PracaGrupypl.praca.dyskusje › narzedzia i praca

  • 11. Data: 2006-07-23 21:10:15
    Temat: Re: narzedzia i praca
    Od: "Jackare" <jacek.leszczuk[wytnij_to]@wytnij_to.interia.pl>

    Użytkownik "PioM" <p...@h...com> napisał w wiadomości
    news:e9dpdt$cqn$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > To po co ludzie inwestuja na gieldach. Kto by ich zrozumial? :-(
    > Koszt sprzetu chemika, jest dla mnie tajemnica, ale wydaje sie bardzo
    tani,
    > o wiele tanszy niz informatyka.

    Osprzęt laboratoryjny jest BARDZO drogi. odczynniki są cholernie drogie. Te
    najtańsze to chyba chlorek sodu i tlenek wodoru :) ale nimi samymi nie można
    wiele zdziałać.

    Jeżeli porównanie chemiczne Cie nie przekonuje to porównaj koszt zakupu
    jednej obrabiarki CNC ze sprzętem komuterowym i oprogramowaniem.
    Dla przykładu żeby jakąś manufakture lub usługi mechaniczne otworzyć
    wypadałoby mieć np tokarkę i frezarkę z maszyn podstawowych. Myślę że jak
    powiem że koszt zakupu takich maszyn z osprzętem i uruchomieniem to coś
    około 100 tyś to się wiele nie pomylę.
    --
    Jackare

  • 12. Data: 2006-07-24 15:20:45
    Od: "PioM" <p...@h...com>

> [...]
    > wypadałoby mieć np tokarkę i frezarkę z maszyn podstawowych. Myślę że jak
    > powiem że koszt zakupu takich maszyn z osprzętem i uruchomieniem to coś

    Komputerowy przemysl jest lekki lub miekki i ma stosunkowo male zyski do
    przemyslu ciezkiego, wiec roznica cen jest.

  • 13. Data: 2006-07-24 16:53:55
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Komputerowy przemysl jest lekki lub miekki i ma stosunkowo male zyski do
    > przemyslu ciezkiego, wiec roznica cen jest.

    No to jak wytłumaczysz porównanie sytuacji finansowej Google i General
    Motors?

    zasiu

  • 14. Data: 2006-07-26 17:19:02
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    > No to jak wytłumaczysz porównanie sytuacji finansowej Google i General
    > Motors?
    > zasiu
    General Motors ma wieksza ilosc akcji niz Google, ale cena jest mniejsza niz
    wyszukiwarki. Przemysl komputerowy jest tanszy od motoryzacyjnego. Pewnie
    internautow jest wiecej.
    Mozna sobie wyobrazic, ze czlowiek wybierze tanszy komputer niz zbyt drogi
    samochod. Rozrywka i wyszukiwanie informacji jest wazniejsze, podnosi nam
    odpornosc na zle warunki psychiczne. Napewno sa rozne drogi rozwoju
    cywilizacji. Przy pensjach w Polsce to trzeba cudu, zeby kupic samochod
    kosztujacy ponad 20 tys. zlotych. Komputery sa pewnie dla biedniejszych
    ludzi.

  • 15. Data: 2006-07-26 17:22:14
    Od: "PioM" <p...@h...com>

    Za te 20 tys. zlotych to mozna zbudowac dom, wiec to pewnie najlepsza
    inwestycja. Samochod to drugorzedna sprawa, jednak jest pozyteczny, mniej
    niz wlasny dom.

  • 16. Data: 2006-07-26 20:33:30
    Od: "zasiu" <z...@w...gower.peel>

    > Za te 20 tys. zlotych to mozna zbudowac dom, [ciach]

    i tym optymistycznym akcentem proponuję zakończyć tą bezowocą dyskusję

    pozdrawiam,
    zasiu