PracaGrupypl.praca.dyskusje › [pomóżcie]Czego oczekują pracodawcy?

  • 11. Data: 2006-12-28 09:58:10
    Temat: Re: [pomóżcie]Czego oczekują pracodawcy?
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Thu, 28 Dec 2006 08:28:47 +0100, Kira <c...@e...wytnij.pl>
    w <emvrub$nq5$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał:

    > Re to: Gandrin [Wed, 27 Dec 2006 16:44:24 +0100]:

    > Lojalny - [...] oddany jakiejś instytucji a. osobie
    > (prywatnej); uczciwy, prawy, rzetelny w stosunkach
    > z ludźmi.
    >
    > Z twoją opinią spierać się nie zamierzam, ale moim zdaniem
    > podpisanie - albo ogólnie zawarcie - jakiejkolwiek umowy
    > wzajemnej łączy się nieoderwalnie z lojalnością wobec drugiej
    > strony tej umowy. I jeśli ktoś podpisuje z własnej w końcu
    > woli umowę na 1200 netto, ale robi przy tym założenie że to

    Szczególnie w punkcie 'oddany jakiejś instytucji'.
    Za orzeszki.
    Za orzeszki to ja wypełniam polecenia w tej instytucji, od 8 do 16, a
    potem /dev/drzewo.
    Wypełniam je uczciwie, prawo, rzetelnie.
    Ale przy pierwszej okazji dostania więcej pokazuję papier.

    > Kupuje to się rzecz. Ewentualnie dziwkę na parę godzin. Ale

    Czas pracownika też się kupuje. Pieniądze służą do kupowania.

    > podpisanie przez dwie dorosłe osoby dobrowolnej umowy to ciutkę
    > nie ta sama kategoria.

    A jaka?

    > Kira

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 12. Data: 2006-12-28 11:16:05
    Od: mbn <m...@p...onet.pl>

    Kira napisał(a):
> [...]
    > za mało, więc bez problemu w razie czego np. oleje klienta
    > czy sprzeda firmowe dane - to pozwolisz, że się nie będę

    jeżeli ktoś podpisuje z wlasnej w końcu woli umowę ze będzie płacił 1200
    za pracę od 8 do 16, ale robi przy tym założenie że frajer będize
    wyrobiał też niepłatne nadgodziny - to pozwolisz że się nei będę wyrażać ;)

  • 13. Data: 2006-12-28 15:30:36
    Od: "Gandrin" <x...@x...xx>

    Użytkownik "CZYŚCIWO" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Znasz kogoś, kto podpisywał umowę o prace i był tam punkt o nie byciu
    > lojalnym do pewnej kwoty wynagrodzenia?
    > A może w Kodeksie Pracy jest jakiś punkt, który na to pozwala?

    nie, ale nie znam tez nikogo kto podpisywal by umowe o bycie lojalnym wobec
    pracodawcy, przy zarobkach przeze mnie wymienionych. Zreszta co to znaczy
    bycie lojalnym ? Jezeli pracujesz w fimie X i przyjdzie do ciebie
    konkurencyjna firma Y, ktora w zamian za twoje przejscie do nich i
    sciagniecie za soba twoich klientow zaoferuje ci 3 x takie zrobki jak w
    firmie X, to co zrobisz ? Ja w takiej sytuacji poszedlbym do szefa i
    powiedzial mu ze chce zarabiac 3 razy tyle bo jak nie to ide gdzie indziej,
    skad mam lepsza propozycje (i to juz bylby wyraz mojej lojalnosci - dalem
    szefowi wybor) Tylko idiota nie staralby sie wykorzystac takiej propozycji.

  • 14. Data: 2006-12-28 15:35:33
    Od: "Gandrin" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Kira" <c...@e...wytnij.pl> napisał w wiadomości
    > podpisanie - albo ogólnie zawarcie - jakiejkolwiek umowy
    > wzajemnej łączy się nieoderwalnie z lojalnością wobec drugiej
    > strony tej umowy.

    Dokladnie, ale dziala to w dwie strony. A czesto jest natomiast tak, ze
    pracownik ma byc uczciwy, lojalny i w ogole super, a pracodawca moze
    wszystko. Takiego pracodawcy mi nie zal i natychmiast przy pierwszej
    nadarzajacej sie okazji, odszedlbym od niego, zabierajac przy okazji swoich
    klientow a moze i cos wiecej.

  • 15. Data: 2006-12-29 17:01:52
    Od: Łukasz Rydzewski <l...@n...wp.pl>

    Kapsel wrote:

    > To grupa dyskusyjna, tu sie rozmawia, a nie wysyla odpowiedzi mailem :]

    Będę pamiętać :D

    --
    Łukasz Rydzewski
    l...@n...wp.pl

  • 16. Data: 2006-12-31 02:29:35
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Gandrin [Thu, 28 Dec 2006 16:30:36 +0100]:

    > nie, ale nie znam tez nikogo kto podpisywal by umowe o bycie
    > lojalnym wobec pracodawcy, przy zarobkach przeze mnie
    > wymienionych.

    OMG... to do tego umów już trzeba...?

    > Zreszta co to znaczy bycie lojalnym ? Jezeli [...]
    > Tylko idiota nie staralby sie wykorzystac takiej propozycji.

    Ano widzisz, to ja jednak idiotka jestem. Jeśli ktoś do mnie
    przychodzi z propozycją takiego czy innego zlecenia za znacznie
    większe pieniądze niż poprzedni, to pewnie że po zakończeniu
    danego etapu dziękuję temu poprzedniemu za współpracę albo mocno
    ją ograniczam czasowo.

    Ale jeśli ktoś przyszedłby do mnie mówiąc wprost, że mam do
    niego przenieść swoich klientów - kazałabym spadać na bambus,
    niezależnie od ilości proponowanej forsy. Bo:
    1. Propozycję "zabierz mu klientów i daj mi" skierowaną do
    kogoś, kto faktycznie może to zrobić, uważam za cokolwiek
    nieuczciwą.
    2. Co za tym idzie, proponującego uważam za nieuczciwego.
    3. Moja opinia - w przykładzie jako handlowca - jest znacznie
    cenniejsza w dłuższym okresie czasu, niż proponowane teraz
    na diabli-wiedzą-ile-czasu zarobki.
    4. W związku z powyższym nie zaryzykuję przeniesienia swoich
    klientów do nieuczciwej firmy - bo nie zaryzykuję, że ta
    firma w stosunku do nich będzie nieuczciwa i przez to nie
    tylko klientów stracę, ale i reputację.
    5. Ergo - na bambus w tamtą stronę, proszę się pobujać.

    Pytanie pomocnicze: czemu komuś, kto od ręki prezentuje się
    jako osoba nieuczciwa, mam wierzyć na słowo że dostanę takie
    pieniądze i nie zostanę wywalona na zbity pysk zaraz po tym
    jak klienci podpiszą roczne czy nawet dłuższe umowy?

    Kira (z innego świata widać)

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 17. Data: 2006-12-31 02:30:44
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Gandrin [Thu, 28 Dec 2006 16:35:33 +0100]:

    > Dokladnie, ale dziala to w dwie strony. A czesto jest
    > natomiast tak, ze pracownik ma byc uczciwy, lojalny
    > i w ogole super, a pracodawca moze wszystko.

    Bywa. Ale zdaje się, że sporo poza temat wykroczyłeś.
    Ja się nie czepiałam wzajemnych układów. Ja się czepiłam
    twojego konkretnego stwierdzenia: za 1200 nie ma lojalności.

    Kira

  • 18. Data: 2006-12-31 02:31:55
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: mbn [Thu, 28 Dec 2006 12:16:05 +0100]:

    > jeżeli ktoś podpisuje z wlasnej w końcu woli umowę ze będzie
    > płacił 1200 za pracę od 8 do 16, ale robi przy tym założenie
    > że frajer będize wyrobiał też niepłatne nadgodziny - to
    > pozwolisz że się nei będę wyrażać ;)

    Chyba nie pozwolę. W końcu nie ma to nic wspólnego z tematem
    tej konkretnej dyskusji, więc jest OT... ;-) Tu było bez innych
    niż kwota założeń.

    Kira

  • 19. Data: 2006-12-31 02:40:06
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jakub Lisowski [Thu, 28 Dec 2006 09:58:10 +0000 (UTC)]:

    > Za orzeszki to ja wypełniam polecenia w tej instytucji,
    > od 8 do 16, a potem /dev/drzewo.
    > Wypełniam je uczciwie, prawo, rzetelnie.
    > Ale przy pierwszej okazji dostania więcej pokazuję papier.

    Wiesz, nie wiem jak ty lojalność rozumiesz, ale w mojej
    definicji nie ma nigdzie o robieniu z siebie balona na
    rzecz drugiej strony ;-) Jeśli możnazarabiać więcej tam,
    a tu wiadomo że się nie da, to się dziękuje za współpracę
    i tyle. W czym problem? Umowa to umowa, obejmuje jakiśtam
    czas i jakieśtam warunki - i obie strony mogą zrezygnować.

    > Czas pracownika też się kupuje. Pieniądze służą do kupowania.

    Ja wiem...? Sensu kupowania czasu jako takiego to ja za bardzo
    nie widzę... Widzę sens kupowania pewnej wiedzy i umiejętności
    i umawiania się na ich wykorzystanie w określonym czasie. Tak
    też praktyka dyktuje - bo jednak w CVkach pisze się raczej co
    potrafi się robić, a nie kiedy ma się wolny czas do sprzedania.

    > A jaka?

    No dobra, nie będę się kłocić. Niech ci będzie że pracownik
    to tak jak dziwka, kupujesz sobie na godzinkę i robi ci...
    No, pracuje znaczy.

    Kira

  • 20. Data: 2007-01-10 18:02:26
    Od: sg <a...@s...org.pl_without>

    Dnia 31-12-2006 o 03:29:35 Kira <c...@e...wytnij.pl> napisał(a):

    > Re to: Gandrin [Thu, 28 Dec 2006 16:30:36 +0100]:

    > OMG... to do tego umów już trzeba...?

    cóż, to już jest zawarte w umowie o pracę na podstawie KP