PracaGrupypl.praca.dyskusje › okulary

  • 1. Data: 2002-08-28 12:49:54
    Temat: okulary
    Od: "=>Janek<=" <f...@i...pl>

    Słyszałem, że raz na 2 lata firma zwraca pewną kwotę za okulary do pracy
    przy komputerze.
    Chciałem się zapytać:
    1. Ile zwraca?
    2. Za co zwraca (za całe okulary czy tylko za szkła)?
    3. Jaka jest podstawa prawna?

    pozdrawiam

    Janek

  • 2. Data: 2002-08-28 13:13:27
    Temat: Re: okulary
    Od: "Sototh" <s...@p...fm>

> [...]
    > Chciałem się zapytać:
    > 1. Ile zwraca?
    > 2. Za co zwraca (za całe okulary czy tylko za szkła)?

    Kwota zwrotu zależy od wewnętrznych ustaleń firmy i z tym różnie bywa. Dla
    przykładu - w mojej obecnej firmie można liczyć na 200 PLN, w poprzedniej miałem
    160 PLN.

    > 3. Jaka jest podstawa prawna?

    Kiedyś było na grupie:

    "Pióro J. wyjaśnienia PiZS 2002/3/40 - t.3
    Zdaniem Państwowej Inspekcji Pracy.

    Zgodnie z § 8 ust. 2 w związku z § 2 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na
    stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (Dz.U.z 1998 r. nr 148
    poz.973) pracodawca jest obowiązany - zgodnie z zaleceniem lekarza -
    zapewnić okulary korygujące wzrok każdej osobie zatrudnionej, w tym
    praktykantom i stażystom, jeżeli:
    - osoba ta użytkuje w czasie pracy monitor ekranowy co najmniej przez połowę
    dobowego wymiaru czasu pracy,
    - wyniki badań okulistycznych przeprowadzonych w ramach profilaktycznej
    opieki zdrowotnej wykażą potrzebę ich stosowania podczas pracy przy obsłudze
    monitora ekranowego.
    Wobec znacznie zróżnicowanych cen szkieł optycznych i oprawek pracodawca
    może mieć wątpliwości co do obowiązku ponoszenia pełnych kosztów wykonania
    okularów. Względy słuszności przemawiają za tym, by pracodawca ponosił pełny
    koszt robocizny i szkieł o parametrach oznaczonych przez lekarza. Nie ma
    natomiast formalnoprawnych przeszkód, aby pracodawca ograniczył swój udział
    w ponoszeniu kosztów oprawy poprzez ustalenie kwoty partycypacji nie niższej
    jednak niż koszt oprawy odpowiadającej co najmniej standardowi podstawowemu."

    greetz

    Sototh

  • 3. Data: 2002-08-28 13:19:17
    Od: "=>Janek<=" <f...@i...pl>

    Dzięks !

  • 4. Data: 2002-08-29 06:42:29
    Od: "Pawel Chwalowski" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "=>Janek<=" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Słyszałem, że raz na 2 lata firma zwraca pewną kwotę za okulary do
    pracy
    > przy komputerze.
    > Chciałem się zapytać:
    > 1. Ile zwraca?

    U mnie to około 90zł.

    > 2. Za co zwraca (za całe okulary czy tylko za szkła)?

    Tego nie wiem.

    PCh
    --
    /-'[ _ _ | "Go, baby go!"