PracaGrupypl.praca.dyskusje › pierwsza praca, pierwszy urlop, ale jaki?

  • 1. Data: 2004-01-21 13:54:07
    Temat: pierwsza praca, pierwszy urlop, ale jaki?
    Od: "Ania" <o...@o...pl>

    Proszę o udzielenie mi podstawowej informacji na temat urlopu
    wypoczynkowego, bo nie wiem już do kogo mam się zwrócić.
    Jestem zatrudniona od 01.01.2003 roku - to jest moja pierwsza praca.
    Przysługuje mi 20 dni urlopu wypoczynkowego. Ponieważ pracodawca
    po przepracowaniu pół roku wyraził zgodę na wykorzystanie
    połowy urlopu. Na dzien dzisiejszy mam przepracowany rok i
    10 dni wykorzystanego urlopu. Proszę mi powiedzieć czy
    w roku 2004 pozostaje mi 10 dni do wykorzystania. A już
    w następnym 2005 normalnie będe miała 20 i tak kolejno.
    Czy też mam w 2004 niewykorzystane 10 dni + normalnie 20
    na nowy rok. Proszę o wskazanie jasnej interpretacji ustawy z kodeksu pracy, bo
    dla mnie ona nie wskazuje jednoznacznej odpowiedzi, tym bardziej że pracodawca
    nie do końca wyjaśnił jakie mi przysługują prawa dotyczące urlopu.

    Ania

  • 2. Data: 2004-01-21 15:36:09
    Temat: Re: pierwsza praca, pierwszy urlop, ale jaki?
    Od: "Rafał Siech" <r...@p...onet.pl>

    Masz 10 dni pozostałe za 2003 rok, do wykorzystania do 31 marca 2004.
    Plus normalnie 20 dni za 2004 rok.

    Pozdrawiam
    Latro.

  • 3. Data: 2004-01-21 17:11:43
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    >plus normalne...

    przy pierwszej pracy?
    W zeszłym roku jeszcze to na pewno działało, że pierwszy rok pracy to
    połowa stawki urlopowej, drugi rok to druga połowa stawki urlopowej. nie
    wiem jak się zmieniły przepisy w tym zakrssie od 1 stycznia, a jak też ew.
    sie zmienią od 1 maja.
    W każdym bądź razie, za 2003 rok przysługiwało jedynie połoa stawki

  • 4. Data: 2004-01-21 19:50:00
    Od: "Lech S" <s...@W...gazeta.pl>

    Ania <o...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    pracodawca
    > nie do końca wyjaśnił jakie mi przysługują prawa dotyczące urlopu.

    Rafał Siech dobrze Cię poinformował. Do końca I kwart. br powinnaść
    wykorzystać 10 dni za ubr. i od 01.01.br należy Ci się 20 dni - i to jest
    wszystko pewne i prawdziwe.. Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-01-21 19:53:55
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 04-01-21 18:11, osoba przedstawiająca się jako "gromax" napisała:

    > W zeszłym roku jeszcze to na pewno działało, że pierwszy rok pracy to
    > połowa stawki urlopowej, drugi rok to druga połowa stawki urlopowej. nie

    A w jakim kraju to działało? Bo Ania jak przypuszczam pytała o Polskę a
    tu takich wynalazków nie ma i w zeszłym roku też nie było ;)

    # ___ _ _
    # <_*_> //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    # (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.5PL // GG:2091615 // /