PracaGrupypl.praca.dyskusje › odwołanie a rozwiązanie umowy

  • 1. Data: 2003-05-09 14:48:52
    Temat: odwołanie a rozwiązanie umowy
    Od: "Profil1" <j...@x...wp.pl>

    Witam grupowiczów.

    Proszę o pomoc w poniższej sprawie:

    Pracownik samorządowy (sekretarz gminy) został odwołany przez Radę Gminy
    uchwałą z dnia 18.11.2002 r. Odwołanie jest równoznaczne z wypowiedzeniem
    umowy o pracę (3 miesiące). Pismo o odwołaniu otrzymał 19.11.2002 r i tego
    samego dnia otrzymał zwolnienie lekarskie. Chorował do 4 maja 2003 roku. Do
    pracy zgłosił się w dniu 5 maja 2003 roku.
    Proszę o odpowiedź od kiedy biegnie okres wypowiedzenia (od 5 maja czy od 1
    czerwca).

    Odpowiedzi proszę na priva j...@p...onet.pl
    Pozdrawiam
    Jerzy Borowski

  • 2. Data: 2003-05-09 15:44:25
    Temat: Re: odwołanie a rozwiązanie umowy
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Profil1" <j...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pracy zgłosił się w dniu 5 maja 2003 roku.
    > Proszę o odpowiedź od kiedy biegnie okres wypowiedzenia (od 5 maja czy od

    od 5 maja

    Pozdrowienia
    Michał

  • 3. Data: 2003-05-09 18:20:30
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    Profil1 <j...@x...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > pracy zgłosił się w dniu 5 maja 2003 roku.
    > Proszę o odpowiedź od kiedy biegnie okres wypowiedzenia (od 5 maja czy od 1

    Nie znam wprawdzie dobrze ustawy o samorządzie, ale wydaje mi się że stosuje
    sie zasadę kp. że wypowiedzienie biegnie od 01.06. i rozwiązanie nastąpi z
    dniem 31.08.br.Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2003-05-09 18:28:09
    Od: "Grupy" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Lech S" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    stosuje
    > sie zasadę kp. że wypowiedzienie biegnie od 01.06. i rozwiązanie nastąpi z

    http://www.gazeta.pl/usenet/
    Ponieważ ustawa o pracownikach samorządowych nie reguluje trybu powołania,
    stosuje sie przepisy kodeksu pracy. Popatrz przepis art. 72 par. 1 KP.

    Pozdrowienia
    Michał

  • 5. Data: 2003-05-09 18:53:30
    Od: "Robal" <b...@w...pl>

> [...]
    > umowy o pracę (3 miesiące). Pismo o odwołaniu otrzymał 19.11.2002 r i tego
    > samego dnia otrzymał zwolnienie lekarskie.

    Jezeli tego samego dnia nie przedstawil zwolnienia pracodawcy to okres
    wypowiedzenia liczy sie od 19.11.2002 a konczy 28.02.2003. Pracodawca musi
    wiedzie w dniu wypowiedzenia, ze istnieja przeslanki wykluczajace mozliwosc
    zlozenia wypowiedzenia.Pozniejsze zlozenie zwolnienia lekarskiego (pomomio
    figurowania na nim wczesniejszej daty poczatku choroby) nie powoduje
    niewaznosci wypowiedzenia.

> [...]
    > pracy zgłosił się w dniu 5 maja 2003 roku.
    > Proszę o odpowiedź od kiedy biegnie okres wypowiedzenia (od 5 maja czy od

    Jezeli przyjac, ze odwolanie nastapilo w okresie usprawiedliwionej
    nieobecnosci (choroba od 19.11.2002 i zaswiadczenie w tym dniu dostarczono
    pracodawcy) to okres wypowiedzenia nalezy liczyc od powrotu do pracy.
    Poczatek: 05.05.2003, koniec wypowiedzenia: 31.08.2003.

    Pozdrawiam
    Robal