PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać? › konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać?
    From: "For" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać?
    Date: Sun, 13 Feb 2005 15:58:10 +0100

    Mam taką sytuację:
    - z powodu likwidacji stanowiska utraciłem pracę
    - pewnie nabędę prawa do zasiłku, formalne działania w toku
    - jednocześnie - uprawiam t.zw. wolny zawód, czyli trafiają się nonoraria,
    umowy-zlecenia, umowy o dzieło
    - "dopadają" mnie co jakiś czas honoraria za umowy podpisane na płatności od
    sprzedanych egzemplarzy /czasem 60 zł, w innym miesiącu - 432 zł, potem nic,
    potem 266zł i tak dalej/, umowy podpisane lata temu, dwa-trzy, nawet
    starsze, tyle ile się sprzeda danego dzieła firma raz na miesiąc lub raz na
    pół roku przysyła.

    Chciałbym się utrzymać na tym statusie, bo mi przynajmniej ZUS odpada, no i
    przy nieregularnych bardzo dochodach, nawet 500 zł to coś. Ale pytam się
    biurona w Urzędzie: "To jak zarobię w m-cu marcu 600 złotych to co?" A ona:
    "Straci pan prawo do statusu". Ja: "Statusu czy zasiłku", bo zasiłek -
    rozumiem, ale dlaczego, skoro to jednorazowa sprawa, mam przez pozostałych
    11 m-cy nie pobierać zasiłku i wylecieć z bezrobia? Pytam więc raz jesczze:
    "To tracę na m-c czy na resztę roku?" Ona: "Tak".
    ROzjuszony wychodzę, bo z tą się nie dogadam. Pójdę kiedyś do innej, ale
    może ktoś z Was już to przerabiał?

    Aerobiq