PracaGrupypl.praca.dyskusjeminimalna placa › minimalna placa
    From: "slash" <m...@d...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: minimalna placa
    Date: Thu, 13 May 2004 00:22:45 +0200

    Witam wszystkich
    mam takie pytanie - mianowicie - ostatnio moja dziewczyna dostala prace w
    recepcji pewnej
    restauracji - pracodawca szykuje dla niej umowe o prace na pelny etat, etat
    jest prowadzony
    na 3 zmiany - codziennie inna zmianiajac sie co dzien z kolezankami - w
    miesiacu wychodzi ok 192 godzin
    pracy co daje tygodniowo srednio 40 godzin, chodz zdarza sie 48, jednak 2
    razy w tygodniu wypada 3
    zmiana - nocna od 23 do 7 rano, pracodawca za taka prace (obejmujaca
    naprawde sporo obowiazkow:
    podstawy ksiegowosci, obsluga polaczen i rozleczenia z klientami,
    zamowienia, itd.) proponuje 824 zl brutto
    czyli z tego co sie orientuje jest to minimalne wynagrodzenie i o ile sie
    orientuje to trzeba od tego odliczyc
    podatek i skladke ubezpieczeniowa - czyli na "reke" zostaje ok 500 zl -
    bylbym wdzieczny gdyby ktos mi
    dokladnie powiedzial ile trzeba odliczyc. Pracownikom przysluguja rowniez
    posilki regeneracyjne,
    co prawda tylko na I i II zmianie bo na III nie ma nikogo, czy one rowniez
    wliczane sa jakos do wynagrodzenia, jezeli nie to czy pracodawca ma prawo
    potracic je od wynagrodzenia - jezeli beda
    przymusowe. Doszukalem sie rowiez w kodeksie pracy czegos takiego jak
    dodatku za prace w godzinach
    nocnych - czy przysluguje on wszyskim pracujacym w nocy, i czy pracodawca
    jest zobowiazany do jego
    zaplaty, czy takie cos nalezy sie rowniez za prace w niedziele i swieta czy
    nie.
    Wiem ze Polska to bardzo piekny kraj ale czy to mozliwe ze pracujac na 3
    zmiany z masa obowiazkow
    nie mozna bylo dostac ani grosza wiecej niz te minimum ??
    Bardzo bede wdzieczny za pomoc