PracaGrupypl.praca.dyskusje › odmowa podjęcia pracy

  • 1. Data: 2006-04-25 11:16:31
    Temat: odmowa podjęcia pracy
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

    Witam,

    Mam następujący problem. Jestem osobą bezrobotną, po maturze (liceum
    ogólnokształcące) i kilku kursach elektronicznych. Od około roku jestem
    bez pracy i jestem zarejestrowany w Urzędzie Pracy. Dziś otrzymałem list
    z urzędu informujący mnie iż znaleziono dla mnie pracę i mam się zgłosić
    do urzędu po szczegóły. Sprawa wygląda tak, że tym urzędzie pracuje
    osoba mi nieprzyjazna i już wielokrotnie mi groziła, że znajdzie mi
    "odpowiednią" pracę. Obawiam się więc, że praca przeznaczona dla mnie
    będzie miała charakter robót publicznych lub interwencyjnych. Czy mam
    prawo w takim przypadku odmówić podjęcia pracy jeśli nie jest ona
    adekwatna do moich kwalifikacji? Słyszałem, że trzykrotna odmowa
    pozbawia mnie statusu osoby bezrobotnej.

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2006-04-25 11:43:11
    Temat: Re: odmowa podjęcia pracy
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Tommy napisał(a):
    > Czy mam
    > prawo w takim przypadku odmówić podjęcia pracy jeśli nie jest ona
    > adekwatna do moich kwalifikacji? Słyszałem, że trzykrotna odmowa
    > pozbawia mnie statusu osoby bezrobotnej.

    Tak, 3 krotna odmowa i jestes zawieszony w statusie bezrobotnego na 3
    miechy. Przez ten czas nie jestes ubezpieczony, tracisz po prostu
    ubezpieczenie zdrowotne.

    Natomiast urzednik nie może Ci wciskać oferty, która nie pokrywa się
    z Twoim zawodem/umiejętnościami/wykształceniem.
    Skrajny przykład: mgr ekonomii dostaje oferte pracy na pracownika
    ochrony mienia, albo stróża.
    Przyznam, ze nie wiem gdzie zaczyna i gdzie kończy się ta granica
    "pokrywania się".

    --
    czarny
    .:: www.czarnobiale.pl ::.

  • 3. Data: 2006-04-25 12:02:28
    Od: Tommy <"tommy[beztego]"@mm.pl>

> [...]
    > ochrony mienia, albo stróża.
    > Przyznam, ze nie wiem gdzie zaczyna i gdzie kończy się ta granica

    A są może jakieś przepisy, ustawy mówiące coś na ten temat? Chciałby
    mieć jak się bronić w urzędzie, poprzeć argumentami itp. Chodzi o to
    żebym miał jakieś uzasadnienie na swoją odmowę.

  • 4. Data: 2006-04-25 12:38:30
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Tommy napisał(a):
    > A są może jakieś przepisy, ustawy mówiące coś na ten temat? Chciałby
    > mieć jak się bronić w urzędzie, poprzeć argumentami itp. Chodzi o to
    > żebym miał jakieś uzasadnienie na swoją odmowę.

    oczywiście, ze regulują to przepisy.
    O ile dobrze pamiętam to
    Ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy
    i jej art 2 ust 1 pkt 16

    Ale sprawdź uprzednio ;)

  • 5. Data: 2006-04-25 12:45:35
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

  • 6. Data: 2006-04-26 05:34:05
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 25 Apr 2006 13:43:11 +0200, czarny napisał(a):

    > Tak, 3 krotna odmowa i jestes zawieszony w statusie bezrobotnego na 3
    > miechy. Przez ten czas nie jestes ubezpieczony, tracisz po prostu
    > ubezpieczenie zdrowotne.

    Bład i to duży - już jednokrotna odmowa powodouje utratę statusu...

> [...]
    > ochrony mienia, albo stróża.
    > Przyznam, ze nie wiem gdzie zaczyna i gdzie kończy się ta granica

    Osoba po prostu powinna mieć odpowiednie kwalifikacje do wykonywania danej
    pracy. W Twoim skrajnym przykładzie - jeśli pracodawca nie wymaga
    specjalnych uprawnień, to osoba taka może dostać tę ofertę pracy.
    Oczywiście jeśli ją dostanie, to... źle świadczy o pracownikach urzędu
    pracy.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 7. Data: 2006-04-26 07:39:10
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał(a):

    > Bład i to duży - już jednokrotna odmowa powodouje utratę statusu...

    Tak, to prawda, jedna nieuzasadniona odmowa powoduje utratę statusu,
    rozpędziłem się nieco. Dzięki za sprostowanie.