PracaGrupypl.praca.dyskusje › jeszcze raz: chorobowe a ZUS (i wysokość wypłaty na rękę)

  • 1. Data: 2002-09-25 08:09:02
    Temat: jeszcze raz: chorobowe a ZUS (i wysokość wypłaty na rękę)
    Od: b...@p...onet.pl

    Cześć,
    Jak wygląda _praktycznie_ wypłata za czas zwolnienia lekarskiego? Wg przepisów
    jest to 80% wynagrodzenia. Ale - o ile mi wiadomo - za ten okres nie odprowadza
    się składki na ZUS. Zatem realna strata w wypłacie "na rękę" powinna być
    mniejsza niż 20%. Czyli ktoś, kto ma dniówkę brutto np. 100 zł, dostanie za
    dzień przechorowany - no właśnie, ile?
    Oczywiście chodzi mi o wypłatę chorobowego wg przepisów starego Kodeksu pracy.
    Dzięki za wszelką pomoc
    Ste

  • 2. Data: 2002-09-25 10:10:28
    Od: "Kudlaty" <k...@t...pl>

    wrote:
> [...]
    > właśnie, ile? Oczywiście chodzi mi o wypłatę chorobowego wg przepisów
    > starego Kodeksu pracy. Dzięki za wszelką pomoc

    Z tego co mi wiadomo to de facto otrzymasz około 60% stawki zasadniczej. Nie
    wiem dlaczego tak jest, ale tak mi księgowa mówiła.

    Kudłaty

  • 3. Data: 2002-09-25 13:39:59
    Od: "Beti" <b...@e...pl>

    > Z tego co mi wiadomo to de facto otrzymasz około 60% stawki zasadniczej.
    Nie
    > wiem dlaczego tak jest, ale tak mi księgowa mówiła.
    >
    > Kudłaty

    Witam
    Podstawą do naliczania wynagrodzenia za czas choroby jest kwota
    wynagrodzenia brutto (średnia z 6 lub 12 miesięcy) pomniejszona o 18,71 %
    (składki pracownika). Dopiero z takiej podstawy wyliczamy 80 %
    wynagrodzenia. Jeżeli chodzi o składki to w przypadku wynagrodzenia za czas
    choroby odprowadza się składkę na ubezpieczenie zdrowotne i podatek, a w
    przypadku zasiłku chorobowego tylko podatek.

    Pozdrawiam
    Beti

  • 4. Data: 2002-09-26 06:35:26
    Od: "Kudlaty" <k...@t...pl>

> [...]
    > choroby odprowadza się składkę na ubezpieczenie zdrowotne i podatek, a w
    > przypadku zasiłku chorobowego tylko podatek.

    No właśnie to chciałem powiedzieć:)
    Tylko to ne na mój rozum i pamięć :)

    Pozdrowienia
    Kudłaty