PracaGrupypl.praca.dyskusje › odciągnięcie z wypłaty (kara finansowa)

  • 11. Data: 2003-01-11 08:18:42
    Temat: Re: odciągnięcie z wypłaty (kara finansowa)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl> writes:

    > <oczywiscie nie mowie tutaj o rodzinach, ktore np. zyja na wsi zabitej
    > <dechami, kilkoro dzieci i nie maja nawet buty na zime albo bilet
    > <autobusowy.
    > <ale tacy nie pisuja tutaj na grupe, prawda?
    >
    > nieprawda, tutaj też pisuja tacy, którzy mieszkają na wsi i którym ledwno
    > starcza od pierwszego do pierwszego

    i stac ich na to, zeby miec dostep do internetu??????

    no kochana. komputer i lacze, nawet przez numer dostepowy tepsy, to
    jest co najmniej 1500 zl (komputer) i jakies kilkaset zlotych
    misiecznie.

    kafejka - owszem, ale nie widzialam cen nizszych niz 4 zl za godzine.

    to ci ludzie, co wlaza na newsy dla wlasnej przyjemnosci - sa cholera
    bogaci jednak. bo ich na to STAC.
    nie yborazam sobie, ze nie starcza mi do pierwszego, a jednak MAM na
    dostep do inetu!

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 12. Data: 2003-01-11 10:14:40
    Od: "Dana" <nutelik@no_spam.pf.pl>

    >komputer i lacze, nawet przez numer dostepowy tepsy, to
    >jest co najmniej 1500 zl (komputer) i jakies kilkaset zlotych
    >misiecznie.

    komputer kupiony za starych, dobrych, studenckich (i stypendialnych) czasów
    ... wbrew pozorom beztroski okres w życiu :))

    >kafejka - owszem, ale nie widzialam cen nizszych niz 4 zl za godzine.

    i tu się mylisz, znam kilka miejsc gdzie ceny są 2 zł./godz a znalazłam i
    takie gdzie są po 1 zł/godz

    >to ci ludzie, co wlaza na newsy dla wlasnej przyjemnosci
    >nie yborazam sobie, ze nie starcza mi do pierwszego, a jednak MAM na
    >dostep do inetu!

    jak ktoś jest bezrobotny to ma duuużo czasu, aby siedzieć na necie, którego
    finansują rodzice :)) (i dlatego mają dostęp do neta:))

    pozdrawiam!

  • 13. Data: 2003-01-11 11:01:53
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    > jak ktoś jest bezrobotny to ma duuużo czasu, aby siedzieć na necie, którego
    > finansują rodzice :)) (i dlatego mają dostęp do neta:))

    czyli nie sa to osoby takie, ze nie wiaza konca z koncem, nie maja na
    zarci albo na bilet autobusowy.

    rownie dobrze zamiast te pieniadze od rodzicow wydawac na wiszenie w
    inecie moga je wydac na szukanie pracy. tylko pewnie im sie nie chce.

    z glodu nie zgina, bo rodzice dadza papu....
    przy takich warunkach to bym poszla pracowac na czarno, byle zarobic
    troche, zeby miec na dzialania bardziej dlugodystansowei na
    zainwestowanie w sebie.

  • 14. Data: 2003-01-11 11:44:40
    Od: "Krzysztofsf " <k...@N...gazeta.pl>

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

> [...]
    > przy takich warunkach to bym poszla pracowac na czarno, byle zarobic
    > troche, zeby miec na dzialania bardziej dlugodystansowei na

    Nie masz racji, jesli chodzi o net.
    Tak jak w poszukiwaniu pracy konieczny jest telefon pod ktorym zawsze mozna
    nas zastac(jak dowiedzialem sie , ze mnie zwolnia, pierwsze co uczynilem to
    zakupilem prywatny tel. komorkowy), tak jesli ktos juz posiada net, to stanie
    na glowie, zeby utrzymac do ostatniego mozliwego finansowo momentu to zrodlo
    informacji i kontaktu.
    To tak, jakbys powiedziala, ze kupowanie gazet w przypadku bezrobotnego jest
    zbednym wydawaniem pieniedzy, a nie proba dotarcia do najswiezszych ogłoszeń.
    Naturalnie, jesli net jest wykorzystywany wylacznie rozrywkowo, to troche
    inna sprawa, ale raczej nie wydaje mi sie, zeby ktokolwiek bedacy w trudnej
    sytuacji, chociaz w niklym procencie nie wykorzystywalby tego narzedzia do
    poszukiwania pracy, sprawdzania informacji o oglaszajacych sie firmach itp.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 15. Data: 2003-01-11 12:30:04
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Krzysztofsf " w news:avp038$fkh$1@news.gazeta.pl napisał(a):

    > tak jesli ktos juz posiada net, to stanie na glowie, zeby
    > utrzymac do ostatniego mozliwego finansowo momentu
    > to zrodlo informacji i kontaktu.

    Wlasnie. Nie chodzi tez o same informacje, ale rowniez kontakty. W jednej
    chwili moge dowiedziec sie jak wyglada sytuacja na drugim koncu Polski.
    Same kontakty wyrobione w sieci rowniez moga okazac sie cenne - ktos na
    grupie wspominal, ze znajomi pozwolili mu przewaletowac u siebie za darmo
    przez jakis czas.
    Dwie prace zlecone jakie mialem (jedna na czarno) zdobylem wlasnie dzieki
    sieci.
    A ile mnie net kosztuje? 200 zloty instalacja i 40 zloty miesiecznie.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl

  • 16. Data: 2003-01-11 23:34:25
    Temat: Re: Re: odciągnięcie z wypłaty (kara finansowa)
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Greg" <o...@f...sos.com.pl> writes:

> [...]
    > Same kontakty wyrobione w sieci rowniez moga okazac sie cenne - ktos na
    > grupie wspominal, ze znajomi pozwolili mu przewaletowac u siebie za darmo

    ja o tym wspominalam.

    > Dwie prace zlecone jakie mialem (jedna na czarno) zdobylem wlasnie dzieki
    > sieci.
    > A ile mnie net kosztuje? 200 zloty instalacja i 40 zloty miesiecznie.

    no wlasnie, czyli te pieniadze skad musisz miec, prawda? plus kiedys
    pieniadze na komputer.
    a moja teza byla prosta: z sieci nie korzystaja ludzie,
    ktorzy sa zupelnie biedni i nedzarze, co nie maja kasy na bulke.

    na to mi jedna rozmowczyni zaoponowala.
    ja tu nie przecze korzysciom wyplywajacym z uzywania internetu.

    ja tylko zauwazam, ze w polsce najubozszych na to nie stac i tyle.

  • 17. Data: 2003-01-12 10:03:50
    Temat: Re: odci?gnięcie z wypłaty (kara finansowa)
    Od: Michał Muras <N...@w...pl.invalid>

    On 11 Jan 2003 00:18:42 -0800, n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) wrote:

> [...]
    >
    >no kochana. komputer i lacze, nawet przez numer dostepowy tepsy, to
    >jest co najmniej 1500 zl (komputer) i jakies kilkaset zlotych

    komputer z modemem jak się bardzo uprzeć to można kupić już za 100zł .
    Telefon jest koniecznością, chociażby żeby potencjalny pracodawca mógł
    zadzwonić, tak więc koszt abonamentu można pominąć w tych rozważaniach.
    Na połączenie z numerem 0202122 biorąc średnią z ubiegłego roku ja na przykład
    wydawałem miesięcznie poniżej 20zł.
    Tak więc wcale to nie są jakieś kosmiczne koszty...

    --
    ByE
    Michal Muras

  • 18. Data: 2003-01-12 20:51:29
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Nina M. Miller" w news:m2n0m76z26.fsf@pierdol.ninka.net napisał(a):

    > no wlasnie, czyli te pieniadze skad musisz miec,
    > prawda?

    Drobne kwoty zawsze sie znajdzie. Znasz powiedzonko biedny bo glupi?
    Kiedys ktos dopowiedzial - glupi bo biedny. Dostosowujac do polskich
    realiow - biedny bo bezrobotny, bezrobotny bo biedny. Nie kupuje gazet
    itp. - informacje czerpie z sieci. Cos za cos.

    > plus kiedys pieniadze na komputer.

    To pozostalosc z tych lepszych czasow :)

    > a moja teza byla prosta: z sieci nie korzystaja ludzie,
    > ktorzy sa zupelnie biedni i nedzarze, co nie maja
    > kasy na bulke.

    Ale takich tez nie stac na gazete, na szybkie rozeznanie sie gdzie warto
    pojechac (a nie maja pieniedzy aby jezdzic byle gdzie). Sa odcieci od
    informacji wiec tez trudniej jest im znalezc prace.

    > ja tylko zauwazam, ze w polsce najubozszych na to
    > nie stac i tyle.

    Ale sa tez tacy, ktorzy twierdza, ze skoro ktos ma dostep do sieci to nie
    powinien marudzic, ze jest w trudnej sytuacji. Komputer i dostep do sieci
    przestaje byc juz stopniowo utozsamiany z luksusem.

    pozdrawiam
    --
    Greg
    Serwis PSPHome - http://www.psphome.htc.net.pl
    A ja do tegorocznych wakacji i tak znajde prace! :-D