PracaGrupypl.praca.dyskusje › naliczanie dni wolnych

  • 1. Data: 2003-07-24 10:59:39
    Temat: naliczanie dni wolnych
    Od: "artex" <k...@t...pl>

    Zaczalem prace 1 grudnia 2002 z umowa na 5 miesiecy, od 1 czerwca pracuje na
    stale i przysluguje mi 10 dni wolnych do 1 grudnika. Po tym dniu bedzie mi
    przyslugiwac 20 ale liczonych od grudnia do grudnia czy od 1 sytcznie do
    konca roku. Kazdemu pracownikowi oddzielnie rozlicza sie urlop w zaleznosci
    od daty zatrudnienia, czy wszystkim tak samo od 1 stycznia do 31 grudnia?
    artex

  • 2. Data: 2003-07-24 12:02:31
    Temat: Re: naliczanie dni wolnych
    Od: "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl>

    Użytkownik "artex" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zaleznosci
    > od daty zatrudnienia, czy wszystkim tak samo od 1 stycznia do 31 grudnia?

    od grudnia 5 miesięcy to pracowałeś do kwietnia. W maju nie pracowałeś, a
    potem dopiero od 1 czerwca - czy tak?
    Jaki masz staz pracy liczony do urlopu?
    odp. na pytania - postaram się dobrze obliczyć
    JO

  • 3. Data: 2003-07-24 13:20:59
    Od: "kleksio" <k...@t...pl>

    Użytkownik "J.R." <jromanowska[usun]@schr.gov.pl> napisał w wiadomości

    [ciach]

> [...]
    > potem dopiero od 1 czerwca - czy tak?
    > Jaki masz staz pracy liczony do urlopu?
    > odp. na pytania - postaram się dobrze obliczyć

    oj masz racje pomylka, pracowalem 6 miesiecy od 1 grudnia, czyli od czerwca
    na stale.
    pozdrowienia
    artur

  • 4. Data: 2003-07-24 15:50:07
    Od: "Jo" <j...@w...pl>

    Użytkownik "kleksio" <k...@t...pl> napisał w wiadomości

    > oj masz racje pomylka, pracowalem 6 miesiecy od 1 grudnia, czyli od
    czerwca
    > na stale.
    > pozdrowienia
    > artur

    teraz odnośnie umowy stałej, za rok 2003 praca od czerwca do końca grudnia -
    7 mies. należy Ci się 7/12 urlopu czyli 7 x 20:12 = 11,6 czyli 12 dni.
    A od stycznia 2004 przysługuje ci całe 20 dni.
    a 20 dni przysługuje ci po 6 latach pracy (wlicza się w to odpowiednio
    okresy nauki)

    art 153 kodkesu mówi:
    pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu po upływie 6 mies pracy w
    wymiarze połowy przysługujacego mu po przepracowaniu całego roku urlopu
    . prawo do kolejnych urlopów pracopwnik nabywa w każdym kolejnym roku
    kalendarzowym,

    pozdrawiam JO