

    >Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego doswiadczenie przeszkada?

    Mozliwe sa 2 rzeczy:
    - stanowisko 'informatyk' w wielu firmach to 'chlopiec do wszystkiego',
    czyli do adminowania, pomocy uzytkownikom, pisania programow itd. Firma
    moze potrzebowac fachowca w konkretnej dziedzinie
    (a podali nazwe jezyka programowania i srodowiska ktorego uzywaja? Jesli
    nie, to mozna sobie darowac takie ogloszenie)

    - chca miec ludzi bez doswiadczenia (swiezo po studiach na przyklad), bo
    chca im po pierwsze nieduzo zaplacic, a po drugie nie beda walczyli z
    ich nawykami (a informatycy miewaja takie...)

    pzdr
    Robert

  • 5. Data: 2002-01-29 07:25:41
    Od: Lukasz Wojtow <l...@w...edu.pl>

    A.B. <b...@k...onet.pl> wrote:
    > - brak doswiadczenia zawodowego na stanowisku "informatyk"
    > Czy ktos moze mi wytlumaczyc dlaczego doswiadczenie przeszkada?
    lublin rzadzi sie swoimi prawami, nie probuj tego zrozumiec bo oszalejesz :)
    Lukasz

    --
    "... byc zagadka ktorej nikt nie zdazy zgadnac nim minie czas..."
    Perfect "Niepokonani"

  • 6. Data: 2002-01-29 09:29:51
    Od: "Grzesieq" <g...@p...com>

    > - brak doswiadczenia zawodowego na stanowisku "informatyk"
    Jakis czas temu bylem na rozmowie kwalifikacyjnej w tej firmie. Generalnie
    panu, ktory mnie wypytywal i byl jednoczesnie autorem wczesniejszego i
    obecnego postu na pl.praca.oferowana nie podobaly sie moje osiagniecia
    zawodowe ani moje umiejetnosci zwiazane z tokiem studoiw (Informatyka
    Techniczna). W trakcie nawet nie kryl swojej deazprobaty (pierwszy raz sie z
    czyms takim spotkalem - do tej pory ludzie z HR, z ktorymi mialem
    doczynienia zachowywali kamienna twarz a ten chu** nie dosc ze mnie wk****l
    dokumentnie to nie raczyl nawet powiedziec standardowego "do widzenia.
    skontaktujemy sie z panem i poinformujemy o wynikach rekrutacji na
    stanowisko ...". Kilka dni pozniej na szczescie otrzymalem nowa prace a pan
    Zawalski do dzisiaj sie nie odezwal.

    No ale wrocmy do sedna. Moj kumpel ze studiow tam pracuje i nie chwali sobie
    tamtejszej atmosfery pracy. Do jego zadan nalezalo projektowanie bazy danych
    w oparciu o platforme Sybase i oprogramowanie interfejsow klienckich za
    pomoca MS VC++. Powiedzial ze trafilem na trudnego rozmowce w firmie,
    ktorego na dodatek nikt poza szefem nie cierpi. Wymagania to ten pan ma
    nieziemskie. Np. assembler - PO CO KOMU COS TAKIEO?!?!? Moze chce za jego
    pomoca zrealizowac dostep do baz danych? Podobnie jest z Pascalem. Co z tego
    ze kandydat bedzie super specem od Pascala jesli kmpletnie nie znalby C++ a
    tym bardziej srodowiska VC++. Zamiast okreslic faktyczne wymagania pan
    Zawalski szuka ludzi "z dobra znajomoscia co najmniej jednego z (...)
    jezykow
    programowania".

  • 7. Data: 2002-01-29 10:46:10
    Od: "Marko" <m...@p...onet.pl>

    > Ostatnio na rozmowie gość powiedział mi że woli absolwentów bez
    > doświadczenia bo mają dużo zapału i entuzjazmu

    oraz niewielkie wymagania placowe, ponadto jezeli ten gosc jest cienki i nie
    ma doswiadczenia, to nie beda zbytnio dolowac jego ego i oniesmielac...
    M.

  • 8. Data: 2002-01-29 18:38:27
    Od: "Grzesieq" <g...@p...com>

    Sorry za ostre slowa jesli ktos z UHC poczul sie urazony.

  • 9. Data: 2002-01-30 10:36:24
    Od: "Gupi Kaowiec" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Grzesieq" <g...@p...com> napisał w wiadomości
    > Sorry za ostre slowa jesli ktos z UHC poczul sie urazony.

    Jeżeli ktoś???

    Wymieniasz gościa z nazwiska i ubliżasz mu bądź co bądź publicznie.
    Człowieku. Na to jest paragraf.

    --
    Pzdr.
    Michał