PracaGrupypl.praca.dyskusje › logopeda ?

  • 1. Data: 2003-02-03 12:54:32
    Temat: logopeda ?
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    Witam. Czy warto robic lekarzowi uzupelniajace studia logopedyczne (2 lata)?
    W przyszlosci bedzie pracowal (ma taki zamiar) w malej miejscowosci jako
    lekarz rodzinny. Co sadzicie?
    Adam

  • 2. Data: 2003-02-04 09:13:05
    Temat: Re: logopeda ?
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lata)?
    > W przyszlosci bedzie pracowal (ma taki zamiar) w malej miejscowosci jako

    Na pewno bedziesz potrzebny. Problemy logopedyczne oraz czesto z nimi
    powiazane dyslektyczne ma duzo dzieci (nie potrafiac prawidlowo wymowic
    wyrazu pisza go rowniez z bledami, dopoki nie poprawi sie wymowy, pisownia
    szwankuje- jedna z przyczyn problemow dysl.). Natomiast pytanie, czy czujesz
    do tego powolanie? Praca polega na sesjach 45 min- do godzinnych z dzicckiem
    i ciaglym poprawianiu jego wymowy w tym czasie, cala uwaga skupiona na
    dziecku.. Wydaje mi sie, ze logopedka ktora z tej okazji mam mozliwosc
    obserwowac przy pracy, ma do tego bardzo powazne podejscie i duza milosc do
    dzieci (kobieta pracuje "panstwowo" a nie prywatnie). Jesli chodzi o
    specyfike tego zawodu, wydaje mi sie, ze blizej mu do nauczania poczatkowego
    niz typowej medycyny.
    Reasumujac...jesli bedziesz zaangazowany dobry w tym co robicz i wyrobisz
    sobie marke, klientow z okolic ci nie zabraknie, bo duzo dzieci...a raczej
    rodzicow nie wie, z czego wynikaja problemy dziecka, a do wymowy swojego
    dziecka rodzic jest przyzwyczajony i nie zauwaza wielu bledow.. Jedno
    dziecko prowadzi sie pare lat.

    pozdrawiam
    Krzysztof