PracaGrupypl.praca.dyskusje › paraca na samozatrudnieniu

  • 1. Data: 2008-01-07 07:53:39
    Temat: paraca na samozatrudnieniu
    Od: "Mariusz" <p...@i...pl>

    Od jutra mam zaczynać prace na samozatrudnieniu. Jak najlepiej zarejestrowac
    firme i w jaki sposob najlepej sie rozliczac. Za wykonana prace musze
    wystawić fakture vat. Co musze wczesniej pozalatwic?

  • 2. Data: 2008-01-07 07:56:09
    Temat: Re: paraca na samozatrudnieniu
    Od: Boguslaw Faja <a...@p...pl>

    Mariusz pisze:
    > Od jutra mam zaczynać prace na samozatrudnieniu. Jak najlepiej zarejestrowac
    > firme i w jaki sposob najlepej sie rozliczac. Za wykonana prace musze
    > wystawić fakture vat. Co musze wczesniej pozalatwic?

    1. Gmina, wpis do ewidencji
    2. GUS (urząd statystyczny)
    3. Konto bankowe (firmowe)
    4. Skarbówka

    (gdzieś tu chyba jeszcze ZUS wpada).

    Ogólnie jeśli masz możliwość polecam biuro rachunkowe. Ja na
    jednoosobowej DG płacę 100 zł/mc i nie żałuję. O nic się nie martwię,
    zawożę fakturki, dostaję druczki na przelewy. I koniec problemów :)

    pzdr.

  • 3. Data: 2008-01-07 08:13:03
    Od: "Mariusz" <p...@i...pl>

    Z tego co rozmawialem z pracodawca to druczki mnie nie interesuja. Na koniec
    miesiaca księgowa wystawia fakture w moim imieniu która ja podpisuje i sami
    placa
    zus i podatek a ja kase dostaje juz na reke.

    Mam tylko pytanie ile kosztuja te wszystkie załatwienia i jak najlepiej
    napisac ten wniosek przy rejestracji firmy

  • 4. Data: 2008-01-07 14:23:42
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć>

> [...]
    >
    > Mam tylko pytanie ile kosztuja te wszystkie załatwienia i jak najlepiej
    > napisac ten wniosek przy rejestracji firmy

    Jak to mówią: nie moje konie - nie mój wóz, ale coś czuję że przy Twoim
    poziomie świadomości funkcjonowania własnej firmy ktoś cię nieźle dyma
    przynajmniej na stawce jaką dostajesz za pracę.
    Dodatkowo przy samozatrudnieniu (tym typowym, które nie jest uznane za
    prowadzenie przedsiębiorstwa) w przypadku dowalenia się urzedu skarbowego to
    przede wszystkim Ty będziesz miał kłopoty i to nie małe.
    --
    Jackare