PracaGrupypl.praca.dyskusje › odszkodowanie za zle wykonana prace

  • 1. Data: 2003-01-28 09:46:06
    Temat: odszkodowanie za zle wykonana prace
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich
    Przepraszam, jesli temat byl juz kiedys poruszany na grupie, ale
    jestem troche zdesperowany.
    Czy mozna domagac sie odszkodowania w przypadku takim jak ponizej:
    ktos ukladal mi parkiet w mieszkaniu. nie podpisywalem
    z nim umowy, mam jednak na to swiadkow, ze to robil ten czlowiek.
    wyplacilem cala nalezna kwote. po dwoch dniach, gdy lakier juz wysechl
    okazalo sie, ze jest zle polozony. wykonawca twierdzi, ze wykonal
    poprawnie zadanie,
    ja upieram sie przy swoim, iz zchrzanil robote.
    chce domagac sie odszkodowania albo prawidlowego wykonania uslugi.
    co mozna zrobic w takiej sytuacji, slyszalem o inspekcji pracy, ale czy
    w takim przypadku mozna to wykorzystac?
    --
    pozdrawiam i dziekuje za info
    Slawek

  • 2. Data: 2003-01-28 11:08:54
    Temat: Re: odszkodowanie za zle wykonana prace
    Od: "M" <mraf[nospam]@tlen.pl>

    Użytkownik "slawek" <s...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktos ukladal mi parkiet w mieszkaniu. nie podpisywalem
    > z nim umowy, mam jednak na to swiadkow, ze to robil ten czlowiek.

    Ustna umowa cywilnoprawna jest oczywiście ważna, ale sąd wymaga dowodów na
    piśmie.

    > wyplacilem cala nalezna kwote.

    Czy słyszałeś o czymś takim jak zaliczka?

> [...]
    > chce domagac sie odszkodowania albo prawidlowego wykonania uslugi.
    > co mozna zrobic w takiej sytuacji, slyszalem o inspekcji pracy, ale czy

    Inspekcja Pracy dotyczy zajmuje się pracą, czyli zatudnieniem na etat, nie
    zatrudniałeś tego faceta na etat, tylko na umowę o dzieło, i w dodatku na
    gębę. Czyli pozostają ci negocjacje.

  • 3. Data: 2003-01-28 11:37:06
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    slawek <s...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > chce domagac sie odszkodowania albo prawidlowego wykonania uslugi.
    > co mozna zrobic w takiej sytuacji, slyszalem o inspekcji pracy, ale czy

    Jedyna rada to negocjacje z tym wykonawcą, jeśli jest uczciwy, to najprędzej
    tą drogą coś wywalczysz.

    Formalnie nic nie zrobisz i odradzam. Jeśli zapłaciłem pieniądze na podstawie
    ustnej umowy - to zapewne bez rachunku i podatku. Jak wyjdzie na jaw, to sam
    możesz mieć kłopoty - wykonawca na pewno się wyprze i żadni świadkowie nic ci
    nie pomogą.

  • 4. Data: 2003-01-28 22:51:22
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl>

    M wrote:

    > Inspekcja Pracy dotyczy zajmuje się pracą, czyli zatudnieniem na etat, nie
    > zatrudniałeś tego faceta na etat, tylko na umowę o dzieło, i w dodatku na
    > gębę. Czyli pozostają ci negocjacje.

    Wtrace sie - swiadkowie sa zapewne tylko na wykonawstwo, natomiast brak
    jest ich przy podstawowych sprawach:

    - umawianie sie na forme umowy - zlecenia czy o dzielo (roznica
    podstawowa) - zapewne nawet takiej nie bylo;

    - wyplata - umowa zlecenia (nie wiem jak o dzielo) moze byc darmowa, w
    sadzie facet moze udowadniac, ze zrobil robote za darmo w ramach
    nabywania doswiadczenia.

    Flyer

  • 5. Data: 2003-01-29 12:49:07
    Od: "Bartosz Skorek" <b...@i...com.pl>

    Czy mozna domagac sie odszkodowania w przypadku takim jak ponizej:

    Jak najbardziej !!

    > ktos ukladal mi parkiet w mieszkaniu. nie podpisywalem
    > z nim umowy, mam jednak na to swiadkow, ze to robil ten czlowiek.

    umowy można zawierać także w formie ustnej, w opisanym przez Ciebie wypadku
    jest to forma umowy o dzieło

> [...]
    > ja upieram sie przy swoim, iz zchrzanil robote.
    > chce domagac sie odszkodowania albo prawidlowego wykonania uslugi.

    art 637 § 1. kc Jeżeli dzieło ma wady, zamawiający może żądać ich
    usunięcia, wyznaczając w tym celu przyjmującemu zamówienie odpowiedni termin
    z zagrożeniem, że po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu nie przyjmie
    naprawy.

    § 2. Gdy wady usunąć się nie dadzą albo gdy z okoliczności wynika, że
    przyjmujący zamówienie nie zdoła ich usunąć w czasie odpowiednim,
    zamawiający może od umowy odstąpić, jeżeli wady są istotne; jeżeli wady nie
    są istotne, zamawiający może żądać obniżenia wynagrodzenia w odpowiednim
    stosunku. To samo dotyczy wypadku, gdy przyjmujący zamówienie nie usunął wad
    w terminie wyznaczonym przez zamawiającego.

    co mozna zrobic w takiej sytuacji, slyszalem o inspekcji pracy, ale czy
    > w takim przypadku mozna to wykorzystac?

    IP nie ma z tym nic wspólnego.

    Jak gość się nie zgodzi dobrowolnie, to podaj faceta do sądu - koszty
    niewielkie, wygrana pewna.

    Ponadto zagróź mu, że złożysz donos do Urzędu Skarbowego, że nie policzył
    VAT ( ty jesteś czysty )

    BS

  • 6. Data: 2003-01-29 14:46:09
    Temat: Odp: odszkodowanie za zle wykonana prace
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik leszek <s...@N...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b15q12$pv9$...@i...gazeta.pl...

> [...]
    podstawie
    > ustnej umowy - to zapewne bez rachunku i podatku. Jak wyjdzie na jaw, to

    A dlaczego kłopoty? Przecież to nie zleceniodawca tylko wykonawca ma
    zapłacić od tego podatek. Kupujący nie płaci żadnego podatku. (pośrednio
    tak, ale nie bezpośrednio).

    Rafał