PracaGrupypl.praca.dyskusje › niesłuszne zwolnienie - po powrocie ze szpitala

  • 1. Data: 2005-07-15 20:09:12
    Temat: niesłuszne zwolnienie - po powrocie ze szpitala
    Od: "smbsone" <s...@w...pl>

    witam! z powodu stresu moja siostra zemdlała w pracy.odwieziono ją na
    pogotowie.
    zdecydowała się pójść na obserwację do szpitala. po tygodniowych badaniach
    nic nie stwierdzono. (L4-trwalo 2 tygodnie). po powrocie do pracy -
    bezpośredni przełożony zaczął ją wypytywać czy to coś poważnego i sugerować
    żeby dostarczyła pismo o zdolności do pracy (a przecież miała ważne badania
    lekarskie) - siostra odpowiedziała że jeżeli chcą od niej badania - to niech
    wydadzą skierowanie na badania do Med.Pracy. Sprawa ucichła po 4 dniach
    została wezwana i wręczono jej wypowiedzenie (miała umowe do listopada, więc
    dostała 2 tyg.wypowiedzenia). Szef oczywiście zaprzeczył, iż ma to związek z
    pobytem w szpitalu.

    jak wygląda to od strony prawnej.czy jest szansa na
    odszkodowanie,przywrócenie do pracy -czy to nie dziwne ze zostaje zwolniona,
    żeby nie mogła w przyszłości "narobić" kłopotów zdrowotnych pracowdawcy ????

    ps.dodam, iż w przeszłości w pracy panowała atmosfera ostrego
    mobbingu(docinki,praca ponad siły,zle warunki-temperaturowe w
    zimie,komentarze)-stąd stres,lecz po przeniesieniu do nowego działu było
    trochę lepiej.firma dodakowo stosuje ciche zwolnienia grupowe (ma ponad 700
    pracowników-ale wszyscy są generalnie zastraszeni)

    pozdr

    adam

  • 2. Data: 2005-07-15 20:13:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    smbsone napisał(a):

    > jak wygląda to od strony prawnej.czy jest szansa na
    > odszkodowanie,przywrócenie do pracy -czy to nie dziwne ze zostaje zwolniona,
    > żeby nie mogła w przyszłości "narobić" kłopotów zdrowotnych pracowdawcy ????

    Dwutygodniowe wypowiedzenie umowy na czas określony nie wymaga
    uzasadnienia, więc trudno je podważyć.

> [...]
    > trochę lepiej.firma dodakowo stosuje ciche zwolnienia grupowe (ma ponad 700
    > pracowników-ale wszyscy są generalnie zastraszeni)

    Na mobbing jest przepis art. 94 (3) kp. Ale zapewne to co tobie wydaje
    się mobbingiem nim nie jest.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-15 20:18:08
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > jak wygl?da to od strony prawnej.czy jest szansa na
    > odszkodowanie,przywrócenie do pracy -czy to nie dziwne ze zostaje zwolniona,

    A jaki wpisano powod zwolnienia ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-07-15 20:18:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > A jaki wpisano powod zwolnienia ?

    W dwutygodniowym zapewne nie wpisano.

  • 5. Data: 2005-07-15 20:22:51
    Od: "smbsone" <s...@w...pl>

    no wlasnie nie wpisano nic.ale przeciez centralnie zostala zwolniona z
    powodu - obawy czy nie zemdleje nastepny raz i nie narobi klopotów firmie -
    np. zaskarżeniem do sądu.dodam do tego ciągłe nagabywanie szefa - zeby się
    przyznala - na co choruje, dzwonienie wtedy kiedy byla w szpitalu, itp

    pytanie tylko czy mozna coś wyszarpać - np. odszkodowanie za pozostale 3
    miesiące utraconych zarobków. przeciez jest zdolna do pracy i była
    najlepszym pracownikiem

    adam

  • 6. Data: 2005-07-15 20:25:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    smbsone napisał(a):

    > pytanie tylko czy mozna coś wyszarpać - np. odszkodowanie za pozostale 3
    > miesiące utraconych zarobków. przeciez jest zdolna do pracy i była
    > najlepszym pracownikiem

    Nie będę się powtarzał. Szanse wynoszą około 1%.

  • 7. Data: 2005-07-15 20:28:08
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > pytanie tylko czy mozna co? wyszarpać - np. odszkodowanie za pozostale 3
    > miesi?ce utraconych zarobków. przeciez jest zdolna do pracy i była
    > najlepszym pracownikiem

    Mowiac/piszac wprost ... jesli wszystko jest zgodnie z prawem, to lepiej
    daj sobie spokoj. Szkoda nerwow i czasu.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 8. Data: 2005-07-15 20:47:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Jul 2005 22:09:12 +0200, "smbsone"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >Sprawa ucichła po 4 dniach
    >została wezwana i wręczono jej wypowiedzenie (miała umowe do listopada, więc
    >dostała 2 tyg.wypowiedzenia).

    Czy w umowie o pracę (bo chyba takową ma??) była klauzula o możliwości
    jej wypowiedzenia?
    Na jaki okres została zawarta umowa?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 9. Data: 2005-07-15 23:01:54
    Od: "smbsone" <s...@w...pl>

    okres 1 roku do 30 wrzesnia 2005. 2-tyg okres wypowiedzenia

    adam

  • 10. Data: 2005-07-15 23:31:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 16 Jul 2005 01:01:54 +0200, "smbsone"
    <s...@w...pl> zakodował:

    >okres 1 roku do 30 wrzesnia 2005. 2-tyg okres wypowiedzenia

    No to nic nie da się zrobić - wypowiedzenia umowy na czas określony
    nie trzaba uzasadniać (czyli może być to "widzimisię" pracodawcy) a
    skoro była klauzula, to można ją wypowiedzieć.
    Lajf is brutal end ful of zasadzkas end, samtajms, kopas w dupas :(

    Tyle w temacie podważania ważności wypowiedzenia.

    Co do mobbingu - jak zwykle w takich tematach sprawa niepewna (trudno
    udowodnić) ale tu już trzeba przejść się do prawnika z konkretami,
    dowodami, świadkami (i ustalić, czy zechcą zeznawać).