PracaGrupypl.praca.dyskusjepodejście do pracy › Re: podejście do pracy
    From: " Marek" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: podejście do pracy
    Date: Tue, 10 May 2005 21:48:09 +0000 (UTC)

    czarny <m...@f...art.pl> napisał(a):

    > ... brak jasno zdefiniowanego zakresu obowiazkow przez co kazdy
    > robil wszystko i jednczesnie nic, obszary dzialania pracownikow
    > nakladaly sie na siebie, ale jak przyszlo co do czego, to oczywiscie
    > "to nie moja dzialka"
    >
    > No i zdarzalo sie tak, ze byly pretensje do Jacka za to, ze nie wiedzial
    > gdzie Placek trzyma papiery. A tego drugiego oczywiscie nie bylo.

    Skoro specjaliści od bezpieczeństwa systemów informatycznych twierdzą,
    że największym potencjalnym zagrożeniem dla systemu jest adminstrator
    ze względu na to, że ma największe uprawnienia, to przez analogię można
    rzec, że dla układów w firmie największym zagrożeniem jest pracodawca
    - również przez to, że ma największe uprawnienia.

    Skoro posiada największe uprawnienia, to celowo lub z powodu niedostatków
    umiejętności organizacyjnych, generuje niejasności kompetencji pracowników.
    Taka luka obowiązkach lub kompetencjach wyjdzie prędzej czy później,
    no i konflikt gotowy.

    W dużej firmie problemy są z tytułu, że trudniej zarządzać dużym zaspołem,
    a w małej firmie, bo często idzie się na zbyt duże uproszczenia.

    Marek