PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile można zarabiać? › Re: konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile IG1vv25hIHphcmFiaWHmPwH
  • Data: 2005-02-13 23:22:04
    Temat: Re: konsultacje z zas. dla bezrobów - co i ile IG1vv25hIHphcmFiaWHmPwH
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf; <opsl5rx5ve4iukdk@krzysztofc> :

    > To dotyczy "innych przychodow" - np jesli bezrobotny wynajmuje komus pokoj
    > czy garaz lub inna nieruchomosc za pieniadze. Jesli jest to "praca" to
    > nawet 100 zl miesiecznie juz go dyskredytuje.

    Ja odpowiadałem na to:

    "
    > - "dopadają" mnie co jakiś czas honoraria za umowy podpisane na płatności od
    > sprzedanych egzemplarzy /czasem 60 zł, w innym miesiącu - 432 zł, potem nic,
    > potem 266zł i tak dalej/, umowy podpisane lata temu, dwa-trzy, nawet
    > starsze, tyle ile się sprzeda danego dzieła firma raz na miesiąc lub raz na
    > pół roku przysyła.
    "
    w zestawieniu z tym : "To jak zarobię w m-cu marcu 600 złotych to co?"

    Czyli autor opisał swój status dla porządku, ale zapewne rozumie, że nie
    może być bezrobotnym wykonując umowę zlecenia/o dzieło, a wątpliwość ma
    tylko w stosunku do miesięcznej kwoty przychodów z innych źródeł.

    > Bylo parokrotnie poruszane przy okazji roznego rodzaju akwizycji, przy
    > ktorych mozna miesiac czy dwa nic nie zarobic, aby raptem dostac zaplate
    > za umowe zlecenie za jedna udana transakcje - wyrejestrowanie na dzien jej
    > platnosci - "wykonania zlecenia".

    I pewnie tak robi w odniesieniu do bieżących umów.

    A co do statusu - nie jestem pewien, ale chyba dopiero w nowej ustawie
    pojawił się przepis analogiczny do przepisu o zasiłkach, który uzależnia
    pewne instrumenty nie od ciągłości, ale od bycia zarejestrowanym przez
    12 miesięcy w ciągu ostatnich 24 miesięcy. Musiałbym popatrzyć jak to
    wygląda.

    Flyer
    --
    Szukam roboty - zdolny i chętny - Warszawa
    http://plfoto.com/zdjecie.php?picture=403101