PracaGrupypl.praca.dyskusje › korekta

  • 1. Data: 2002-11-19 20:11:01
    Temat: korekta
    Od: "kurak" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Bardzo prosze o podpowiedz ile mozna wziac za korekte okolo 80 stron. Czy
    moze przeliczyc to na godziny? Chodzi o korekte polonistyczna - zarowno
    jezykowa, jak ortograficzna, stylistyczna i oczywiscie merytoryczna.
    Wydawnictwo jest zadowolone, jednak nie chcialabym podac zbyt wysokiej ceny,
    aby ich nie zniechecic. Zbyt niskiej tez nie, no wiecie:-)
    Pozdrawiam
    Joan

  • 2. Data: 2002-11-20 08:14:45
    Temat: Re: korekta
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kurak" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ceny,
    > aby ich nie zniechecic. Zbyt niskiej tez nie, no wiecie:-)

    Najlepiej ustaw stawkę za strone tekstu, w zależności od stopnia trudnosci
    bo jak zaczniesz przeliczać na godziny to może się okazać za drogo. Weź na
    przykład 10zł/stronę (ja tak biorę) i z głowy.
    Pozdrawiam
    Ania

  • 3. Data: 2002-11-20 08:53:32
    Od: b...@p...onet.pl

    To się nazywa redakcja merytoryczna tekstu. Korekta to mniejszy zakres pracy
    (literówki, błędy interpunkcyjne).
    > Weź na
    > przykład 10zł/stronę (ja tak biorę) i z głowy.
    10 zł za stronę to bardzo dużo - nawet za redakcję. Zresztą prac wydawniczych
    nie rozlicza sie w stronach, tylko w arkuszach (arkusz wyd.: 39 600 znaków
    liczonych ze spacjami). Przyzwoita stawka za arkusz to 150 zł brutto (za
    redakcję). Za korektę (jedną; standardowo wykonuje sie trzy) płacą przeciętnie
    30-50 zł brutto (korekta szpaltowa - ostatnia - jest oczywiście najtańsza: 40
    zł to zupełnie dobra stawka).
    Wyjątkowo można rozliczać pracę w godzinach - wtedy kiedy zlecenie jest
    związane z siedzeniem na miejscu w firmie (ale to rzadkość).
    Pozdr
    Ste