PracaGrupypl.praca.dyskusje › okres próbny a rodzaj umowy

  • 31. Data: 2008-07-16 17:14:00
    Temat: Re: okres próbny a rodzaj umowy
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:19ar7458l4la0qrehk1kvolgb8sseijost@4ax.com Adam
    Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> pisze:

    > Właśnie - i potem pisza, że pytaniue jest bezsensowne. Bezsensu tego
    > jednak nie są w stanie wykazać.
    Facet, przecież ty nawet nie rozumiesz co ja piszę. Przytaczasz słowa,
    których nie napisałem. To się nie nadaje do dyskusji tylko do leczenia.
    Ostania próba, bo nie chce mi się odgrywać roli terapeuty: przeczytaj jakie
    założenie wydumał Bylejaki i do którego ja sie odniosłem, a potem swój
    wykwit pod moim postem i porównaj.

    --
    Jotte

  • 32. Data: 2008-07-16 17:15:37
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6aar74lq7n0tnirm9dj3k8cauk0eluubnt@4ax.com Adam

    > swoich katów nie spuszczą w kolejnych wyborach.
    > Dla mnie to oznacza, że jest wiele krajów socjalistycznych. Nic poza
    > tym.
    No i dobrze, tak ma być. Masz mieć możliwość głosić co ci się spodoba, na
    tym m.in. polega wolność jednostki.

    --
    Jotte

  • 33. Data: 2008-07-16 17:20:39
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:slrng7ri93.o35.proteus@pl-test.org Wojciech Bancer

    > Irlandzkie Stowarzyszenie Małych Firm SFA apeluje do rządu o obniżenie
    > płacy minimalnej. Miałoby to przywrócić konkurencyjność na rynku pracy -
    > uważają przedsiębiorcy.
    > [...]
    > Płaca minimalna miałaby spaść z 8,65 euro za godzinę obecnie do 7,65
    > euro. Zdaniem Patricii Callan z SFA małych firm nie stać na opłacanie
    > pracowników według ustawowej stawki minimalnej i dlatego redukują
    > zatrudnienie.
    No i co? Cóż w tym dziwnego, że przedstawicielka organizacji drobnicy
    przedstawia ich zdanie? Tam też o ichnich ZZ-tach napisano. Czego to ma
    dowodzić, czym się tak podjarałeś?

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2008-07-17 06:23:16
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-07-16, Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    > No i co? Cóż w tym dziwnego, że przedstawicielka organizacji drobnicy
    > przedstawia ich zdanie? Tam też o ichnich ZZ-tach napisano. Czego to ma
    > dowodzić, czym się tak podjarałeś?

    Dowodzić nie musi niczego. Ale pokazuje, że zbyt wysoko ustawiona płaca
    minimalna może spowodować redukcję zatrudnienia. I niczym się nie
    podjarałem.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 35. Data: 2008-07-17 07:48:06
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 19:10:55 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >No dalej, dalej.
    >Słuchaj, a może nie usiłuj sam czegoś wymyslić bo ci nie idzie (zresztą
    >samemu twórcy pytania też nie).
    >Weź po prostu zobacz co z tego typu problemami robi się w innych krajach.

    Toz już napisałem - z tego typu problemami w innych krajach robi
    siętyle, że nakazuje się jedyn dopłacać do drugiego. Czyli robi się z
    takiego delikwenta żebraka.

    >Jezuuu, ten znowu z tym bełkotem o socjalistach...

    Nie krępuj się Albercik... Jak nie masz argumentów, to zaczynasz od
    razu deprecjonowanie, tak?

    >I tak ma być - zadna trudność stwierdzić oczywistość.
    >Zastanów się raczej co z tymi, któzy nie potrafią tego pojąć.

    Z tymi, którzy mówią 'ma być' ale nie potrafią pojąć, że to oni, skoro
    tak mówią, powinni za to zapąłcić? Rozstrzelać.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 36. Data: 2008-07-17 07:49:13
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 19:14:00 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

> [...]
    >założenie wydumał Bylejaki i do którego ja sie odniosłem, a potem swój

    Tak, tak, argumentów nei mam, próba 'bzdura!' wygłoszona ex cathedra
    się nie powiodła, to teraz atak ad persona.
    Diagnoza: Jotte to dupa, nie dyskutant.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 37. Data: 2008-07-17 07:50:07
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 16 Jul 2008 19:15:37 +0200, "Jotte"
    <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:

    >No i dobrze, tak ma być. Masz mieć możliwość głosić co ci się spodoba, na
    >tym m.in. polega wolność jednostki.

    Nie, nie tak ma być. Wolność jednostki to również prawo do
    nieutrzymywania nierobów.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 38. Data: 2008-07-17 09:20:38
    Od: "Miros/law L. Baran" <b...@h...pl>

    PT Wojciech Bancer pisze:

    > Dowodzić nie musi niczego. Ale pokazuje, że zbyt wysoko ustawiona płaca
    > minimalna może spowodować redukcję zatrudnienia. I niczym się nie
    > podjarałem.

    Ale na litość, to nie zbyt wysoko ustawiona płaca minimalna spowodowała
    redukcję zatrudnienia w Irlandii. A organizacje pracodawców chcą sobie
    coś ugrać przy okazji.

    Jubal

    --
    [ Miroslaw L Baran | jabber id: baran-at-hell-pl | key-id: FC494FC4 | 0101010 ]

    If at first you don't succeed, you're doing about average.

  • 39. Data: 2008-07-17 09:31:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miros/law L. Baran pisze:

    > Ale na litość, to nie zbyt wysoko ustawiona płaca minimalna spowodowała
    > redukcję zatrudnienia w Irlandii. A organizacje pracodawców chcą sobie
    > coś ugrać przy okazji.

    Przy ustalaniu płacy minimalnej mogą zajść trzy przypadki:

    - może być ona ustawiona zbyt wysoko (ceny rynkowe pracy niektórych osób
    są niżej wyceniane niż płaca minimalna) - powoduje to wtedy, że część
    osób nie może znaleźć legalnego zatrudnienia

    - może być ona ustawiona w idealny sposób: minimalne płace w warunkach
    rynkowych są takie same jak ustalona płaca minimalna

    - może być ona ustawiona poniżej minimalnych cen rynkowych pracy - zatem
    pomimo istnienia płacy minimalnej, na rynku spotyka się tylko wyższe pensje

    Wniosek jest z tego taki, że płaca minimalna jest albo szkodliwa
    (sytuacja 1), albo obojętna (sytuacja 2 i 3) dla rynku pracy. Zatem
    ustalanie płacy minimalnej nie ma racjonalnych przesłanek.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 40. Data: 2008-07-17 09:41:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Miros/law L. Baran pisze:

    > No, jest to świetna okazja, żeby trochę pomarudzić. To i marudzą. Ale
    > 7,65 za godzinę to już jest naprawdę mało.

    W Polsce istnienie płacy minimalnej wcale nie wynika z chęci
    zapewnienia pracownikom minimalnego wynagrodzenia. Istnieje bowiem cała
    masa umów (zlecenia, dzieło, praca na zasadzie wolontariatu), gdzie nie
    ma stawki minimalnej. Nieprawdą jest zatem, że dzięki płaci minimalnej
    każdy zarabia przynajmniej te 1126zł.

    U nas płaca minimalna ma na celu utrudnianie unikania płacenia
    składek ZUS. Przyjęło się, że pracownikowi zależy na umowie o pracę jako
    gwarancie zatrudnienia. Z drugiej strony, wielu pracowników woli dostać
    2000zł do ręki "pod stołem", niż 1000zł do ręki, a reszte w ZUSie i
    podatkach.

    Istnieje więc wiele umów na minimalne stawki, których pracownicy
    zarabiają o wiele więcej na czarno. Aby nie dopuścić do istnienia umów o
    pracę na bardzo niskich stawkach (co umożliwiłoby w praktyce wyłączenie
    danej osoby z ubezpieczenia społecznego), wprowadzono minimalną kwotę,
    jaką należy zapłacić na ubezpieczenia przy pracy na cały etat - właśnie
    poprzez wprowadzenie płacy minimalnej. Nie można zatem zawrzeć umowy o
    pracę na cały etat i odprowadzać składek np. od 100zł.

    Zatem prawdziwym powodem istnienia płacy minimalnej jest przymus
    ubezpieczeń i bardzo duże składki.

    Ponadto na podstawie płacy minimalnej wyznacza się wiele innych cen,
    od wysokości zasiłków, a na wynagrodzeniach komorników kończąc. Zatem
    podwyższanie płacy minimalnej jest w interesie tych beneficjentów
    budżetówki, których świadczenia są korelowane z płaca minimalną.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz