PracaGrupypl.praca.dyskusje › porozumieni stron czy wypowiedzenie ze strony pracodawcy

  • 1. Data: 2002-06-07 12:09:40
    Temat: porozumieni stron czy wypowiedzenie ze strony pracodawcy
    Od: "sith" <a...@p...wp.pl>

    witam,

    moj znajony dostal wypowiedzenie, podanym powodem bylo nie wywiazywanie sie
    w terminie z zadan
    ( to oczywiscie byl tylko powod-przykrywka - mniejsza o to powod byl
    zmyslony bo zwolnili pare osob - ale nie chca sie przyzac do
    restrukturyzacji ), jednak jest to caly czas wypowiedzenie ze strony
    pracodawcy

    i teraz pytanie: jak przyszly pracodawca zapatruje sie na wypowiedzenie
    umowe o prace ( ale nie z przyczyn ekonomicznych ). czy moze lepiej jest
    negocjowac porozumnienie stron, czy oddac sprawe do sadu ?
    i jak wyjasnic to porozumienie stron przyszlemu pracodawcy ?

    pozdrawiam,
    sith

  • 2. Data: 2002-06-07 13:25:14
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "sith" <a...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > moj znajony dostal wypowiedzenie, podanym powodem bylo nie wywiazywanie
    sie
    > w terminie z zadan

    IMO to nie nadaje się na przyczynę zwolnienia. Stosunek pracy wymaga, by
    pracownik dokładał wszelkich starań. Nie odpowiada natomiast za efekt. Czyli
    nie można zwolnić sprzedawcy jak nie ma wyników, ale się stara (ale np.
    przełożeni ustalili astronomiczne ceny czy nie konkurencyjne warunki). Ja
    bym skonsultował się najpierw z PIP a potem najprawdopodobniej odwołał się
    od takiego wypowiedzenia (na wypowiedzeniu musi być pouczenie o tym, co
    trzeba zrobić, jak się pracownik z nim nie zgadza).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-06-07 20:10:41
    Od: "glos" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik sith <a...@p...wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:adq7ro$cpd$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > negocjowac porozumnienie stron, czy oddac sprawe do sadu ?
    > i jak wyjasnic to porozumienie stron przyszlemu pracodawcy ?

    dziwne... dla pracodawcy zdecydowanie korzystniejsze jest porozumienie
    stron - nie placi odpraw, nie biegnie termin wypowiedzenia itp, wiec w
    takiej sytuacji norma jest skladanie pracownikowi "propozycji nie do
    odrzucenia" pt. "Podpisz sie Pan pod prosba o rozwiazanie umowy za
    porozumieniem stron" i zwykle sztuka polega na naklonieniu pracodawcy do
    zmiany porozumienia na wypowiedzenie.

    imho - nie powinno byc problemu ze zmiana w/w formy na porozumienie.

    pozdrawiam,

    glos

  • 4. Data: 2002-06-10 11:03:10
    Od: "ASTECH Polska SA" <p...@a...pl>