PracaGrupypl.praca.dyskusje › licencja na program komputerowy

  • 1. Data: 2003-04-08 21:53:35
    Temat: licencja na program komputerowy
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    witam wszystkich

    uprzedzam ze jestem zupelnie zielony w tych sprawach...

    jezeli udzielam licencji na stworzony przez siebie program komputerowy (nie
    prowadze dzialalnosci gosp.) to czy musze odprowadzac podatek lub cos innego
    czy tez robi to zleceniodawca?? ile % musze odliczyc od kwoty brutto
    otrzymanej za ww program aby otrzymac wartosc netto?

    dziekuje za odpowiedz,
    pozdrawiam
    wakul

  • 2. Data: 2003-04-08 22:07:29
    Temat: Re: licencja na program komputerowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 8 Apr 2003 23:53:35 +0200, "Wakul" <W...@w...pl>
    zakodował:

    >jezeli udzielam licencji na stworzony przez siebie program komputerowy (nie

    Udzielam != sprzedaję.
    Jak to freeware to nie ma problemu.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-04-08 23:06:11
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    > Udzielam != sprzedaję.

    jak wspominalem nie bardzo sie orientuje... co z tego wynika?

    > Jak to freeware to nie ma problemu.
    program ma byc rozpowszechniany odplatnie przez licencjobiorce, wiec to
    chyba nie freeware?

  • 4. Data: 2003-04-09 00:51:26
    Od: "Nnnn" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wakul" <W...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy tez robi to zleceniodawca?? ile % musze odliczyc od kwoty brutto
    > otrzymanej za ww program aby otrzymac wartosc netto?

    to jest analogiczna sytuacja do tantiem,
    powinieneś podpisać umowę o dzieło, z tego 50% to koszt uzyskania, od
    pozostałych 50% płacisz podatek.
    Jedna uwaga: system operacyjny i narzędzia, których użyłeś musisz posiadać
    legalnie albowiem sprzeczne z prawem jest wytwarzanie czegoś w celu
    osiągnięcia korzyści za pomocą nielegalnie posiadanych urządzeń - to jest
    szara strefa (to tak jakby taksówkarz kupił od kogoś auto i go nie
    zarejestrował i nie ubezpieczył)

  • 5. Data: 2003-04-09 05:34:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 9 Apr 2003 02:51:26 +0200, "Nnnn"
    <j...@p...onet.pl> zakodował:

    >powinieneś podpisać umowę o dzieło, z tego 50% to koszt uzyskania, od
    >pozostałych 50% płacisz podatek.

    W ten sposób możesz sprzedać program, a nie udzielić na niego
    licencji.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2003-04-09 07:53:04
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    "Nnnn" <j...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > osiągnięcia korzyści za pomocą nielegalnie posiadanych urządzeń - to jest
    > szara strefa (to tak jakby taksówkarz kupił od kogoś auto i go nie

    narzedzia sa legalne, system op. - nie. czy istnieje ryzyko wpadki?

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2003-04-09 07:55:27
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    "Kaizen" <x...@c...sz> wrote in message
    > Pięknego dnia Wed, 9 Apr 2003 02:51:26 +0200, "Nnnn"
    > <j...@p...onet.pl> zakodował:

    > W ten sposób możesz sprzedać program, a nie udzielić na niego
    > licencji.

    jesli tak - jak wyglada sprawa opodatkowania kwoty brutto za udzielenie
    licencji?

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2003-04-09 08:46:44
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    Wakul <W...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy tez robi to zleceniodawca?? ile % musze odliczyc od kwoty brutto
    > otrzymanej za ww program aby otrzymac wartosc netto?

    Ale jaka jest transakcja ?
    Czy stworzyłeś program komputerowy, jesteś jego właścicielem (to znaczy
    posiadaczem praw majątkowych) i teraz to sprzedajesz.
    Czy zrobiłeś taki program na umowę zlecenie - ktoś ci zlecił napisanie
    programu w ramach umowy.

  • 9. Data: 2003-04-09 08:55:58
    Od: "Wakul" <W...@w...pl>

    " leszek" <s...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > posiadaczem praw majątkowych) i teraz to sprzedajesz.
    > Czy zrobiłeś taki program na umowę zlecenie - ktoś ci zlecił napisanie

    stworzylem program i chce udzieli na niego licencji. nie bylo umowy
    zlecenia, bedzie umowa licencyjna.

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-04-09 09:11:31
    Od: "Tomasz Dryjanski" <t...@h...com>

    > stworzylem program i chce udzieli na niego licencji. nie bylo umowy
    > zlecenia, bedzie umowa licencyjna.

    W pierwszym poscie wyraznie napisales "zleceniodawca".
    A w ogole to jest to forma wzbogacenia sie, wiec - na zdrowy rozum -
    fiskus Ci tego nie odpusci. Szczegolow niestety nie znam.

    T. D.