PracaGrupypl.praca.dyskusje › poręczenie wekslowe, weksel

  • 11. Data: 2004-12-06 19:57:37
    Temat: Re: poręczenie wekslowe, weksel
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Mon, 6 Dec 2004 15:12:46 +0100, jatzeck <jatzeck[tnij]@interia.pl>
    napisał:

    > Niestety pozostaje bez odpowiedzi,
    > ponieważ umowa wekslowa jest owiana absolutną tajemnicą. Dostajesz ją tuż
    > przed podpisaniem i nie możesz wynieść jej z firmy

    To jest bezprawne.
    Kazda kopie podpisanej umowy pomiedzy Toba a pracodawca masz prawo zabrac
    do domu, aby tam zabezpieczyc. Jesli przykladowo pracodawca zwolni cie z
    pracy i zabroni dostepu do pomieszczen sluzbowych - moze Ci uniemozliwic
    dostep do twoich wlasnych dokumentow.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 12. Data: 2004-12-06 20:41:18
    Od: Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl>

    Artur R. Czechowski wrote:

    > A przy okazji - gdzieś po drodze padł wątek świadków. Rzecz w tym, że Ty
    > wiesz już, kto podpisał te weksle. Co znaczy, że jeżeli wezwiesz te osoby
    > na świadków, to przynajmniej na to jedno pytanie będą musiały odpowiedzieć
    > zgodnie z prawdą. Lub narazić się na zarzut o składanie fałszywych zeznań.
    > A reszta należy już do dobrego adwokata.

    Ale jednoczesnie umowa zabrania im zeznawac. Wiec moze jednak nie
    beda nic mowic?

    --
    Stach Tlen: stachobywatelpl, GG: 1811474
    Jabber: stach at jabber atman pl

  • 13. Data: 2004-12-06 22:07:31
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-06, Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> wrote:
    > Ale jednoczesnie umowa zabrania im zeznawac. Wiec moze jednak nie
    > beda nic mowic?
    pl.soc.prawo ->that way (FUT)

    Ogólnie zeznawanie w sądzie lub przed komisją śledczą jest ponad tajemnicą
    firmową czy nawet państwową. Co najwyżej rozprawa może być utajniona.
    Nie ma takiej możliwości (przynajmniej dla zwykłego obywatela, jakim
    najprawdopodobniej jest rzeczony pracodawca), żeby coś utajnić na mur beton.
    No, chyba, że na zasadzie: "mogę Ci to powiedzieć, ale potem będę musiał Cię
    zabić". Nie sądzę, żeby osoby, które podpisały te weksle pisały już testament.

    Pozdrawiam
    Czesiu
    --
    Ja jestem czymś w rodzaju trybu tekstowego. Użyteczne toto,
    funkcjonalne, zmyślne, ale wyglądem nie powala na kolana.

  • 14. Data: 2004-12-07 10:14:14
    Od: "jatzeck" <jatzeck[tnij]@interia.pl>

    Bardzo dziękuję za informacje i komentarze.
    Pozdrawiam serdecznie, Jatz.