PracaGrupypl.praca.dyskusje › krus a zasiłek dla bezrobotnych

  • 1. Data: 2007-01-24 12:07:51
    Temat: krus a zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "tomek" <t...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanko.Czy przysluguje mi zasilek dla bezrobotnych
    jezeli place krus.Dodam ze przepracowalem 2 lata na pelny etat.
    Z góry dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-01-24 16:55:34
    Temat: Re: krus a zasiłek dla bezrobotnych
    Od: "news.onet.pl" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Mam pytanko.Czy przysluguje mi zasilek dla bezrobotnych
    > jezeli place krus.Dodam ze przepracowalem 2 lata na pelny etat.
    > Z góry dzieki i pozdrawiam.

    A co ma KRUS wspólnego z zasiłkiem dla bezrobotnych ??

    Prawo do zasiłku dla bezrobotnych, przysługuje każdemu zarejestrowanemu we
    właściwym Powiatowym Urzędzie Pracy jeżeli:
    a.. nie ma dla niego propozycji odpowiedniego zatrudnienia, szkolenia,
    stażu lub przygotowania zawodowego w miejscu pracy
    b.. w okresie 18-stu miesięcy przed dniem rejestracji udokumentował co
    najmniej 365 dni: zatrudnienia z wynagrodzeniem w kwocie co najmniej
    minimalnego wynagrodzenia, prowadzenia działalności gospodarczej z opłacaną
    składką ZUS, wykonywania pracy w okresie tymczasowego aresztowania,
    c.. został zwolniony po odbyciu zasadniczej służby wojskowej, jeśli jej
    okres wynosił co najmniej 240 dni,
    d.. był zatrudniony za granicą i przybył do Rzeczpospolitej Polskiej jako
    repatriant

  • 3. Data: 2007-01-24 19:45:50
    Od: ja <j...@r...pl>

    Dnia 24.01.2007 news.onet.pl <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > okres wynosił co najmniej 240 dni,
    > d.. był zatrudniony za granicą i przybył do Rzeczpospolitej Polskiej jako

    Cos pisalo ze jak sie posiada powyzej 2ha ziemi to nie kwalifikuje do zasilku.
    Tyczy sie tez domowników a nie tylko wlasciciel.

  • 4. Data: 2007-01-25 07:35:03
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    news.onet.pl napisał(a):

    > A co ma KRUS wspólnego z zasiłkiem dla bezrobotnych ??

    w przypadku płacenia KRUSu czyli posiadania gospodarstwa zarejestrowanie
    się jako bezrobotny graniczy z cudem również dla członków rodziny.
    Nawet mogę podać przykład: jest se gospodarstwo 10h prowadzone przez
    rolnika, jego syn próbował się zarejestrować po zakończeniu szkoły
    średniej jako bezrobotny, na co w urzędzie dostał odpowiedź żeby się
    zatrudnił i swojego ojca. No i jaki to ma sens. Jak można dwie rodziny
    utrzymać z gospodarstwa 10h?