PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto emigrowac?

  • 21. Data: 2002-06-25 11:15:26
    Temat: Re: Czy warto emigrowac?
    Od: "A.B." <b...@k...onet.pl>

    Użytkownik "NSX" <n...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
    news:af816u$qmp$1@news.onet.pl...
    > Witam
    >
    > Chcialbym sie zapytac osob, ktore mialu podobny problem,
    > lub rowniez nad nim rozmyslaja. Prosze rowniez o zdanie osoby,
    > ktore juz pracuja poza granicami.

    Majac takie egzystencjalne problemy najlepiej jest sie ozenic.
    Przestaniesz miec glowe w chmurach.
    Oczywiscie zonaci, rozwiedzeni itd. tez moga sie zastanawiac nad wyjazdem,
    tyle ze na podstawowe pytania trzeba sobie odpowiedzec samemu a pytac o
    konkrety.

  • 22. Data: 2002-06-25 11:16:20
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <af9j6v$7no$1@news.tpi.pl> A.B. napisał(a):

    > Majac takie egzystencjalne problemy najlepiej jest sie ozenic.
    > Przestaniesz miec glowe w chmurach.

    Oj, dokładnie. :( Przestaniesz się głupio zastanawiać i wynajdywać problemy z
    kosmosu, będziesz kombinował jak tu się na piwo wyrwać. Polecam
    http://zona-mnie-opierniczyla.blog.pl/ - naprawdę z życia wzięte, przeczytajcie od
    deski do deski.
    --
    Samotnik
    Michal Jeczalik Sr, http://www.samotnia.eu.org/

  • 23. Data: 2002-06-25 13:15:54
    Temat: ogloszenie w GW
    Od: c...@a...pl (Cezary Stypulkowski)

    Witam
    w ostatniej poniedzialkowej wyborczej pojawilo sie ciekawe ogloszenie.
    Firma zdaje sie powazna bo duzy producent rowerow, ale wymagania
    - po prostu zadziwiajace - potrzebuja osob z "fluet eanglish"
    (pisownia oryginalna) - czy ktos wie co to za jezyk ? :)))
    nie wspomne o innych literowkach czy braku znajomosci stawiania
    znakow interpunkcyjnych. (zaraz pewnie odezwa sie zarzucajacy mi brak
    pl-literek)
    Pracodawco (taki moj maly "protest song") jesli wymagasz profesjonalizmu -
    sam badz profesjonalny.
    o i tyle...
    Czarek

  • 24. Data: 2002-06-25 15:16:38
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > zyje sie bezpieczniej ale tez inaczej, glownym zajeciem jest pogon za
    > pieniadzem.

    no tak, w Polsce przecietny obywatel ugania sie za niecodziennymi wrazeniami
    ;-) [przechadzka wieczorem po warszawskiej Pradze Pólnoc],
    pieknymi widokami [sciezka nad Morskie Oko - kupy smieci!]
    i przezyciami (z) wyzszego rze/bzz/ądu ;-))) [ogladanie obrady sejmu,
    walki miedzy Rzadem a RPP]

    wiekszosc ludzi wogule nie mysli o pieniadzach.
    czesc nawet nie pamieta jak wygladaja :-<

    pozdrawiam

    romekk

  • 25. Data: 2002-06-25 15:20:21
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > zgadza sie, a w Niemczech czy Austrii bedzie Cie stac na conajwyzej na wynajete
    > mieszkanie, oczywiscie w bloku o schludnej klatce schodowej i otoczeniu ....

    to ja sie chyba jednak zdecyduje ;-)
    klatka mojego wlasnego (no cuz, troche jeszcze Kredyt Banku) mieszkania coraz
    mniej mi sie podoba.
    podworko - wogule, choc na pozor aldne, zadbane i kolorowe (jest naprawde
    super jak na polskie warunki).
    piaskownica dla dzieci wieczorkiem jest sralnia dla pieskow
    i miejscem wyrzucania butelek po piwie przez okoliczna znudzona mlodziez
    marki Adedas /// ...

    wlasny dom jakos mnie (jeszcze?) nie pociaga...
    trzeba co 3 dni szczyc trawnik, robic grille dla znajomych... a fe, zeby
    to chociaz smaczne bylo...

    pozdrawiam

    romekk

  • 26. Data: 2002-06-25 15:28:10
    Temat: Re: ogloszenie w GW
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    Użytkownik "Cezary Stypulkowski" <c...@a...pl> napisał w
    wiadomości
    l.auchan.com...
> [...]
    > - po prostu zadziwiajace - potrzebuja osob z "fluet eanglish"
    > (pisownia oryginalna) - czy ktos wie co to za jezyk ? :)))

    Wygląda na literówkę - flute eanglish (EAN to chyba jakiś
    system kodów kreskowych ;-)

    Zatem fletowy angielski paskowy ;-DD

    Może to idiom z branży muzycznej jakiś ;-)))

    Chester EM

  • 27. Data: 2002-06-25 18:21:45
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    Hej

    srednio ciekawa dyskusja sie wywiazala, a watek moglby byc ciekawy.
    Na poczatku pozdr. dla Kerberosa (moze dzis na GG :)) i Pawelka, ktory ze
    znajomoscia rzeczy opisal Ci to co Cie moze czekac w D.
    Ja tez dozuce kilka uwag odemnie, ktore nawiasem mowiac juz parokrotnie to
    tu to tam umieszczalem.
    Na poczatek zajrzyj sobie na gazete wyborcza na forum emigracji - mozna
    spotkac ciekawych ludzi.

    Czy warto emigrowac?
    Emigracja jest jak skok na glowke z najwyzszej wiezy na basanie bez
    gwarancji ze w basenie jest woda. Plywac uczysz sie w czasie lotu.
    Czy warto - jesli bedzie fajna i czysta woda to sobie poplywasz - jesli
    nie - coz ....

    A bez takich porownan zrob sobie SWOT'A albo prosciej zwykle +/-
    i tak dla przykladu z mojego doswiadczenia:
    ZA "+"
    I. Praca
    1. Dobra pensja
    2. Stabilnosc pracy
    3. Normalne warunki pracy (moj urlop to swietosc, itd.)
    4. Dostep do nowoczesnych technologi
    5. Pracujesz zwykle w centrali a nie w oddziale (ma swoje zalety)
    6. Dla fachowcow droga nie zamyka sie na znajomosciach - wystarczaja
    kwalifikacje
    II. Rodzina i zycie
    1. Normalna opieka zdrowotna
    2. Znacznie pewniejsza emerytura
    3. Dla pracujacego urlop w dowolnie wybranym miescu na Ziemi, kredyt na dom
    i auto, ktorego zaraz Ci nie ukradna
    4. Mozliwosc twojego i twojej rodziny rozwoju - poznanie innych kultur,
    ludzi ich przekonan na miejscu i z "pomacaniem" jak to jest
    5. Wspanialy start dla dzieci (dwu lub trzyjezykowosc polski, niemiecki,
    angielski + np. francuski, hiszpanski na poziomie naszego rosyjskiego) plus
    uczelnia ktorej dyplom nie musi byc nostryfikowany,
    III. Inne
    1. Nie do publicznej wiadomosci :)
    2. Infrastruktura (baseny, sciezki rowerowe, korty, itd.) pod reka i za
    smieszne pieniadze
    3.

    Przeciw "+"
    I. Praca
    1. Juz mam dobra prace jak na owczesne warunki. Sila nabywcza pensji
    porownywalna do proponowanej w D. W rzeczywistosci okazala sie znacznie
    mniejsza - Dla przykladu po roku czasu kupilem sobie takie auto za ktorym
    moglem sie tylko ogladac w Polsce + pelne umeblowanie mieszkania + dobrego
    gorala + wczasy nad jeziorem Bodenskim, Grecji i Kanarach a to nie koniec
    roku mam jeszcze troche planow + rozpoczeta budowa w PL
    2. No wlasciwie mam prace i nie musze nikomu nic udowadniac - w nowej trzeba
    swoj prestiz budowac od zera
    II. Rodzina
    1. Blisko do "babc" zorganizowane zycie.
    2. Nie znam jezyka jak ja se tam dam rade (Teraz juz znam troche i dalem
    sobie rade :))
    3. Zona straci prace i szybko tam jej nie znajdzie
    III. Inne
    1. Sklepy otwarte za krotko (to prawda, ale moze sie zmieni)
    2. a czy w tym basenie aby napewno jest dosc wody ?

    To tak na szybko ...
    Pozdr.
    Beny

  • 28. Data: 2002-06-25 21:17:04
    Od: "NSX" <n...@a...waw.pl>

    Witam

    Dzieki za wszystkie i Twoja odpowiedz...

    W tak zwanym miedzyczasie porozgladalem sie troszke po sieci na temat
    srednich wynagrodzen i co wyliczylem...

    Finansowo to nie wychodzi tak wspaniale, podatki sa dosc wysokie,
    nie sadze aby tak ladnie dalo sie uciekac przed placeniem jak w PL
    majac dzialalnosc na siebie.
    Koszty utrzymania sa sporo wyzsze, drozsze jedzenie,
    drozsze mieszkanie (pewnie trzebaby wynajmowac, tu jest wlasne),
    drozsze uslugi itp itd.

    Na wakacje mozna sobie pozwolic i mieszkajac tutaj, tak samo na auto,
    a te za ktorym sie rozgladam chyba pozostanie poza zasiegiem w
    obu miejscach :)

    Caly czas pozostaja jednak te zalety o ktorych pisaliscie, spokojne zycie
    i pewna praca, jak zauwazylem (najczesniej w kontaktach zawodowych,
    gdy cos probuje zalatwic to o 16 juz glucho) nie ma tam zwyczaju
    pracowac jak w PL do 22 a czasem i pozniej, mozliwosc rozwoju,
    poznania nowej kultury, dobrze jezyka, zdobycie kontaktow.

    Wniosek jest chyba taki, szukac sobie czegos na spokojnie gdyz nie
    ma cisnienia a jak sie znajdzie dobra oferta, brac gleboki oddech i
    skakac do tego basenu.

    NSX

  • 29. Data: 2002-06-26 08:59:16
    Od: <a...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Wniosek jest chyba taki, szukac sobie czegos na spokojnie gdyz nie
    > ma cisnienia a jak sie znajdzie dobra oferta, brac gleboki oddech i

    Tak naprawde to przekonasz sie do tutejszego (w moim przypadku niemieckiego)
    realizmu dopiero jak tu troche pomieszkasz. Nie mozna powiedziec ze tutejsze
    zycie jest jak z bajki. O 16.00 tez prawie nic nie zalatwisz, czasem w niektore
    dni tygodnia urzedy, banki itp sa czynne troche dluzej. W sobote wieczorem i w
    niedziele wszystko jest zamkniete (oprocz stacji benzynowych).
    Rowoj zawodowy jest na pewno pewniejszy, ale nie oczekiwalbym ze bedziesz tutaj
    mistrzem swiata. Nie wiem w jakiej dziedzinie pracujesz, ale na zachodzie
    rozwoj IT/telekom jest troche wiekszy i czesto zaczyna sie tutaj od zera (nie
    licze doswiadczenia, praktyki, wiedzy, umiejetnosci itp). Masz przez to szanse
    na rozwoj o jakim moglbys tylko pomarzyc w PL.
    Podatki rzeczywiscie sa wysokie, ale jak masz rodzine, dzieci to juz jest z
    nimi duzo lepiej. Mieszkania rzeczywiscie sa drozsze, ale tez wplaty na Twoje
    konto sa wieksze niz w PL. Z praca to chyba nie jest tak rozowo ze wszyscy
    zasypuja Cie ofertami szczegolnie teraz jak jest kryzys. Jednak jak bardzo tego
    chcesz i sie postarasz to na pewno Ci sie uda.
    Proponuje przyjechac np. do Niemiec na maly urlop, kupic jakas gazete z
    ogloszeniami lub poszperac na necie - zaczalbym od pl.praca.dyskusje ;-))

    Powodzenia
    Auck

  • 30. Data: 2002-06-26 20:25:49
    Od: "Beny" <b...@p...gazeta.pl>

    > Dzieki za wszystkie i Twoja odpowiedz...
    nicht's zu denken :)

    > Finansowo to nie wychodzi tak wspaniale, podatki sa dosc wysokie,
    > nie sadze aby tak ladnie dalo sie uciekac przed placeniem jak w PL
    > majac dzialalnosc na siebie.
    i tak i nie :)
    twoje zarobki nie sa przecietnie wysokie sa raczej wysokie szczegolnie dla
    osoby jak domyslam sie mlodej :)
    Nie ma co uciekac przed podatkami, bo dzieki nim jest czysto, i bezpiecznie,
    dziecko nie placi za mnostwo rzeczy itd.
    Z drugiej strony nie jest tak zle 35% dla ukladu 2+1 plus odpisy na dom,
    przeprowadzke, dojazdy do pracy, drugi dom w PL itd.

    > Koszty utrzymania sa sporo wyzsze, drozsze jedzenie,
    nieprawda - zarcie kosztuje tyle samo z wyjatkiem drozszego pieczywa. Wodka
    i papierosy specjalnie mnie nie interesuja.

    > drozsze mieszkanie (pewnie trzebaby wynajmowac, tu jest wlasne),
    prawda, ale wynajmujac to w PL, mozesz sobie po kilku latach pozwolic na
    budowe w D

    > drozsze uslugi itp itd.
    no do fryzjera jezdze do PL (powaga) :)
    ale drozsze uslugi to i wiecej zarobisz majac wlasna firme tutaj

    > Na wakacje mozna sobie pozwolic i mieszkajac tutaj, tak samo na auto,
    niby tak, ale polecam zalatwiac w niemieckim biurze, ceny mniejsze a zwykle
    masz all inclusive (wraz z samochodem na tydzien za smieszna oplata) hotele
    sa lepsze i lepsza w nich obsluga bo nastawiona na wybrednego niemieckiego
    klienta

    Auto znajdziesz tutaj gebraucht znacznie tansze niz w PL (bo bez akcyzy)
    dotego gwarancja i pewnosc ze nie kradzione nie bite i nikt go ci spod domu
    nie ukradnie na drugi dzien po zakupie. A jesli tak sie stanie to
    ubezpieczyciel nie bedzie probowal cie oszukac.

    > a te za ktorym sie rozgladam chyba pozostanie poza zasiegiem w
    > obu miejscach :)
    boziu co to ma byc ?
    ja tam nie narzekam 220slk uzywane bo uzywane ale jeszcze pojezdzi :)

> [...]
    > gdy cos probuje zalatwic to o 16 juz glucho) nie ma tam zwyczaju
    > pracowac jak w PL do 22 a czasem i pozniej, mozliwosc rozwoju,

    z tym roznie bywa, ale raczej tak jest i moze nie 16 a 18.

    > poznania nowej kultury, dobrze jezyka, zdobycie kontaktow.
    i to jest w tym wszystkim co mnie rajcuje, wrescie moge rozwaic sobie mity
    wyuczone na Klosie i Szariku

    > Wniosek jest chyba taki, szukac sobie czegos na spokojnie gdyz nie
    > ma cisnienia a jak sie znajdzie dobra oferta, brac gleboki oddech i
    > skakac do tego basenu.

    otoz to
    powodzenia
    Beny