PracaGrupypl.praca.dyskusje › kolejna umowa zlecenie

  • 1. Data: 2003-04-05 08:33:07
    Temat: kolejna umowa zlecenie
    Od: "Boris" <b...@s...katowice.pl>

    witam grupowiczow

    mam pytanie dotyczace umowy zlecenia,

    Pracuje na umowe zlecenie w firmie A - od tej umowy odprowadzam zaliczke na
    podatek, Zus i zdrowotne.
    jak w takim przypadku wyglada kolejna umowa zlecenie, dla innej firmy
    Wiadomo ze musze odprowadzic zaliczke na podatek i zdrowotne i .... no
    wlasnie co jeszcze ??? chodzi mi dokladnie o ZUS ?? - musze czy nie ?

    dodam jeszcze ze nie prowadze dzialalnosci gospodarczej i nie jestem
    zatrudniony nigdzie na umowe o prace.

    przejzalem KC - artykuly ktore mowia o umowie zlecenia nie wspominaja o tym
    co trzeba odprowadzac
    a na wiekszosci stron - nie znalazlem przypadku o ktory mi chodzi - tj.
    kilku kolejnych umow zlacenia

    Ktos moze jest zorientowany jak to wyglada ??

    dzieki
    boris

  • 2. Data: 2003-04-05 13:02:44
    Temat: Re: kolejna umowa zlecenie
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

> [...]
    tym
    > co trzeba odprowadzac
    > a na wiekszosci stron - nie znalazlem przypadku o ktory mi chodzi - tj.

    Jezeli nie prowadzisz dzialalnosci gospodarczej i nie pracujesz nigdzie na
    podstawie umowy o prace to od umow zlecenia Twoj zleceniobiorca musi
    odprowadzac zaliczki na podatek oraz obowiazkowe skladki do ZUS, tj.
    emerytalna, rentowa i zdrowotna, oraz dobrowolna chorobowa. I w sytuacji,
    jezeli pracujesz nawet na 10 umow zlecen, to od kazdej trzeba to
    odprowadzac!

    Agnieszka

  • 3. Data: 2003-04-05 14:25:44
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agnieszka" <a...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > emerytalna, rentowa i zdrowotna, oraz dobrowolna chorobowa. I w sytuacji,
    > jezeli pracujesz nawet na 10 umow zlecen, to od kazdej trzeba to

    No niezupelnie -
    Cytuje z http://www.rp.pl/prawo/doc/Praca/Umowy/umowa3.html#d
    2r2
    "Za zleceniobiorcę zatrudnionego jednocześnie na kilku zleceniach opłaca się
    obowiązkowo składki emerytalne i rentowe z tej umowy, którą zawarł
    najwcześniej. Z pozostałych ubezpieczenia emerytalne i rentowe mają
    charakter dobrowolny. Dotyczy to również emerytów i rencistów. W takiej
    sytuacji zleceniobiorca może jednak zmienić tytuł do obowiązkowych
    ubezpieczeń i odprowadzać składki z dowolnie wybranej umowy. "

    --
    Jacek

  • 4. Data: 2003-04-05 20:15:47
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    To mnie teraz oswieciles i zwracam honor! Masz racje, jest tak jak
    napisales, nawet na stronach ZUS tak pisze. Teraz ja bede musiala oswiecic
    pewne osoby w mojej firmie, przedstawic im ten artykul, gdyz u mnie sie
    praktykuje tak jak ja napisalam :( Ba! Nawet dokumenty z dzialu personalnego
    tak stwierdzaja i nalezy sie do nich stosowac...

    Pozdrawiam

    Agnieszka

  • 5. Data: 2003-04-05 22:25:13
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    personalnego
    > tak stwierdzaja i nalezy sie do nich stosowac...

    Slyszalem tez np. o zawieraniu dwoch umow z firma - pierwszej na niewielka
    kwote i o pare dni pozniejszej na wieksza kwote, juz nieobciazona ZUS ...
    Aczkolwiek to juz troszke moze byc podejrzane dla ZUS.

    --
    Jacek