PracaGrupypl.praca.dyskusje › oferta informatyczna - jak to rozumiec ?

  • 1. Data: 2004-07-13 14:53:16
    Temat: oferta informatyczna - jak to rozumiec ?
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Przyklad wziety z pierwszego lepszego ogloszenia jako kierownik IT

    ---cytat-----
    kierowanie zespołem,
    odpowiedzialnosc za projekt wdroenia systemu klasy MRP/MRPII,
    zarzdzanie sieci teleinformatyczn
    --koniec cytatu----

    Co rozumiecie pod punktem drugim ? O co tu chodzi ? Czy to jest jakies
    programowanie? sama teoria ?
    O co wlasciwie chodzi z tymi MRP/ERP ? czy (dla firm) jest jakis program
    FK, do tego magazynowy i jakies malutkie. I chodzi o polaczenie tego
    wszystkiego w calosc ? Czy jednak cos bardziej zaawansowanego ?

  • 2. Data: 2004-07-13 14:58:51
    Temat: Re: oferta informatyczna - jak to rozumiec ?
    Od: "plonker" <s...@o...pl>

    www.google.com

    > czy (dla firm) jest jakis program
    > FK, do tego magazynowy i jakies malutkie. I chodzi o polaczenie tego
    > wszystkiego w calosc ? Czy jednak cos bardziej zaawansowanego ?

    Coś bardziej zaawansowanego. Jeśli MRP/ERP nic ci nie mówi to byo by to dla
    ciebie porywanie się z motyką na słońce że tak powiem :-)
    mi to trochę mówi (jestem po e-biznesie)

  • 3. Data: 2004-07-13 15:09:57
    Od: gromax <g...@W...interia.pl>

    > Co rozumiecie pod punktem drugim ? O co tu chodzi ? Czy to jest jakies
    > programowanie? sama teoria ?
    odpowiedz sobie na pytanie, co wchodzi w skład sieci. teoria? nie, tam są
    same praktyczne elementy. Jest kabel (różny!), są przełączniki, łączniki,
    mostki, jakiś system sieciowy, jakis serwer/urządzenie zarządzające..

    > O co wlasciwie chodzi z tymi MRP/ERP ? czy (dla firm) jest jakis program
    > FK, do tego magazynowy i jakies malutkie. I chodzi o polaczenie tego
    > wszystkiego w calosc ? Czy jednak cos bardziej zaawansowanego ?
    MRP, ERP, ERP II... i pewnie jeszcze kilka innych haseł - wytrychów by sie
    znalazło.
    efka bedzie w każdym przedsięborstwie. W każdym będą kadry, w każdym będą
    płace. w niektórych będą magazyny, w niektórych będzie produkcja, w
    niektórych będzie tylko handel, w niektórych będą produkty finansowe, w
    niektórych......
    można mnożyć
    Generalnie, wszystkie te działy łączy jedno. Generowanie zysku dla
    przedsiębiorstwa. Wszystkie mają koszta, niektóre zarabiają. Żeby
    przedsiębiorstwo funkcjonowało, to najlepiej żeby wszystkie narzędzia były
    połączone. Do tego właśnie są stworzone kompleksowe rozwiazania do obsługi
    firm. MRP, ERP... dalej pewnie będą jakieś CRMy
    A zaawansowanie projektu? zależy od wielkości firmy. MOże być mała firma
    której wystarczą rozwiązania typu buchalter albo tez takie którym będą
    przydatne rozwiązania jedynie z dużej półki typu SAP, Oracle Financial itp.

    pozdr
    gromax (w razie czego pisz na priv)

  • 4. Data: 2004-07-13 15:50:15
    Od: "Corwin" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "vissim" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > FK, do tego magazynowy i jakies malutkie. I chodzi o polaczenie tego
    > wszystkiego w calosc ? Czy jednak cos bardziej zaawansowanego ?

    Jeśli nie wiesz co to jest ERP/MRP to nawet się nie zgłaszaj. Są to
    zintegrowane systemy zarządzanie firmą/produkcją.
    Od takich gigantów jak SAP, PeopleSoft po małe polskie. Ale wymagana jest
    znajomość struktury procesów w firmie,
    technologii informatycznych na dość dobrym poziomie, umiejętność prowadzenia
    projektów. Naprawdę poważna sprawa.

    Pozdrawiam
    Arek

  • 5. Data: 2004-07-13 20:55:50
    Od: "Wojciech Jakobczyk" <j...@U...gazeta.pl>

> [...]
    > FK, do tego magazynowy i jakies malutkie. I chodzi o polaczenie tego
    > wszystkiego w calosc ? Czy jednak cos bardziej zaawansowanego ?

    najprosciej to rozumiec tak, ze napewno nie nadajesz sie na to stanowisko :)

    wojtek

  • 6. Data: 2004-07-13 21:06:07
    Od: vissim <v...@p...onet.pl>

    Wojciech Jakobczyk napisał(a):

    > najprosciej to rozumiec tak, ze napewno nie nadajesz sie na to stanowisko :)

    a cos taki glupiomadry ? pytalem tylko o co w tym chodzi. Ty, majac
    takie podejscie daleko nie zajdziesz, nieprawdaz? no bo jak nie
    rozumiesz czegos nowego, to wycofujesz sie z branzy ?

  • 7. Data: 2004-07-13 21:51:32
    Od: "Pawel P." <pisiu@[nospam]yahoo.com>

    > a cos taki glupiomadry ? pytalem tylko o co w tym chodzi. Ty, majac
    > takie podejscie daleko nie zajdziesz, nieprawdaz? no bo jak nie
    > rozumiesz czegos nowego, to wycofujesz sie z branzy ?

    On ci tylko powiedzial, ze nie nadajesz sie (narazie) na to stanowisko. Ma
    tez prawdopodobnie racje.

    Musisz poczytac, pouczyc sie, a wtedy bedziesz mogl aplikowac na podobne
    stanowisko.

    Pozdrawiam

    Pawel P.

  • 8. Data: 2004-07-14 05:24:21
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl>

    Jeśli nie podają nazwy konkretnego systemu to zapewne oferują jakieś
    przeszkolenie bo nie spodziewają się widać, że pracownik ma znać wszystkie
    ;) Zresztą nic w tym strasznego nie ma, prawdopodobnie firma wdraża coś
    takiego u siebie, więc ma i support firmy sprzedającej ten produkt.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 9. Data: 2004-07-14 07:22:33
    Od: "winetu" <P...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ;) Zresztą nic w tym strasznego nie ma, prawdopodobnie firma wdraża coś
    > takiego u siebie, więc ma i support firmy sprzedającej ten produkt.

    To dlaczego tak wiele duzych wdrozeń ERP kończy się fiaskiem lub tylko
    częściowym powodzeniem? Dlaczego niektóre wdrozenia trwaja latami?
    "Odpowiedzialność za projekt wdrożenia" moze zakończyc się wyjazdem z firmy
    jak się nie uda.

  • 10. Data: 2004-07-14 07:58:35
    Od: "Przemek Kotowski" <g...@p...onet.pl>

    > To dlaczego tak wiele duzych wdrozeń ERP kończy się fiaskiem lub tylko
    > częściowym powodzeniem? Dlaczego niektóre wdrozenia trwaja latami?

    Bo szefuniu się z kasą przeliczył albo
    http://www.przekroj.pl/galeria/raczkowski/source/49_
    ra1.htm

    > "Odpowiedzialność za projekt wdrożenia" moze zakończyc się wyjazdem z
    firmy
    > jak się nie uda.

    Jasne, że może. Więc warto zapoznać się ze szczegółami oferty.

    Pozdrawiam
    Przemek